Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Utstyr

Start Nytt Tema   Svar på Tema
hva slags hodelag har dere? Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Angela^

Ble Medlem: 02 Des 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 08 April 2008 - 6:06    Tittel: hva slags hodelag har dere? Svar med Sitat

hei.

jeg lurer på hva slags hodelag dere har til hesten deres?
Jeg synes det er vanskelig å finne ett som passer hodet til fjordingen min, enten er pannebåndet for trangt, eller er hodelaget for stort.. HAn bruker midt i mellom cob og full;)

Selv har jeg ett jeg kjøpte på OHS i fjor, veldig fornøyd med det. Er sånn 3-i-en hodelag. Men synes ikke det passer helt optimalt..
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
MariYr

Ble Medlem: 04 Mar 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 08 April 2008 - 6:55    Tittel: Svar med Sitat

Eg har to køyrehovudlag eg. Einaste eg har funne som har passa hesten perfekt.
Til Toppen
Lisbeth
Moderator

Ble Medlem: 17 Nov 2005

InnleggSkrevet: Tirsdag 08 April 2008 - 7:27    Tittel: Svar med Sitat

Altfor mange! Laughing

Har et par kjørehodelag og en drøss ridehodelag. De fleste er full, synes igrunn det passer best. Hender jeg må spenne remmene langt inn, men ellers har det lett for å bli trangt både til neserem og pannerem.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
LivJorunn

Ble Medlem: 02 Mar 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 08 April 2008 - 8:53    Tittel: Svar med Sitat

Pokemann brukar cob, men det kjem litt an på kor stort hovudlaget er i storleiken. Ved fleire høve har eg pusla saman hovudlag med til dømes nakkereim str full (pga lengda på hakereima), kinnstykker i full og nasereim i cob. Pannereim kan han bruke i begge storleikane. Akkurat no brukar han "Trinse Roma" frå Heimer i cob. Men eg har ein heil dunge med hovudlag i ulike former og fasongar som eg vekslar med av og til.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
gyrid

Ble Medlem: 07 Aug 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 08 April 2008 - 9:16    Tittel: Svar med Sitat

Har fått sydd hodelag etter mål i dei tilfelle der cob eller full ikkje var passeleg. Då får eg det akkurat som eg vil Laughing
Vilde
Moderator

Ble Medlem: 06 Mar 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 08 April 2008 - 11:15    Tittel: Svar med Sitat

Oliver har også ganske mange hodelag etterhvert, både cob og full. Som regel blir cob litt kort i kinnstykkene, men full gjerne blir litt lang. Pannereimene blir også litt korte i cob. Det hodelaget som jeg bruker mest er fra Globus. Det har en veldig bred nesereim, men denne rir jeg som regel uten og hvis jeg rir med nesereim setter jeg heller på en hannoveransk. Det blir nesten litt dårlig plass til den brede nesereima. Jeg har også et veldig fint hodelag fra Lemetex somjeg har kjøpt i Herning og et Chetak hodelag fra FK med messingpynt på nesereim og pannereim. Liker å bytte en del på hvilke bitt jeg bruker og da er det greit å ha et hodelag til hvert bitt så jeg slipper å flytte på bittene.
Caballo

Ble Medlem: 14 Jul 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 08 April 2008 - 14:56    Tittel: Svar med Sitat

Hermes bruker arbeidshodelag fre Holmøyane i Full. Passer perfekt Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Monica

Ble Medlem: 20 Mai 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 08 April 2008 - 16:45    Tittel: Svar med Sitat

Min hest kan fint bruke cob, men då blir ALLTID panereima for trang Confused
då hadde eg eit vanleg hodelega i frå FK i cob, men tok pannereima til holmøyane sitt (stas/køyrehodelag) og då passa det bra Smile
Så fekk eg hjertehodelaget i frå Hööks i Full som vart for stort (pannereimapassa), men då laga eg berre litt ekstra hull.
No sist kjøpte eg eit fint brunt hodelag i frå Børjes i full. Det passa så og sei heilt perfekt Smile Eg måtte ikkje ha på dei innerste hakka på alle plassane og pannereima var veldig bra Very Happy Så vist eg skal ha fleire hodelag vil eg ha der i frå, fordi dei passa han veldig bra!

Men Braute har eit tungt BREDT og ikkje særleg langt hode... Så ikkje heilt enkelt å finne hodelag heile tida nei, lykke til med vidare leiting Smile
Lise

Ble Medlem: 08 Mar 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 08 April 2008 - 20:58    Tittel: Svar med Sitat

Siden det finnes islandshodelag kunne godt noen lage fjordhesthodelag også. Med lengre pannerem og hakerem enn standard.
knapstaprinsen

Ble Medlem: 17 Mai 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 08 April 2008 - 20:59    Tittel: Svar med Sitat

knapstaprinsen har ett stubben hodelag str cob..Passer perfekt!!
Til Toppen
Gunvor

Ble Medlem: 01 Mar 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 08 April 2008 - 21:37    Tittel: Svar med Sitat

Eg har eit Stübbenhodelag str cob til Løkki, det passar kjempefint. Til Benita har eg eit Claridge House str cob, det er også godt i størrelsen. Trur det lønner seg å kjøpe kvalitet, dei har ofte meir fornuftig passform har eg erfart. Har hatt Hunter hodelag, og billighodelag fra Horze, dei passa dårlig til mine.
Monica

Ble Medlem: 20 Mai 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 08 April 2008 - 21:42    Tittel: Svar med Sitat

Gunvor skrev:
Trur det lønner seg å kjøpe kvalitet, dei har ofte meir fornuftig passform har eg erfart. Har hatt Hunter hodelag, og billighodelag fra Horze, dei passa dårlig til mine.

Det hodelaget eg kjøpte til Braute no i frå Børjes kosta berre 135,- og var veldig fint, men kor godt det er veit eg ikkje, synest det virkar ganske ok.
Men så er jo ikkje han noko typisk fjording i hovud forma...!
Men det kjem jo sjølvsagt ann på hestens hodeform! Smile
Cathrine MP

Ble Medlem: 13 Mai 2007

InnleggSkrevet: Tirsdag 08 April 2008 - 22:16    Tittel: Svar med Sitat

Fredrik har to... Ett Red line (skal ikke ha det merket igjen) og ett Kieffer! Kieffer i str cob og red line i full... begge passer fint!
Men red line hodelaget er blitt veldig slitt på kort tid, selv ved pen bruk så er ikke fornøyd med det.. Skal nok kjøpe Kiffer igjen selv om det er ganske dyrt...
bsv

Ble Medlem: 21 Nov 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 10 April 2008 - 20:27    Tittel: Svar med Sitat

Jeg tok av pannereima for noen dager siden, men vet ikke om det vil fungere ennå. Tror det er bedre for ham inntil jeg kjøper nytt bissel.
Til Toppen
Monica07

Ble Medlem: 14 Jan 2008

InnleggSkrevet: Mandag 14 April 2008 - 8:03    Tittel: Svar med Sitat

Har som regel kjøpt chetak eller andre prislignende merker i den lokale dyrebutikken, eller de i Høøks opptil 400,-
Kjøpte meg et Kieffer for den siste lærlinglønna mi (Ble ikke igjen mye med andre ord Rolling Eyes ). Bred nesereim med pullback, og noen diamanter på pannereima (som helfdigvis blir borte under luggen som er liten og tjukk Laughing ) og er veldig fornøyd med det! Kjøpet det først i cob, var redd nesereima skulle bli for stor i full, men så viste det seg at jeg knapt fikk den igjen i cob Embarassed Og pannereimen ble knapp. Så da måtte jeg bytte til full.

Kjøpte et krysshodelag fra Høøks for ike så lenge siden, men der ble nesereima altfor stor i full. Løsninga her ble å klippe av noen cm og sy sammen igjen, gadd ikke å sende og bytte til cob, det ble sikkert for lite...

Rett etter jul kjøpte jeg et krysshodelag fra Horze, det til litt over 300,- Dette var i full, men der fikk jeg ikke igjen nesereima, aaaaltfor liten Shocked
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Utstyr Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Side 1 av 4

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet