Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Fjordhestpolitikk

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Hvordan øke etterspørselen Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
knapstaprinsen

Ble Medlem: 17 Mai 2006

InnleggSkrevet: Fredag 31 August 2007 - 14:30    Tittel: Svar med Sitat

Men korleis vil dette øke etterspørselen? Kanskje vil det komme fleire "dårlige" eksemplarer av rasen og dermed vil vel kanskje både pris og etterspørsel falle. Når det er fleire å velge mellom...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Lene-Marie

Ble Medlem: 02 Mar 2006

InnleggSkrevet: Fredag 31 August 2007 - 17:24    Tittel: Svar med Sitat

Vil ikke tro at dette skulle ødelegge noe, det blir jo ikke tatt "inn" alt av hingster i B boka bare fordi de har gode bruks egenskaper.
Ut ifra slik jeg har forstått Liv Jorunn nå så må jo også disse hingstene inn til kåring, men kåringa vil kansje ikke være like "streng" siden de også skal ta i betraktning hvordan hesten har gjort det i konkurranser. Så det blir godtatt små "feil" i eksteriøret hvis hingsten kan vise til imponerende resultater innen konkurranser. Så hingster som "rett og slett ikke ser ut" vil jo ikke komme inn i B-boka selv om de har gjort det bra i konkurranser!
Så det vil jo fremdeles være dyr som er bedømt og er bra som kan brukest.

Jeg hadde i alle fall likt en slik ordning som A-boka og B-boka, tror det kunna vært noe! Wink
Stall Flø

Ble Medlem: 02 Mai 2006

InnleggSkrevet: Fredag 31 August 2007 - 18:50    Tittel: Svar med Sitat

Lene-Marie skrev:
Vil ikke tro at dette skulle ødelegge noe, det blir jo ikke tatt "inn" alt av hingster i B boka bare fordi de har gode bruks egenskaper.
Ut ifra slik jeg har forstått Liv Jorunn nå så må jo også disse hingstene inn til kåring, men kåringa vil kansje ikke være like "streng" siden de også skal ta i betraktning hvordan hesten har gjort det i konkurranser. Så det blir godtatt små "feil" i eksteriøret hvis hingsten kan vise til imponerende resultater innen konkurranser. Så hingster som "rett og slett ikke ser ut" vil jo ikke komme inn i B-boka selv om de har gjort det bra i konkurranser!
Så det vil jo fremdeles være dyr som er bedømt og er bra som kan brukest.

Jeg hadde i alle fall likt en slik ordning som A-boka og B-boka, tror det kunna vært noe! Wink

Men kva er då " små feil" ? Kvar går grensa for små feil og store feil?? Er små feil eksteriøre feil? avteikn? lynne? Kven skal sitje og vurdere om det er små eller store feil??
Til Toppen
LivJorunn

InnleggSkrevet: Fredag 31 August 2007 - 20:43    Tittel: Svar med Sitat

Har jo ikkje rekt å tenke gjennom alle aspekt ved ei slik ordning Laughing , men veit det fins tilsvarande i enkelte andre raser (er ikkje sikker på korleis dei har gjort det der..kan sjå om eg finn ut av det).

Lynne, avteikn etc er jo bestemt på førehand korleis det skal vere. Og beinkvaliteten må vere god. Men det er mange hestar som får karakterane 87787 til dømes, som sikkert er heilt fine brukshestar, men som ikkje når opp til topps i ei A-bok, fordi der er hingstar som har fått 89898 i karakter og såleis blir høgare plassert.
Mindre feil kan vere: til dømes lite hingstepreg, mindre utsjånadsmessige feil (kansje høg/lav hest el). Hestar med samla karakter under 6 vil nok ikkje bli godtatt i noko stambok..men det fins mange bra hestar mellom 6-8 i heilheit, som kan gjere det svært bra i konkurranser. Om ein samanliknar med dressurdommarskalaen så er jo karakteren 8 "Bra", 7 er "ganske bra" og 6 er hakket betre enn berre godkjent.

Heil urasetypiske hestar kan sjølvsagt ikkje bli kåra inn i nokon av stambøkene. Men eg trur dette kan vere eit tilbod til hobbyavlarane (som det heilt sikkert blir fleire av framover) som berre vil ha eit føl eller to til sine hestar og som ynskjer å satse på konkurranser. Det vil bli fleire hestar å velje mellom i avlen, og om ein vektlegg brukseigenskapar så finn ein truleg gode dyr i ei B-stambok òg.

Kan ta eit døme frå eid: den gulbalkke hingsten som var stilt for litt sida, og gjekk ut..er det mulig?? Dette er en sjelden farge på fjordhesten, og så kunne dei ikkje kåre denne hesten pga det? Dei kunne vertfall gitt han eit par hopper til bedekning, el kåre han for eitt år! Og eit år kom det ein hest frå langt nord i Noreg..den hadde sikkert reist halvanna døgn for å kome til utstillinga, men måtte reise heim utan kåring. Nok eit døme: Atlas..ukåra i Noreg, men kåra i Sverige, var nettopp kvalifisert til VM i kjøring..er ikkje dette ein hest som har gitt god reklame for fjordhesten og som burde kunne få avkom her til lands òg?
Fleire kåra hingstar ute i alle landets krokar må då kunne vere med på å få avlen opp? Mange kastrerar hingstane sine før dei er tre, fordi dei ikkje trur dei er gode nok til å kome gjennom nålauget på ei offisiell utstilling. Eg er fortsatt for at flest mogleg unghingstar bør bli stilt på utstilling(så sant eigaren har høve til dette), for det er heilt sikkert nokon bra hestar der ute som mistar "manndommen" alt for tidleg.

Men for å ha sagt det då: eg trur nok fjordhestavlen er på rett veg med tanke på bruksegenskapar og slikt. Men ein må setje pris på dei som utmerkar seg i sporten, for det er dei som dreg god reklame til rasa på nasjonalt og internasjonalt plan (i utlandet er dei jo mykje meir ivrige etter å få fram den ultimate brukshesten..sjølv om dei kan seiast å ha overdrive litt innimellom..). Den fjordhesten som går i rideskule eller berre står i avlsteneste gjer ein viktig jobb for å vise hesten si allsidighet, men det er gjerne den (td rideskulehesten) som lærer seg å bli utspekulert og gir fjordhesten eit dårleg rykte blant barna som lat, sta og "hoppar 50cm". Gampen er klok, må vite! Han vil ikkje arbeide meir enn nødvendig, og matvit har dei òg. Very Happy Eg trur hesten MÅ blir meir sportsleg av seg for å vinne marknadsandelar frå "dei store/små brune". Men dette er sjølvsagt mi personlege meining, berre slengt ut på eit forum i all hast. Andre har sikkert andre tankar og idear om korleis få framgang og auke populariteten til rasa.

For meg så er det egentlig ikkje så viktig at bedekningstala auke, så lenge følla held den kvaliteten kunden etterspør. Husk at ein må gi det produktet marknaden spør etter, vil folk ha konkurransehest..ja,så må vi levere konkurransehest, ikkje trekkhest;) Kanskje kan færre bedekningar, med gjennomtenkte heste-par, som gir gode konkurransehest-føll vere det som skal til for å få prisane og populariteten til å stige?

Men det er sikkert mange "vegar til Rom" som det seiast. Kven har den ultimate avlsløysinga? Uff,rotete innlegg no igjen..trur eg sit for lenge framom dataen om dagane:p hehe!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
ekfurr

Ble Medlem: 04 Mar 2006

InnleggSkrevet: Fredag 31 August 2007 - 21:20    Tittel: Svar med Sitat

I spørsmålet om at ein burde ha "friare tøylar" når det gjeld avl og kva hestar ein skal bruke; så er det jo ein kjensgjerning at det er ikkje alle hingstane som blir kåra som blir brukte i avl i det heile, noko som tyder på at årsaka til låge bedekkingstal iallefall ikkje kan vere mangel på hingstar å velje mellom!

Når det gjeld forslaget om å dele opp avlsdyra i grupper, trur eg det er svært viktig å hugse på at eit godt og funksjonelt eksteriør ikkje er noken motsetning til gode brukseigenskapar, då heller tvert imot.
Til dømes vil eksteriøre uheldige trekk kunne gå utover haldbarheita og helsa til hesten òg som brukshest.
Dette har generasjonane før oss forstått og vi har (framleis) ein hesterase som er plaga med svært få arvelege lidingar.

Den einaste eigenskapen som kan seiast å ikkje har noko som helst å seie for helsa/haldbarheita til hesten er i realiteten eigenskapen Type og preg.
Denne eigenskapen er jamvel nettopp den som gjer rasa karakteristisk, samanlikna med ein kva som helst anna hest.
I ein tenkt situasjon der ein "firar på eksteriøre krav" til ein del hestar for å satse på brukseigenskapar, er truleg preget den einaste realistiske eigenskapen ein då kan "byte vekk", dersom det ikkje skal gå utover helse, funksjonalitet og haldbarheit på sikt.
Men vil vi verkeleg velje bort dette for ein del av populasjonen? Er ikkje Fjordhestpreget viktig for oss?
Å gjere Fjordhesten mindre rasetypisk vil etter mi meining neppe føre til ei auke i etterspurnaden etter han, heller tvert i mot.
-Ein må heller freiste å skape og bevare ei merkevare som er heilt unik, noko som ein ikkje kan få nokon andre stadar.

Ein annan kommentar til det som blir skrive her tidlegare:
Bedekkingstala MÅ nok opp, ellers kan ein ganske fort kome opp i eit uføre for heile rasa grunna innavlsproblematikk.
Til Toppen
knapstaprinsen

Ble Medlem: 17 Mai 2006

InnleggSkrevet: Fredag 31 August 2007 - 21:35    Tittel: Svar med Sitat

Men kven er det egentlig som burde bli kåra som ikkje er det? berre fordi dei har gjort det bra på konkurransebanen??Eg kjem ikkje på noken?!

Syns fortsatt vi skal holde oss til det utstillingssystemet som er. Og ikkje kåre fleire enn det som blir gjort!
TRUR ikkje det vil øke etterspørselen av fjordhest; om en kårer fleire (og kanskje dårligere) fjordhester:
Til Toppen
Villfaks

Ble Medlem: 04 Mar 2006

InnleggSkrevet: Fredag 31 August 2007 - 21:41    Tittel: Svar med Sitat

Enig med de siste innleggene her. Synes ikke vi skal forandre på kåringssystemet. Det er så mange andre måter vi kan øke etterspørselen og bedre ryktet til fjordhesten på. Det er ikke avlen og fjordhestens bruksegenskaper det er noe "i veien" med, det er folk flests innstilling.
Til Toppen
st. einar

Ble Medlem: 05 Mar 2006

InnleggSkrevet: Lørdag 01 September 2007 - 11:43    Tittel: Svar med Sitat

Eg er enig med Ekfurr og Knapstaprinsen.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
LivJorunn

InnleggSkrevet: Lørdag 01 September 2007 - 12:16    Tittel: Svar med Sitat

Men: viss avlssystemet fungerer så strålande som dere gir inntrykk av, og hesten er så flott som ein seier han er...då skulle det teoretisk ikkje vere noko problem å få solgt han då? Då burde publikum vere entusisastiske over rasa, og kjøpe velvillig. Det burde vere stor interesse for avl av hesten, med mange oppdrettarar. Det er det ikkje... som dere seier så er bedekningstala på veg ned, og mange "ridehestfolk" ser framleis ned på rasa og diskriminerer...

Korleis forandre folk si innstilling? Kom med konkrete døme på dette, utan at ein må forandre noko ved hesten....
Til Toppen
st. einar

InnleggSkrevet: Lørdag 01 September 2007 - 12:37    Tittel: Svar med Sitat

Dette er eit spørsmål det kunne vore skrive fleire bøker om, men slik eg ser det må vi innsjå at fjordhesten har klare begrensingar i bruksområde. Vi kan ikkje konkurrere med ridehestar, og derfor er det igrunnen ganske forståeleg for meg at "ridehestfolk" på sett og vis ser ned på fjordhesten. (Tilsvarande ser eg, som køyreinteressert og arbeidshestinteressert, på dei fleste blodshestar som ganske ubrukelege). Over eit lengre tidsrom kunne vi sikkert avle fjordhestrasen fram til ein rase som går middels dressur, men det ville vere ei forferdeleg løysing. Vi har avla fjordhesten fram til å verte ein allsidig hest. Skal ein ha ein slik allroundhest er det klart at ein ikkje får spesialisert seg i ei bestemt nisje, slik til dømes dei fleste varmblodsrasane har gjort. Sagt på feil måte, men med rett bodskap: Fjordhesten er brukande til alt, men ikkje suveren til alt. Å avle fjordhest som skal konkurrere med ridehestar er for meg eit ganske håplaust prosjekt. Skulle ein satse på ei nisje, burde det vere innan køyresport.
Eg trur ikkje vi skal endre stort på avlsstrukturen vår. Vi bør heller arbeide med haldningsskapande arbeid, men slikt arbeid er tungt, og det tar tid. Folk som konkurrerer med fjordhest på høgt nivå, på stemne der andre rasar også deltek, er dei aller beste ambassadørane våre. Desse bør bli stimulerte til å halde fram, også økonomisk, dersom det på eitt eller anna vis kan finnast råd til det. Slike "utstillingsvindauge" er, etter mi meining, den beste PR fjordhesten har, og det må vi prioritere. Elles trur eg det er avgjerande viktig å skape større interesse for køyresporten, då det er på denne arenaen hesten vår syner dei sterkaste resultata. Her i vest har utviklinga på dette punktet vore god, og eg håpar trenden vil fortsette framover.
Til Toppen
Inger
Moderator

Ble Medlem: 15 Nov 2005

InnleggSkrevet: Lørdag 01 September 2007 - 12:46    Tittel: Svar med Sitat

Eg er også einig i at vi ikkje bør begynne å lempe på krava for kåring, premiering osv. Viss ein fjordhingst skal få det kvalitetsstempelet som ein kåringsgrad/premiegrad er, så MÅ han vere rasetypisk og ha det som skal til for å få kåringsgrad.

MEN, eg synes likevel (som sagt) at ein kunne opne opp att for bruk av eigen hingst på eigne hopper (evnt også nokre få andre, men med eit maks tak, slik at desse kunne nyttast, men ikkje mykje). Eg har aldri sett att det har gjort nokon skade. Fjordhestavlen er full av døme på at slikt har gått bra. Nemner Rødsetblakken (far til Øyarblakken) og Vital som eit par døme….
Og kanskje kunne også hingstar med spesiell stamme el få ein hoppekvote eller eit tidsbegrensa avlsløyve. Men dei bør ikkje premierast på grunn av dette. Premiering bør vere forbeholdt dei som skil seg ut, dei som er slik vi aller helst vil ha dei eksteriørmessig.

Viss ein skulle skille stamboka i nokon A og B-avdeling, så synes eg alle premierte/kåra hingstar burde i A-avdelinga, samt alle premierte/godkjente marar.
B-boka kunne vere for hingstar og valakkar uten premiering (og då med liste over avkom viss dei hadde), samt for marar som ikkje var stilt/premiert/godkjent. Og også for fjordhestar utan godkjent stamme (for eksempel hestar med ukåra far, hestar med rot i papira el, men som beviseleg var ekte reinrasa fjordhestar).
Eg synes også i så fall at kva for eit register eit avkom hamna i, måtte vere individbasert. Altså at ein hest etter to individ i B-boka sjølv godt kunne hamne i A-boka viss den vart funnen god nok av utstillingsdommarane.

Eg trur ikkje ein bør legge meir vekt på brukseigenskapar for å avgjere kva for premiegrad ein hingst skal ha. Det er trass alt ikkje ein prestasjonsrase vi avler. Viss det var det, så hadde det vore enklare å krysse inn andre rasar. Rasetype/preg MÅ vere overordna.
Om ein hest går bra i konkurransar, kjem også (som andre alt har sagt) så utruleg mykje an på kven som trener/eiger/brukar hesten, om den i det heile tatt vert trent for og brukt i konkurransar osv.
Men med den fine hingstekatalogen på nett bør det vere fullt mogleg for ein hingstehalder å legge inn både bilete av hesten i bruk, samt lister over tevlingsmeritter, slik at dei som leitar etter hingst med sportsprestasjonar kan finne det på ein enkel måte.
st. einar

InnleggSkrevet: Lørdag 01 September 2007 - 12:49    Tittel: Svar med Sitat

Mange gode tankar, Inger. Eg ser heller ingen reelle problem i å opne for bruk av eigen ukåra hingst på eiga merr, slik praksisen var for berre få år sidan.
Til Toppen
Lene-Marie

InnleggSkrevet: Lørdag 01 September 2007 - 13:14    Tittel: Svar med Sitat

Jeg bøyer meg i støvet for innlegga te Liv-Jorunn! Kunna ikke vært mer enig! Wink

Og forresten, er det virkelig bedre å "åpne" for bruk av egen ukåra hingst som etter alt vi veit kan ha hvite sokker, stjerne etc, og ikke se ut, få bli brukt på egne hopper. Som kan være ganske så mange.. Veit om noen som har bortimot 15 egne hopper. Da hadde det vell vært bedre å "brukt en B-bok hingst ut ifra det Liv-Jorunn beskriver vell". ?!?! De (b-bok hingstene) må jo tross alt inn til "ei viss kåring" hvor vi har den sikkerhet om at det faktisk er helt greie hester sånn eksteriørmessig, i tillegg til gode bruks egenskaper. I tillegg til at disse hingstene også ville fått et maks antall hopper hver. Så hvis vi skal se på hva som gjør mest skade for avl/preg da, ville jeg uten tvil sagt bruk av egen hingst. Der har vi null peiling på hvilke hingster som får avle og ikke!!

Bare min mening Cool
LivJorunn

InnleggSkrevet: Lørdag 01 September 2007 - 14:00    Tittel: Svar med Sitat

Takker for konstruktive tilbakemeldingar folkens:) Jess, veit at fjordhesten har vanskelig for å kunne hevde seg mot dei store brune i dei høgaste klassene, men å satse på litt lettbygde og langbeinte hestar med stå-på humør i høgde ca 146-148 skadar sikkert ikkje. Tilpassa ungdom og vaksne som ynskjer å konkurrere i lette klasser sprang og dressur, og vanskelige klasser i køyring. Dette blir det nok gjort en del av i dag òg, heilt klart. Jfr. at danske hestar som til dømes Skovå har vore blikkfang på utstillingar før.

Å satse på marknadsføring gjennom køyresporten er nok lurt, her har fjordhesten virkelig ei nisje den klarer å fylle. (jfr køyre NM i fjor) No har i tillegg interessa for køyring tatt seg betraktelig opp på vestlandet, så her er det masse muligheter for PR av rasa. Vi skulle fått til fleire køyrekurs i nærleiken, så bra at rytterforbundet no har sett ned ei utdanning for køyreinstruktørar! Berre synd at det er så plasskrevjande å arrangere køyrestemne (og til dels kurs). Mange stader har berre 20x40m bane, og då er det vanskeleg å få til konstruktive køyrestreningar (det blir mest storvolter og langsider..) I Volda skal vi garantert arrangere køyrestemner og treningshelgar dersom vi får til det anlegget vi no driv å prosjekterer på Laughing

Ein ting er i alle fall sikkert, får vi sjansen til å bruke eigen hingst på eigne hopper kjem heilt sikkert eit par føl til å sjå dagens lys på garden min ;P Då blir det investering i ei hoppe eller to ja (vertfall for ei periode framover), noko som kunne vere koselig Laughing Mange raser har jo denne muligheta, og ei hoppe kan faktisk ikkje få meir enn eitt føl i året, så eit slikt tiltak vil neppe skade avlen stort på lang sikt. (men som Lene-Marie seier: har du 15 hopper heime bør du kanskje vurdere å finne ein kåra hingst til desse ;p)

Kan forresten nytte høvet til å skryte litt av m&r rytterkrets (for fyrste gang..nesten) Team M&R som deltok på NM i år fekk nemleg sponsa litt av turen med kretsen! Smile Trur dette er omtrent fyrste gang vår krets har lagt merke til at fjordhesten (eller små rideklubbar) eksisterer, for heromkring har det vore mest spranghestar i klasser frå 110 og oppover i dei større byane som har fått støtte og ros. Men med grundig lobbyverksemd og henvisning til korleis andre kretsar støttar opp om sine medlemmar fekk vi altså "lønn for strevet" bokstaveleg tala Wink *happy*
Til Toppen
sjobeng

Ble Medlem: 16 Mar 2006

InnleggSkrevet: Lørdag 01 September 2007 - 15:39    Tittel: Svar med Sitat

Lene-Marie: slik det var før kunne man bruke egen hingst til TO egne hopper. det måtte søkes om på forhånd, sammen med en veterinærattest. så å bruke hingsten på 15 hopper hadde vært lite aktuelt. og folk flest som har 15 hopper til avl, har gode nok øyne til å se hva slags hingst de vil/ikke vil bruke.
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Fjordhestpolitikk Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Side 4 av 7

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet