Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Dressurridning

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Kjempefornøyd
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Lise

Ble Medlem: 08 Mar 2006

InnleggSkrevet: Mandag 19 April 2010 - 18:58    Tittel: Kjempefornøyd Svar med Sitat

Hadde ridetime i dag, og er veldig fornøyd. For hesten min kan jo en hel masse! Og når jeg greier å la vær å ødelegge for henne får hun vist det også, og er fantastisk å sitte på. Jeg har så lett for å gjøre for mye; hold for mye, presse for mye osv.. Men da blir det bare "hardt mot hardt". Men i dag greide vi å få til et veldig godt samspill, slik at jeg bare kunne sitte og nyte det hele innimellom - og det er jo sånn det skal være å ri! Flinke hesten!
ChristinPoik

Ble Medlem: 18 Des 2007

InnleggSkrevet: Mandag 19 April 2010 - 19:26    Tittel: Svar med Sitat

Så gøy!! Det er gøy å ri, og det er herlig med slike opplevelser:)

Gleder meg veldig til jeg kan ri igjen selv....
kooleragnhild

Ble Medlem: 13 Jan 2007

InnleggSkrevet: Mandag 19 April 2010 - 20:35    Tittel: Svar med Sitat

Det er så herlig - når alt klaffer - og man bare kan sitte å nyte Smile
Lise

InnleggSkrevet: Søndag 16 Mai 2010 - 21:54    Tittel: Svar med Sitat

Ny time i dag, og det gikk også veldig bra. Hesten har fått mer elastisk hals av denne treningen og er mye mer lettridd enn hun var tidligere. Skulle ønske jeg hadde fått kjennskap til denne måten å trene hest på for ti år siden, jeg!
ChristinPoik

InnleggSkrevet: Søndag 16 Mai 2010 - 22:49    Tittel: Svar med Sitat

Lise skrev:
Ny time i dag, og det gikk også veldig bra. Hesten har fått mer elastisk hals av denne treningen og er mye mer lettridd enn hun var tidligere. Skulle ønske jeg hadde fått kjennskap til denne måten å trene hest på for ti år siden, jeg!

Fortell mer!! Very Happy Vi vil vite mer om hva dere gjørSmile
Gøy at du er fornøyd, og har funnet den store berømte knappen! Det er forløsende på et vis!
Lise

InnleggSkrevet: Mandag 17 Mai 2010 - 21:20    Tittel: Svar med Sitat

Vi trener "akademisk ridning" etter Bent Branderups prinsipper. Hesten trenes hele tiden bøyd på sporet, og en begynner tidlig med å ri versader og traverser, som virker veldig løsgjørende på hesten.
Tøylene brukes på annen måte enn i tradisjonell dressur: Man "rammer inn" hesten med hjelperne, inkludert tøylene og bruker tøylen til å øve press på halsen. Man rir på ganske løse tøyler. Vi har jobbet mye med å ri henne "lang og lav" og jeg jobber også en god del fra bakken med øvelsene. Jeg fikk en "ny hest" da jeg begynte å ri med stang og kapsun, og det ble mye lettere å trene da. Skulle ønske jeg hadde lært dette for ti år siden, men det er aldri for sent å prøve noe nytt.
Du kan lese mer om instruktøren og metodene her: http://www.academicriding.com/index.htm
ChristinPoik

InnleggSkrevet: Mandag 17 Mai 2010 - 22:01    Tittel: Svar med Sitat

Ok:) Jeg kjenner til de akademiske prinsippene. Har flere bøker, og red etter prinsippene før, men pga ingen tilgang på jevnlig instruksjon, drev jeg vekk fra det igjen. Men jeg bruker fortsatt mye av prinsippene på egenhånd, og den akademiske ridningen har vært bevisstgjørende for meg.
Jeg rir nå etter de klassiske prinsippene, og likhetene er store, men noe skiller også tilnærmingene fra hverandre.

Godt at du er fornøyd og kjenner du har funent din vei med ridningen. det er viktig! Lykek til videre med treningen, og legg gjerne ut bilder og video fra timer og kurs. Det er morro å følge litt med:)
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Dressurridning Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet