Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Unghestforum

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Hvordan går det med 08-årgangen? Gå til side 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Neste
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Vilde
Moderator

Ble Medlem: 06 Mar 2006

InnleggSkrevet: Mandag 16 Mars 2009 - 13:57    Tittel: Hvordan går det med 08-årgangen? Svar med Sitat

Hva gjør dere med åringene deres om dagen? Skal de på utstilling i løpet av våren? Hvordan ser de ut til å utvikle seg?

Min Ask Silje er nå snaut 7 måneder gammel og selv om hun har vokst noen centimeter siden hun kom til meg til nyttår er hun fortsatt ganske liten (drøyt 120 cm tenker jeg). Men etter å ha slitt en del med å få i henne nok mat en periode satser jeg på at det blir bedre nå. Jeg synes selvfølgelig at hun er verdens vakreste, og vi tenker oss på utstilling på Momarken i slutten av mai for å få bekreftet (evt avkreftet) dette.

Det har ikke blitt mye trening på den unge frøkna, men etter å ha leid henne på tur i går ser jeg jo at hun trenger litt mer leietrening før vi skal på utstilling. Vi var ikke lange turen nemlig, men mer eller mindre våte av svette etterpå begge to. Mye hopp og sprett og et relativt mye høyere tempo hjemover enn bortover.

Planen for våren er å leie på tur med litt jevnere mellomrom slik at vi blir litt mer vandt til det og ikke synes alt er så skummelt. Vi skal nok også prøve å få tatt noen turer til stall Årås, der jeg hadde Oliver før, for miljøtrening og hengertrening også skal vi vel vennes til hodelag før vi skal på utstilling. Mer enn det skal vi nok ikke gjøre før sommeren troro jeg. Annet enn helt vanlig oppdragelse i det daglige og kos da selvfølgelig.
Liv - Bærum

Ble Medlem: 24 Jan 2007

InnleggSkrevet: Mandag 16 Mars 2009 - 16:10    Tittel: Svar med Sitat

Camilla er nå snart 10 md gammel, og har vokst veldig de siste 2 md.
Hun måler ca 134 cm på manken, og mye høyere bak..

Jeg leier henne 3-4 ganger i uken på tur, alene og sammen med de små gutta hun går på utegang med.

Leier i trinse, da jeg har mer kontroll på henne med den. Vi er ute fra en halvtime til en time, og da er hun godt fornøyd etterpå.

Leier henne langs "hovedveien" også nå, så hun har møtt buss, lastebil, traktor med tilhenger og vanlige biler med og uten tilhenger på slep. Hun er flink i trafikken, og reagerer ikke på den i det hele tatt. Er veldig rolig av natur, så kan virke som hun ikke syntes det er noe å reagere på.. Cool

Hun har betydelig større fart når vi er på vei hjem, så da får mor kjørt seg litt. Hun vil leke og tulle litt da, prøver å nappe meg i armen, bukke og "hive" seg litt her og der - men hun er lettere og kontrollere nå så gir seg ganske raskt!!

Har såvidt presentert henne for trav, og det skjønner hun ikke så mye av enda. Fått tips om å ha med pisk (dressur variant) som jeg legger bak på låret hennes og det har hjulpet mye. Vi skal også prøve oss på utstillingen på Momarken 21 mai, og etter den turen håper jeg det bærer til beitet til Silje for lek og moro resten av sommeren Laughing

Slenger på et bilde av henne som ble tatt for 3 uker siden Very Happy

Hilsen Liv og Camilla

Camilla 9 md gammel
Rosendalsborken

Ble Medlem: 17 Mar 2006

InnleggSkrevet: Mandag 16 Mars 2009 - 19:19    Tittel: Svar med Sitat

Målte faktiskt på Eir idag jeg..

Faktiskte målene ble manke 129cm, baken 131cm og omkretsen er 152cm. høydene er veldig sikre tall ettersom jeg hadde med kvigemålings-staven min Laughing Men til noe alvorligt.. Det viser seg at min teori med å ha litt ekstra på unghest stemmer meget bra. Fordi Eir har gått ned på omkredsen, så hun har hatt en voldsom vokseperiode nå denne måneden. Baken står rett til værs.. Laughing

Ble Medlem: 05 Mar 2006

InnleggSkrevet: Mandag 16 Mars 2009 - 20:15    Tittel: Svar med Sitat

Frikk har blitt 8månadar, og veks framleis veldig jamnt. Han har vore veldig jamn heile tida, einaste var ei lita periode der han var noko høgare bak. Veit ikkje kor stor han er då eg ikkje har noko å måle med (og ikkje finn målebandet heller)..

Held på ein del med leietrening, men han er meir interessert i å gjer andre ting enn å høyre etter kva eg sei Rolling Eyes Må arbeide mykje meir med leietreninga før utstillinga! Elles gjer eg igrunn ikkje så mykje anna enn børsting, vasking, løfting av bein og sosialisering ved å gå forbi andre hestar (som står på beite f.eks.)

Vipen min
Bloggen min
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
anni

Ble Medlem: 19 Feb 2007

InnleggSkrevet: Mandag 16 Mars 2009 - 21:43    Tittel: Svar med Sitat

VELDIG pent klipt hest denne frikk, klipp som passer hesten:)

Eline er litt treg i utviklinga(høyden), men har holdt seg veldig jevn hele veien. satster på at sen følling og surrogatmor har hemmet henne litt, men vi kommer til å gi morsmelkerstatning til sekken er tom. søt er hun uansett:)
Ann Lajla

InnleggSkrevet: Mandag 16 Mars 2009 - 21:54    Tittel: Svar med Sitat

anni skrev:
VELDIG pent klipt hest denne frikk, klipp som passer hesten:)

Tusen takk!! Veldig nøgd med resultatet sjølv Smile Spørs berre om eg får til same klippen til utstillinga...

Vipen min
Bloggen min

Sist endret av Ann Lajla den Mandag 16 Mars 2009 - 22:01, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Kari-Anne

Ble Medlem: 28 Mar 2006

InnleggSkrevet: Mandag 16 Mars 2009 - 21:58    Tittel: Svar med Sitat

Minja har no passert 8 månadar. Ho har blitt ei kjekk lita frøken som teke verda med strak arm (hov?) . Minja er ca 125 i stangmål og rundt 130 bak.. Wink
Minja elska å gå tur, med eller uten hestekompis. 3-4 gongar i veka går vi rundt på området og studera forskjellige skumle gjenstandar.

Her på Mo er det mykje aktivitet om dagane. Traktorar i full fres, gravemaskiner, mykje bråk og ståhei. Vi er på god veg mot trygg hest:)
Minja har ei sær uvanevane; Ho SKAL bort til ALLE og ha kos!
..er ho litt lik eigaren sin ska tru?

Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Ann Lajla

InnleggSkrevet: Mandag 16 Mars 2009 - 22:02    Tittel: Svar med Sitat

Fine frøkna! Smile Blir spanande å sjå korleis det går på utstillinga med Minja Smile

Vipen min
Bloggen min
Til Toppen
Vilde
Moderator

InnleggSkrevet: Tirsdag 17 Mars 2009 - 9:09    Tittel: Svar med Sitat

Glemte å legge inn bilder av frøkna ja. Disse er fra begynnelsen av februar ca så litt har skjedd siden. Og hun er ikke tjukk altså, hun har bare så utrolig fluffy pels. Men det er nok mulig det blir en liten plugg av ei dame det her.

Dalsrud

Ble Medlem: 04 Apr 2007

InnleggSkrevet: Tirsdag 17 Mars 2009 - 14:25    Tittel: Svar med Sitat

Hun er bare så Herlig Vilde=)

Frikk er virkelig flott,Lekker klipp oxo=)
Vilde
Moderator

InnleggSkrevet: Tirsdag 17 Mars 2009 - 14:26    Tittel: Svar med Sitat

Takk takk, men jeg må nok si at jeg synes de andre her ser mer hestete ut. Vel vel, vi får skylde på alderen Confused
Dalsrud

Ble Medlem: 04 Apr 2007

InnleggSkrevet: Tirsdag 17 Mars 2009 - 14:27    Tittel: Svar med Sitat

Det kommer seg nok, jeg hadde to vidt forskjellige småttiser ifjor=)
Vilde
Moderator

InnleggSkrevet: Tirsdag 17 Mars 2009 - 14:31    Tittel: Svar med Sitat

Jada, det gjør nok det Smile Men jeg gleder meg til å se hvordan hun egentlig ser ut under all den pelsen altså.

Og får vel komplimentere klippen til Frikk jeg og, den var kjempeflott. Skulle ønske noen kunne hjelpe meg før vi skal på utstilling...
Ann Lajla

InnleggSkrevet: Tirsdag 17 Mars 2009 - 15:13    Tittel: Svar med Sitat

Takk for kommentarar på klippen Very Happy

Synast merra di ser rett så fin ut, Vilde! Ho strekkjer seg nok meir i begge retningar etter kvart Smile

Vipen min
Bloggen min
Til Toppen
kae

Ble Medlem: 02 Mar 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 17 Mars 2009 - 16:52    Tittel: Svar med Sitat

Prinsen har akkurat samme pels, Vilde. Så det ligger kanskje i Hauglisas gener. Det ordner seg nok fram mot utstilling og så kommer hun nok til å se relativt annerledes ut når all den fluffy pelsen forsvinner. Veldig søt da Smile

Vinterpelsen viser kanskje ikke så godt på bildet, men her er Prinsen som lykkelig 3-åring. Dette er siste vinteren han har fått beholde pelsen på.

Min blogg på hest.no
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Unghestforum Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Neste
Side 1 av 16

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet