Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Trening

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Noen som rir western med fjordhesten sin? Gå til side Forrige  1, 2
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Inger
Moderator

Ble Medlem: 15 Nov 2005

InnleggSkrevet: Torsdag 22 November 2007 - 14:23    Tittel: Svar med Sitat

Ja, det er Kari som er kusina mi, ja Wink Mammaen min heitte Skottun til etternamn då ho var liten (før ho gifta seg), og ho er systera til faren til Kari.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Tine Madeleine

Ble Medlem: 16 Jun 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 22 November 2007 - 15:15    Tittel: Svar med Sitat

aha, jeg skjønner. Spennende at hun rir western da. Det er hvertfall innmari artig å ri det. Litt annen stemning enn på sprang- og dressurstevner syns jeg da...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
ALMSTJERNA

Ble Medlem: 28 Aug 2006

InnleggSkrevet: Fredag 07 Desember 2007 - 15:11    Tittel: Svar med Sitat

Her hjemme rir vi western, også på vår lille kule gule Almstjerna. Til daglig kalles hun bare for Stjerna. Stjerna jobbet på en rideskole da vi traff henne og på den tiden deltok hun på flere western stevner og vant t.o.m Trail open med ei jente som heter Janne Melby i salen. Det var først etter at vi kjøpte Stjerna at vi virkelig begynte å ri western her hjemme. Det er kjempegøy men samtidig litt av en utfordring for oss hardbarka klassiske ryttere som har innarbeidet vanlig engelsk ridestil gjennom flere tiår. Ikke bare bare å glemme alt man har lært for så å lære alt helt på nytt heller, da mye av det går på ren automatikk. Gammel vane er vond å vende. Mannen min hadde en fordel ved at han aldri hadde lært å ri før, så han tok westernridningen mye raskere enn meg. Det er nesten slik at man må avrides før man kan innrides på nytt med western, he he. Selv konkurerer jeg ikke i western men drar inne imellom på kurs og clinikker. Akkurat nå er Stjernamor drektig så det blir lite med kurser og strabaser i disse dager. Hun er litt over 6. måneder inn i drektigheten nå og forventes å følle ca. 8 mai. Western er utrolig morsomt. Very Happy
Monica H

Ble Medlem: 12 Apr 2006

InnleggSkrevet: Lørdag 22 August 2009 - 22:22    Tittel: Svar med Sitat

Bare låner denne tråden litt.
jeg bare lurer på noen ting.Er det noen her inne som bruker western sal til turbruk? hvordan synes dere det funker om eks hesten må hoppe over et tre.er den god å ri i på laaange turer?

noen som vet om en bra nett side for en som er totalt nybegyner innen western og ridd på engelsk klassisk stil hele livet hehe.

Har fundert lenge på om jeg skulle begyne å ri på western stil da jeg trives mye bedre å ri med lange tøyler og lite munnkontakt.og noe hesten trives best med også.Har fått høre av naboen jeg red med før(som red western) att jeg burde tenke på det da hun så hvordan jeg red og hvor godt hestene hørte på mine små beskjeder uten å måtte stramme inn tøyler for å få de til å jobbe under seg.

men først vil jeg høre hva for erfaring dere har. Nå tenker ikke jeg konkuranseridning med ridningen i hverdagen Smile
Marius

Ble Medlem: 31 Aug 2008

InnleggSkrevet: Lørdag 22 August 2009 - 22:51    Tittel: Svar med Sitat

jeg har så vidt ridd litt western, og skaffer du deg en SIKKELIG westernsal så er det Noe av det BESTE du kan ri i (min pers mening) jeg satt i en kjemp e bra en husker og ikke merke, jeg med en gang jeg satt meg så ville jeg ikke gå ut av den igjen Razz, prøvde også en litt billigere en, den var jeg ikke særlig imponert av Smile.
Men hvorfor viss du ikke bruker så mye tøyler egentelig skifte til western, du trenger jo ikke skifte "del" for og kunne det du gjør alrede nå? Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Monica H

Ble Medlem: 12 Apr 2006

InnleggSkrevet: Søndag 23 August 2009 - 7:54    Tittel: Svar med Sitat

Er ikke sikkert at jeg bytter gren,kanskje kjører litt "kombi"
Er vell mest ute etter en veldig god sal å ri i siden jeg rir mest på tur.
også er jeg litt nyskjerrig på westernridningen for det virker som om de har mer av min type ridestil. Smile
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Trening Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet