Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Fjordhestpolitikk

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Korleis få med dei unge i lokallaga? Gå til side Forrige  1, 2
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Lucinda
Administrator

Ble Medlem: 02 Nov 2005

InnleggSkrevet: Onsdag 03 Mars 2010 - 12:32    Tittel: Svar med Sitat

kae skrev:

Dette scenariet er ikke annerledes her i Oslo, heller tvert om. Her myldrer det av rideklubber med ulike aktiviteter og fasiliteter. Likevel har vi i OAFL erfart en positiv utvikling i våre medlemstall og aktivitetsnivå den senere tid. Mye takket være en aktiv klubb med flere ildsjeler som arrangerer treningssamlinger innen alle grener, stevner av ulik art og utsillinger. Det er veldig trivelig å være på samling med alle de gule og kjekt å møte andre som brenner for det samme som en selv. I laget vårt har vi en unik bredde og takket være det har vi f.eks sett at brukere og avlere møtes på arrangmentene for å se hva som rører seg. Dette er jo kjempepostivit og nettopp det vi har hatt en utfordring med i fjordhestmiljøet er det ikke?At vi har mulighet til å representere klubben vår utad i konkurranser og NM Fjordhest er en kjempeflott bonus og får opp lag følelsen ytterligere syns jeg. For eksempel blei jeg kjempestolt når OAFL tok en fin 4.plass i Oslo/Akershus kretsmesterskap dressur for lag i fjor høst.
http://www.fjordhest.no/oafl/oafl_nyheter.asp?ID=323

Forøvrig må man være tilknyttet NRYF for å kunne arrangere NM, som blir nevnt her som et godt tiltak for å øke aktiviteten i laget.

Kanskje ikkje annerledes. Men jo annerledes likevel i og med att det er eit heilt anna scenario rundt Østlandsområdet kva angår folkemengde kontra f.eks vestlandet.

I Sogn og Fjordane som er mitt fylke så er det rideklubbane rundt om som står for konkurranseaktiviteten. Eg ser ikkje noko grunn til å endre på det her omkring.

Og kva NM og arangering av NM så har det i Sogn og Fjordane alltid vore rideklubbane som står som arrangør ovenfor NRYF men lokallaga er likevel med som arrangørar.
Lucinda
Administrator

Ble Medlem: 02 Nov 2005

InnleggSkrevet: Onsdag 03 Mars 2010 - 12:34    Tittel: Svar med Sitat

Ellers vil eg berre kommentere att det aldri hjelpe å sitte på rompa og ønske seg noko som ikkje finst. Da må man gjere noko med det sjølv.
aaseravn

Ble Medlem: 16 Okt 2006

InnleggSkrevet: Onsdag 03 Mars 2010 - 12:45    Tittel: Svar med Sitat

Lucinda skrev:
Ellers vil eg berre kommentere att det aldri hjelpe å sitte på rompa og ønske seg noko som ikkje finst. Da må man gjere noko med det sjølv.

Så sant, så sant, Lucinda.
kae

Ble Medlem: 02 Mar 2006

InnleggSkrevet: Onsdag 03 Mars 2010 - 13:34    Tittel: Svar med Sitat

Selvfølgelig må man kunne tilpasse lagets aktiviteter etter styrets/medlemmenes interesser. Og jeg forstår om det er lokallag rundt om i landet der styret/medlemmene ikke er interessert i konkurranser/stevner/treningssamlinger osv.

MEN i denne tråden etterlyste IngvildRH mulige tiltak for å få unge brukere av fjordhest inn i laga. Og jeg tror at et mulig tiltak her er å melde laga inn i NRYF.Det trengs ikke mange ildsjeler/ressurser for å melde laget inn i NRYF. Skal man derimot arrangere stevner/treningssamlinger osv krever det litt ja.

Athen: Den som står som hovedarrangør av NM må være underlagt NRYF uavhengig om det er et lokallag eller en rideklubb. Den som står som medarrangør trenger sikkert ikke være tilknyttet NRYF, det har jeg ikke satt meg inn i. Men altså: dersom et lag vil påta seg å være hovedarrangør for NM må de tilknyttes NRYF.

Min blogg på hest.no
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
KatrineH

Ble Medlem: 27 Mar 2006

InnleggSkrevet: Onsdag 03 Mars 2010 - 14:40    Tittel: Svar med Sitat

kae skrev:

MEN i denne tråden etterlyste IngvildRH mulige tiltak for å få unge brukere av fjordhest inn i laga. Og jeg tror at et mulig tiltak her er å melde laga inn i NRYF.Det trengs ikke mange ildsjeler/ressurser for å melde laget inn i NRYF. Skal man derimot arrangere stevner/treningssamlinger osv krever det litt ja.

Jeg har vært medlem i OAFL i flere år nå, men har ikke benyttet meg av kurstilbudene før nå.
Hovedgrunnen til at jeg meldte meg inn var at jeg trengte en klubb å starte for, og det ikke var noen andre klubber jeg følte tilhørighet til (til tross for at jeg bor på Østlandet, hvor rideklubbene er mange).
Hadde ikke OAFL vært med i NRYF kan det godt være at jeg aldri hadde meldt meg inn.

Så jeg tror Karoline har et poeng her.
maritparitogdegule

Ble Medlem: 01 Mar 2006

InnleggSkrevet: Onsdag 03 Mars 2010 - 18:28    Tittel: Svar med Sitat

anncan skrev:
Har ikke dobbeltsjekka, men er ganske sikker på at vestfold fjordhestlag ikke gjelder som rideklubb også, og da må jeg innrømme at jeg fikk mer lyst å melde meg inn i oslo og akershus hvis det er lov.. for jeg ville mer gjerne sluppet å betale fjordhestlaget OG rideklubben...

Det stemmer det, vi-Vestfold Fjordhestlag, er ikke å regne som rideklubb under NRYF. Og vi kommer neppe til å bli det med det første heller. Om det skulle bli aktuelt en gang i framtida er dog også usikkert. De av oss i styret som er aktive med fjordhest, er i tillegg til VFHL og NFL(styrekrav..),medlemmer av Lardal Hesteforening(som Dalsrud nevte tidligere) for å kunne løse lisens. Lardal HF og VFHL er to veldig inkluderende foreninger og vi samarbeider også endel. En grunn til at VFHL ikke er medlem, var fordi NRYF en god stund var særs vrange og ikke ville godkjenne fjordhestlagenes navn som klubbnavn. Grunnen til at Lardal er tilknyttet NRYF er fordi jeg pressa de/klubben til det for to år siden.
Det er vel relativt mange aktive fjordhestentusiaster rundt om i landet som har det sånn av vi må være medlemmer flere steder for å dekke opp "behovene våre" for for både fjordhestdilla og aktivitet.

Jeg ser ikke utgiften som noe stort problem, da ingen av kontingentene er til å få bakoversveis av. Jeg synes det heller er en herlig fordel!
Jeg har Lardal hesteforening som er nærmiljøet mitt, jeg har Vestfold Fjordhestlag som er miljøet mitt gjennom hele min "fjordhest-kariere"(ca 25år..) og jeg har NFL som er litt som melk.. "må ha det! -bare må ha det!"
anncan

Ble Medlem: 30 Jul 2008

InnleggSkrevet: Mandag 15 Mars 2010 - 11:54    Tittel: Svar med Sitat

OT: Marit: Jeg skjønner! Vil ha ting så enkelt som mulig jeg, og så tenker jeg at det sikkert er flere som meg Laughing For å veie opp for min illojalitet mot VFHL støtter jeg med grasrotandelen med norsk tipping, og jeg SKAL bli lottomillionær så tipper laget vil tjene cash på meg! Very Happy
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Fjordhestpolitikk Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet