Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Fjordhestpolitikk

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Norsk stat sitt ansvar for norske hesteraser?
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Caballo

Ble Medlem: 14 Jul 2006

InnleggSkrevet: Fredag 23 Oktober 2009 - 9:53    Tittel: Norsk stat sitt ansvar for norske hesteraser? Svar med Sitat

Sitat:
Hva innebærer det for den norske stat at Norge har et spesielt ansvar for norske hesteraser?

Dette er ein av oppgåvene eg har fått på skulen. Men eg er genuint interessert, då eg stussa på dette spørsmålet.

Kva inneberer det for norske stat at Noreg har et spesielt ansvar for norske hesterasar?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
fiola

Ble Medlem: 13 Nov 2006

InnleggSkrevet: Fredag 23 Oktober 2009 - 11:35    Tittel: Svar med Sitat

Skal ikke si at jeg er noen ekspert på dette - men tipper at det siktes til det statelige arbeidet som ble satt igang på 1800-tallet av staten den gang, for å rendyrke og bevare både døl, fjordhest og lyngshesten. Det ble satt i verk stambokføring, og staten kjøpte til og med inn to fjordhingster for egne midler, for av på østlandet og vestlandet. Mener og huske at det står at de betalte 2000,- per hingst - så indeksjusteringen har sviktet fjordingen noe..... Wink
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Fjordhestpolitikk Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet