Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Fjordhestpolitikk

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Grasrotandelen Gå til side 1, 2  Neste
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
maritparitogdegule

Ble Medlem: 01 Mar 2006

InnleggSkrevet: Søndag 01 Mars 2009 - 11:20    Tittel: Grasrotandelen Svar med Sitat

Norsk Tippings støtteordning Grasrotandelen skal være oppe og gå fra og med i dag, 1. mars.

Et kjapt søk på nett viste at kun fire fjordhestlag har knyttet seg til ordningen foreløpig. Disse er Hedmark, Osterøy, Telemark og Vestfold Fjordhestlag.
Dette kan helt sikkert være noe for flere, også Norges Fjordhestlag?

Les mer om Grasrotandelen her:
https://www.norsk-tipping.no/grasrotandelen

Jeg kommer til å støtte Vestfold Fjordhestlag og Lardal Hesteforening når jeg tipper. Og NFL om de kommer med.
Oddvar

Ble Medlem: 09 Mar 2006

InnleggSkrevet: Søndag 01 Mars 2009 - 11:27    Tittel: Fjordhestpolitikk Svar med Sitat

Dalsfjorden/Ytre Sogn ligg i startgropa
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
MariYr

Ble Medlem: 04 Mar 2006

InnleggSkrevet: Søndag 01 Mars 2009 - 11:30    Tittel: Svar med Sitat

Blir ein spurt kvar gong ein skal tippe?
Til Toppen
maritparitogdegule

InnleggSkrevet: Søndag 01 Mars 2009 - 21:12    Tittel: Svar med Sitat

Nei, ikke slik jeg har forstått det. Blir spennende på jobb i morgen, når vi skal "iverksette" dette.
Du knytter spillenummeret ditt til den organisasjonen du vil støtte, pr sms, hos komisjonæren osv., også støtter du den automatisk hver gang du spiller. Du kan bytte organisasjon når du vil, men da må du si ifra om dette/eller ordne selv. Du kan kun støtte en organisasjon av gangen.
MariYr

InnleggSkrevet: Mandag 02 Mars 2009 - 5:25    Tittel: Svar med Sitat

maritparitogdegule skrev:
Nei, ikke slik jeg har forstått det. Blir spennende på jobb i morgen, når vi skal "iverksette" dette.
Du knytter spillenummeret ditt til den organisasjonen du vil støtte, pr sms, hos komisjonæren osv., også støtter du den automatisk hver gang du spiller. Du kan bytte organisasjon når du vil, men da må du si ifra om dette/eller ordne selv. Du kan kun støtte en organisasjon av gangen.

Ok! Får håpe NFHL eller eit lokalt fjordhestlag dukker opp på den lista då, så vi i familien får støtta dei Smile
Til Toppen
BeritIB

Ble Medlem: 02 Apr 2006

InnleggSkrevet: Fredag 03 April 2009 - 9:37    Tittel: Grasrotandelen Svar med Sitat

Hei!
Eg har sett litt på dette, og eg skal ta saka vidare i styret.
Men etter å ha kikka litt på regelverket, ser eg at det ser ut til at det kun er organisasjonar som arbeider på lokalt eller regionalt nivå som kan registrere seg. Dermed kan det blir trøblete for NFL, men det er nok fritt fram for lokallaga.
Smile
Berit
maritparitogdegule

InnleggSkrevet: Onsdag 02 Desember 2009 - 22:11    Tittel: Svar med Sitat

Da synes jeg det er på tide å pukke opp denne tråden igjen, mot årets slutt.
Et nytt søk viser at kun 6 fjordhestlag er registrerte som grasrotmottakere.
FjordhestNorge burde ha trykket denne muligheten tettere til sitt bryst for å si det mildt... Shocked
På høstmøtet ble det "etterlyst" andre inntekstkilder for lagene. Værsågod her er et godt alternativ servert på sølvfat! Man må bare gjøre en innsats for å engasjere lagsmedlemmer, venner og slekt, med et snev av forhold til norsk tipping.

Så langt har fjordhestlagene "opptjent"(og delvis utbetalt) følgende:
Dalsfjorden Ytre Sogn: 0kr
Hedmark: 4925kr
Telemark: 1722kr
Osterøy: 1778kr
Midthordland: 1009kr
og
Vestfold: tam-tari-tam-ta-ta!!
16.125kr

Vi har jobba litt med dette, oppfordret medlemmer, venner og trua slekt til å støtte oss.
Hva gjør dere andre??
MariYr

InnleggSkrevet: Onsdag 02 Desember 2009 - 22:26    Tittel: Svar med Sitat

Eg har støtta Midthordaland fhl sidan september, men eg gløymer berre å bruke tippekortet, så er diverre ikkje så mykje eg bidreg. Men - det er rart ikkje fleire fjordhestlag slenger seg på, for det er jo pengar å tjene her!
Til Toppen
LivJorunn

Ble Medlem: 02 Mar 2006

InnleggSkrevet: Onsdag 02 Desember 2009 - 23:28    Tittel: Svar med Sitat

wow, 16.000 kr er jo kjempebraa! Smile Volda rideklubb er med i grasrotandelen, men vi har nok ikkje klart å skrape opp slike summar nei Wink Her hos oss er det helst fotball- og handballag som klarer å oppnå store beløp.
Grasrotandelen er absolutt ein knall måte å få inn pengar til lag på! Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
aaseravn

Ble Medlem: 16 Okt 2006

InnleggSkrevet: Onsdag 02 Desember 2009 - 23:41    Tittel: Svar med Sitat

Veit det ikkje sikkert, men kan tenkja meg at langtifrå alle fjordhestlag er registrerte i Brønnøysund, med ditto organisasjonsnummer?
Utan denne registreringa nyttar det vel fint lite med nokon grasrotandel..

Veit dessutan at i allefall her heime er idrettslag temmelg ivrige i verving av tippefolket, så der er ein del om "beinet"! Men får ein det til å funke, er det heilt sikkert ei veldig grei inntektskjelde for lag, ja.
maritparitogdegule

InnleggSkrevet: Torsdag 03 Desember 2009 - 10:04    Tittel: Svar med Sitat

Glittra skrev:
Eg har støtta Midthordaland fhl sidan september, men eg gløymer berre å bruke tippekortet, så er diverre ikkje så mykje eg bidreg. Men - det er rart ikkje fleire fjordhestlag slenger seg på, for det er jo pengar å tjene her!

Da grasrotandelen ble startet opp, ble det samtidig innført pålegg om registrert spilling. Det har ikke vært mulig å tippe lotto etc uregistrert siden i våres. Dersom du spiller og har glemt spillekortet, må man oppgi fødselsnummer for at kommisjonæren skal søke opp spillenummeret ditt på terminalen. Da blir spillet ditt registrert og de du støtter skal likevel få sin del.

Å registrere seg i brønnøysund registeret krever bare noen tastetrykk og er neppe særlig komplisert.
Kjersti

Ble Medlem: 02 Mar 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 03 Desember 2009 - 11:46    Tittel: Svar med Sitat

Oj! Eg trudde ikkje Midthordland hadde fått noko særlig med støtte,eg. Vi har ikkje akkurat jobba for det. Men kanskje vi skal satse litt på det no da, så vi får inn enda meir! Takker for all støtte!! Very Happy
MariYr

InnleggSkrevet: Torsdag 03 Desember 2009 - 12:45    Tittel: Svar med Sitat

maritparitogdegule skrev:
Glittra skrev:

Da grasrotandelen ble startet opp, ble det samtidig innført pålegg om registrert spilling. Det har ikke vært mulig å tippe lotto etc uregistrert siden i våres. Dersom du spiller og har glemt spillekortet, må man oppgi fødselsnummer for at kommisjonæren skal søke opp spillenummeret ditt på terminalen. Da blir spillet ditt registrert og de du støtter skal likevel få sin del.

Å registrere seg i brønnøysund registeret krever bare noen tastetrykk og er neppe særlig komplisert.

Det er ikkje snakk om at eg tipper utan tippekort, men eg har aldri med meg tippekortet når eg er i butikken = eg får ikkje spelt, og dermed ikkje støtta nokon.

Smile
Til Toppen
maritparitogdegule

InnleggSkrevet: Torsdag 03 Desember 2009 - 13:18    Tittel: Svar med Sitat

Jeg gjentar dette:

Dersom du er spiller og har glemt spillekortet, må man oppgi fødselsnummer for at kommisjonæren skal søke opp spillenummeret ditt på terminalen. Da blir spillet ditt registrert og de du støtter skal likevel få sin del.

Det vil si at du fint kan spille selvom spillekortet ditt skulle finne på å ligge hjemme!!
MariYr

InnleggSkrevet: Torsdag 03 Desember 2009 - 13:21    Tittel: Svar med Sitat

Oppfatta! Då har eg ikkje grunn til å ikkje sløse bort pengar (som heldigvis går til eit godt føremål Cool )
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Fjordhestpolitikk Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2  Neste
Side 1 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet