Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Fjordhestpolitikk

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Til dere som kjøper hest i Danmark. Gå til side Forrige  1, 2
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
ElizabethH

Ble Medlem: 13 Nov 2007

InnleggSkrevet: Onsdag 12 Desember 2007 - 22:56    Tittel: Svar med Sitat

Hm, man finner da gule i Norge med gang, min lille Storm feks, og mammaen hans. Storm er meeeget edel og lettridd, og er jo til salgs. Selv om jeg ikke lager hester i noen stor skala Laughing
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Nina&Lasse

Ble Medlem: 26 Sep 2006

InnleggSkrevet: Mandag 02 Juni 2008 - 22:23    Tittel: Svar med Sitat

Jeg kjøpte min kjære Lasse i danmark. Jeg lette etter en NM hest / potensiale, og gjerne "litt utenom det vanlige". Jeg er ikke en fjordhest fanatiker (som mange kanskje skjønner på frisyren på min guling) så jeg ville ha en litt sporty type med gode bevegelser, og som ikke var "tung" i kroppen. Jeg prøvde bare Lasse i danmark, kjærlighet ved første blikk. Dessuten fant jeg ingen fjordinger i Norge med den kroppsbygningen, bevegelsene og temprament som Lasse.

Men det er jo meg.. og jeg har full forståelse for at mange synes det er bakvendt å dra til danmakr for å kjøpe fjording, men de ligger litt forran oss når det gjelder treningen, tipper det er få fjordinger i Norge som blir innridd av beriddere...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Lisbeth
Moderator

Ble Medlem: 17 Nov 2005

InnleggSkrevet: Tirsdag 03 Juni 2008 - 11:16    Tittel: Svar med Sitat

Nina&Lasse skrev:
men de ligger litt forran oss når det gjelder treningen, tipper det er få fjordinger i Norge som blir innridd av beriddere...

Og det er nettopp her utfordringen vår ligger, flere flinke folk som får fjordingene våre opp og frem. For vi avler også bevegelser og fine sportsfjordinger, men danskene er så mye flinkere til å satse seriøst og hente frem potensialet og vise hva hesten er god for. Hvis man ser på endel av de beste danske hestene er det på ingen måte lette fjordinger, men hester der man har hentet frem et potensiale. Og dette potensialet ligger hos mange fjordinger, men det ligger dessverre urørt hos en stor andel av de.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Fjordhestpolitikk Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet