Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Fjordhestpolitikk

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Hvordan øke etterspørselen Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Vilde
Moderator

Ble Medlem: 06 Mar 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 30 August 2007 - 11:13    Tittel: Svar med Sitat

Sitat:
Jeg ser noe av samme tendensen i denne artikkelen: http://www.hest.no/artikkel.html?news.nid=3901 Alm Jarl er en superflott hest som viser seg veldig bra fram i alle grener, men hovedoppslaget ble to bilder av da hun datt av hesten og da hun skuffet leide ham ut. Absolutt relevant for overskrift og innledningen av artikkelen, men likevel litt sensasjonspreget etter min mening.

Ja, dette reagerte jeg og på. Og de fleste bildene som hest.no la ut på sine sider var av folk som datt av hestene sine. Skjønner jo at dette kanskje er artig å se på, men det er jo kanskje ikek så bra for fjordhesten som rase. Men det er klart, det var jo utrolig mange som falt av så vi ba kanskje nesten om det...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
LivJorunn

Ble Medlem: 02 Mar 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 30 August 2007 - 11:17    Tittel: Svar med Sitat

Uff,kjipt at det skal vere så vanskelig å få rytter.no til å reagere då! Dei bør no femne om all slags hestesport i Noreg! Hest.no er stort sett greie ja, og viss dei ikkje er det så berre sei frå til meg. Ragnhild (som studerer journalistikk her i Volda) jobbar nemleg deltid der;)

Mmm, hugsar godt diverse NM-oppslag på størrelse med eit frimerke i Hestesport opp gjennom åra eg òg. No er trass alt NM blitt ganske stort, og ergo fortener det større dekning i mine auge. Håper artikkelen din kjem på, med massevis av flotte bilder!
Til Toppen
Inger
Moderator

Ble Medlem: 15 Nov 2005

InnleggSkrevet: Torsdag 30 August 2007 - 11:17    Tittel: Svar med Sitat

Journalistane er diverre ofte alt for opptekne av sensasjonsprega nyhende og liknande, ja.

Eg og andre har til dømes irritert oss ein del over utstillingsreportasjane i lokalavisa her dei siste åra. Tidlegare var det nemmeleg fullstendige resultatlister og pene oppstilte bilete av spissane i alle klassar.
Dei seinare åra har dette stort sett vore bytta ut med eit bilete av ein eller annen jentunge eller gut og ei "søt merr", der jenta eller guten fortel kor glad ho/han er i hesten osv osv. Totalt uinteressant for oss som er opptekne av fjordhesten....
I vår då vi skulle ha unghestsjå her i bygda fekk eg telefon frå ei journalist-dame som skulle skrive frå sjået. Ho lurte på om det var nokon ho kunne skrive om. ("Ein spesiell historie, spesiell hest el"). Eg prøvde å forklare dama at det var akkurat sånne ting vi hestefolk IKKJE var interessert i å lese om Laughing
Ho tok visst hintet delvis, for det vart både spisshestar og ungar med ponnier i avisa. Wink

Journalistane har misforstått nokså mykje viss dei trur folk vert interessert i å lese om hest berre fordi det står om ein unge som har fått seg hest, ein som har ramla av el.
Eg vert i alle fall ikkje meir interessert i å lese om fotball viss det står om ein som har brote foten under trening enn viss det står kampresultater. Og for dei som ER interessert er det siste garantert mest interessant, vil eg tru....
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Inger
Moderator

InnleggSkrevet: Torsdag 30 August 2007 - 11:28    Tittel: Svar med Sitat

Tilbake til det som var tema FØR vi kom inn på presse og PR.....

Ja, det er kanskje ikkje så lett å forstå kva ein friare/opnare avl har med å auke etterspurnaden å gjere.
MEN: Alt heng i hop. Og det eg tenker på er at eit friare og opnare avlssystem kan auke interessa for å drive med fjordhest/avl. Og auka interesse fører til auka etterspurnad, eller kva?
Eg trur nok ikkje at tida heilt er klar enno for å fjerne kåringslova totalt, men nokre trekk kan ein gjere enkelt. Det eine er å opne opp att for bruk av eigen ukåra hingst på eigne hopper. Krav kan då vere veteriærattest på at hingsten er frisk, samt at ein brukar dei på maks 2 hopper i året el. Vidare måtte hingsten sjølvsagt vere registrert og med kjent stamme. Ein kunne (etter mi meining) også gjerne opne for å bruke slike hingstar på andre hopper enn eigne også, men då med eit maks. tak på tal hopper i året (til dømes 1-2).
Det andre ein kunne gjere var at avlsråd, kåringsutval el kunne tildele ukåra hingstar med spesielle kvalitetar (stamme, brukseigenskapar el) ein liten hoppekvote.
Eg trur slike tiltak ville føre for auka interesse for å drive med avl. Viss ein var ute etter spesielle kvalitetar hos ein hingst så ville ein kunne finne det utan å måtte vere tvungen til å leite i det begrensa utvalget i hingstekatalogen.
Det ville også bli langt enklare å drive avl for dei som bur i distrikter der det finst minimalt med hingstar, og der det er lange avstandar. (Til dømes i Nord-Norge).

Elles har Elin forklart godt om årsaker til nedgongen i bedekningstala. Veldig mange eldre bønder har hatt ei merr ståande på garden som har gått med føl nesten kvart år. Når desse bøndene etterkvart faller i frå eller overlet garden til yngre generasjonar, vert det slutt på hesteavlen. Det er færre og færre bønder som er oppvoksne med hest, og som synes merra er ein naturleg del av gardsdrifta.
Sjølvsagt syner dette att i bedekningstala.
Men nokon må avle hest, og for dei er det viktig at interessa helder seg oppe. Ein kan (og må) naturlegvis tenke økonomi. Økonomien i hesteavlen er dårleg, og bør sjølvsagt bli betre. Høge livdyrpriser er ikkje alltid eit gode, med mindre vi heile tida greier å selge til nye brukarar. Å selge dyrt til kvarandre har vel vore prøvd før (til dømes med sølvreven i tidlegare tider), og det er det berre staten som vert rik av.
Ein burde vel prøve å få staten til å yte tilskot/stønad til avl av dei norske rasane (fjordhest, døl og lyngshest) på samme måte som det vert gitt tilskot til hold av dei gamle norske storferasane.
For å opprettholde interessa trur eg også det er viktig med avl som er styrt av ”grasrota”. Medbestemmelsesrett er viktig, likeeins retten til å foreta eigne valg.

Mange nemner det dilemmaet vi som har merrer kjem i kvart år; føl eller konkurransar? Kven har satt oss i denne knipa? Er det ikkje på tide å gjere noko med den?
I den tida då fjordingen var arbeidshest vart han brukt i vårarbeidet heilt til følet kom. Ja, nokre var knapt spent i frå kjerra eller reidskapen før folen såg dagens lys. Og alt då følet var få dagar gamal, vart merra sett i sving att.
Mange av konkurransereglane til Rytterforbundet har røtter frå den kontinentale og engelske overklassemåten å drive med hest på. Merrene sto på store stutteri (ja, det gjer dei vel framleis ein del plassar), og dei fekk føl årleg. Desse merrene gjorde ingen ting (bortsett frå å ta seg av følet). Dette er kunstig i forhold til den måten fjordhesten vart brukt på.
Når reglane til NRYF ikkje tillet bruk av merr med føl under 6 månader i konkurransar, og heller ikkje bruk av merr som er meir enn 5 mnd drektig, så må folk velge.
Eg vil tru at desse reglane kunne vore laga annaleis. Ei merr som har fått føl for eit par månader sida kan fint gå enkelte konkurransar, og det samme kan ei drektig merr (i alle fall dressur og liknande). Det ville vore mykje enklare for oss ”bruksavlere” om vi kunne både ha føl OG starte….

Så var det dette med å auke etterspurnaden. Her er sjølvsagt det som Vilde skriver viktig. Å komme seg ut og vise fram hesten sin som ein god ambassadør for rasen er flott. Vidare må ein hugse på å fortelle alle som lurer på å kjøpe seg hest om kor fantastisk fjordhesten er. Sjølv synes eg også det er greit å holde meg litt orientert i marknaden, slik at eg veit kva for fjordhestar som er til sals til ein kvar tid her i nærområdet. Viss eg høyrer om nokon som skal ha seg hest kan eg då vere snar om å tipse om noko eg trur kan passe.

Å skape godt miljø rundt fjordhesten er også viktig. Folk må få lyst til å ha fjordhest.
Her i bygda synes eg vi har lykkes bra med å skape eit fjordhestmiljø, og rekrutteringa er god. Heile 9 fjordhestar frå Naustdal vart stilte på merrautstillinga på Mo sist helg (7 på den offisielle utstillinga og 2 i brukshestklassen). 3 av desse vart stilte (og køyrd på køyreprøva) av jenter som aldri før har stilt hest på offisiell utstilling.
ekfurr

Ble Medlem: 04 Mar 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 30 August 2007 - 11:53    Tittel: Svar med Sitat

Prisdiskusjonen har vi jo hatt før Wink og her kokar vel det heile vel ned til kva ein oppfattar som dyrt. Eg trur jamvel neppe det er tilgongen på hingst som er avgjerande når folk skal bestemme seg for om dei skal bedekke eller ikkje.
Problemet ligg vel heller i at folk ikkje blir kvitt føla sine og dersom det er interesserte kjøparar, ja så skal desse helst ha føla "kasta etter seg".
No er bedekkingsprisane på veg opp og då er det naturleg at føl/unghestprisane føl etter.
-Vi lever jo trass alt ikkje i eit kommunistregime Laughing
Forøvrig er eg heilt einig med Inger her i at tilskota til Fjordhestavl må aukast og helst ein god del.
Det er jo trass alt ein kulturskatt det her er snakk om!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vilde
Moderator

Ble Medlem: 06 Mar 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 30 August 2007 - 12:19    Tittel: Svar med Sitat

Litt av problemet (som har vært nevnt flere ganger før) er vel at det ikke er nor særlig etterspørsel etter ungdyr. hadde man hatt noen som var villige til å ta unge fjordhester og trene dem opp til LC nivå så tror jeg dette hadde vært enklere å få solgt. men dette er vel neppe penger å tjene på
Til Toppen
Inger
Moderator

InnleggSkrevet: Torsdag 30 August 2007 - 12:27    Tittel: Svar med Sitat

Å bli kvitt føla er nok ikkje lett, nei. Dei som skal ha seg ein brukshest kjøper helst ein som er vaksen, og dei som ser etter føl for å få dei fram som avlshingstar eller gode alemerrar ser kun etter det heilt spesielle. Dermed vert det eit håplaust marked for alle dei "middelsgode" føla.
Det er synd at det skal vere slik, og det er vanskeleg å vite kva ein skal gjere med det.
Sjølv ville eg naturlegvis ikkje nølt på å betale godt viss det var eit spesielt føl eg ville ha, men viss eig berre skulle ha meg "eit føl" (ikkje eit spesielt), så ville nok prisen hatt litt å seie, gitt.....
Kanskje vi må begynne å tenke slik som enkelte sauehaldarar; selge produkta våre (dvs hestane/føla) i lag med ein spesiell "historie", som "merkevare" på eit vis?
Lucinda
Administrator

Ble Medlem: 02 Nov 2005

InnleggSkrevet: Torsdag 30 August 2007 - 12:36    Tittel: Svar med Sitat

Eg har jo sjølv ei merr som eg prøver gjere litt begge delar med. og som Inger beskriv er det ikkje så enkelt.

Pr i dag trenar og rir eg som normalt på hesten min. Ho kunne gjerne gått konkurransar no. Men eg får ikkje lov avdi følet ikkje er gamalt nok.

Så for meg er det eit veldig dilemma kva eg skal gjere. Og merra går tom neste år fordi det da er NM Fjordhest i Førde og eg ønsker da å delta der.

Har lyst å bedekke neste år, men veldig i tvil for eg mister igjen eit heilt år å konkurrere på. Det er litt mykje, og etter mi meining heitl unødvendig.

Mi hoppe gjekk i heilt normal konkurransetrening fram til ho var 8 mnd drektig og kunne gått lenger vist det ikkje var for andre ting i bildet der som ny jobb slik att eg valte gi henne pause da.

Har ridd henne i heile sommar frå følet var ganske lite. Og følet var vel knapt to mnd før det måtte være igjen på beite eller boksen når eg trente mora. Ellers er følet med på turar osv.
st. einar

Ble Medlem: 05 Mar 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 30 August 2007 - 14:46    Tittel: Svar med Sitat

Konkurranseresultat bør, slik eg ser det, absolutt ikkje telje som grunnlag for kåring/premiering. Til dette er forutsetningane for både hestane og hestefolket altfor ulike, og eg er redd det ville bidra til ei urettvis ordning som til sjuande og sist gjekk ut over avlen som heilskap. Konkurransefjordingane er uvurderleg reklame for rasen. All ære til dei som syner fjordhesten fram i stemnesamanheng. Men situasjonen er at det - iallefall per dags dato - berre er eit fåtal personar som har dugleik, interesse, tid og økonomi til å prestere på eit slikt nivå. Difor står det mange uslipne diamantar heime i stallane som garantert kunne prestert godt i konkurransesamanheng. Sjølv om desse - av ulike årsaker - ikkje gjer det, er dei gull verdt for avlen av gode bruksdyr. Eg er absolutt samd i at brukseigenskapar bør telje mykje i hesteavlen. Noko anna ville vere ille. Men eg trur vi skal vakte oss vel for å la brukseigenskapar telje for mykje. Eg for min del, og mange med meg, har lita interesse av å halde på med fjordhest dersom fjordhesten ikkje liknar ein fjordhest lenger. Høgste prioritet meinar eg rasepreget skal ha. Same kor verdfull ein god brukshest er for avlen har avlsarbeidet null nytte av han dersom han er for svak i preg, eksteriør og haldbarheit. Vi skal fokusere på gode brukseigenskapar, men vi bør, etter mitt syn, ikkje fokusere så sterkt på bruk at andre viktige eigenskapar vert nedprioriterte. Vi har mange, mange eigenskapar vi skal ha med på lasset når vi skal avle fram ein framtidsretta fjordhest. Det viktigaste meinar eg er å skunde seg langsamt og ikkje legge opp til for rask avlsframgang (mellom anna når det gjeld brukseigenskapar). Her gjeld det å finne den gode balansegangen. Det trur eg ikkje vi gjer ved å la stemneprestasjonar vere meritterande for premiegrader.
Til Toppen
maritparitogdegule

Ble Medlem: 01 Mar 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 30 August 2007 - 20:06    Tittel: Svar med Sitat

Vil bare få legge til at det sto fra NM i Bondebladet nr33 nå i august, bedre sent enn aldri Rolling Eyes Fire store fine bilder og mye tekst over to sider, pluss Sina og Høvding med sidehenvisning på forsiden.
Forøvrig var det mer om NM i telemarksavisene enn akkurat den ulykksalige saken. Vi hadde endel gratis annonsering og div reportasjer i forkant, og under mesterskapet.
Lise

Ble Medlem: 08 Mar 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 30 August 2007 - 20:52    Tittel: Svar med Sitat

Hvis noen med litt peiling på miljøet ser over listene over bedekte hopper i Norge; går det da an å få en pekepinn over hvor mange avlshopper som eies av "gamle hestekarer" som altså er en utdøende rase? Jeg skulle tro at disse karene er relativt godt kjent i miljøet. Det kunne gi oss en pekepinn på hvor stor avgang i antall avlshopper vi får i løpet av få år. Kan vi komme i den situasjonen at det avles mindre enn etterspørselen til slutt, og at avlsmaterialet blir så lite at det blir fare for innavl? I så fall blir vel løsningen å importere hester fra andre land der interessen for fjordhest synes å være større enn her.
Inger
Moderator

InnleggSkrevet: Torsdag 30 August 2007 - 21:17    Tittel: Svar med Sitat

Lise skrev:
....og at avlsmaterialet blir så lite at det blir fare for innavl? I så fall blir vel løsningen å importere hester fra andre land der interessen for fjordhest synes å være større enn her.

Huff, håper aldri det går så langt.......
LivJorunn

InnleggSkrevet: Fredag 31 August 2007 - 8:14    Tittel: Svar med Sitat

Ros til Inger for langt og fornuftig innlegg:)

En ting som slår meg: kva med eit todelt avlssystem/stambok? Altså at Fjordhesten får ei A-bok og ei B(rukshest)-bok? Dette fins det vel eksempel på i andre raser? Kravet må sjølvsagt vere at hesten er reinrasa i utgangspunktet (slik at hestar i begge stambøker får lov til å starte NM til dømes)

I A-boka kan alle dei beste hingstane frå utstilling kome. td alle som får over 8 i snittkarakter som treåring (og alle premierte hingstar på noverande tidspunkt). Så kan (mellomgode)hingstar med snittkarakter ca 7-8 kome i B-boka, og der kan ein td vektlegge brukseiegnskapar,spesielle fargar(gulblakk), stammer el. I B-boka kan hestane td få ei kvote på ti hopper årleg (el mindre), slik at avlen fortsatt vil gå sakte på desse dyra, men folk likevel vil få større valfridom?

Alle hoppene som vert kåra kan komme i A-boka, sidan dei uansett berre kan få eitt føl årleg. I B-boka treng ein ikkje dele ut premiegrad, berre betegnelsen "kåret". Så kan dei som vil prioritere den "ekte"/opphavlege fjordhesten med vekt på eksteriør etc pare hopper og hingstar frå A-boka. dette vil då bli den "gjevaste" boka, der toppstammedyra kan vere.

Td kan eit føl med ein el to foreldre frå B-boka ikkje få kome i A-boka, medan føl med to foreldre frå A-boka kan hamne enten der eller i B-boka, alt etter total kvalitet?

No har eg ikkje sett på korleis dagens system er oppbygd, og eg har ikkje avla sjølv (endå).. Men eg er ein brukar av hesten, og kjenner mange andre brukarar. Ein får ikkje opp prisen/omdømmet ved å la hestane stå heime og berre avle dessverre. Omdømme og etterspurnad heng tett i hop, og dess dyktigare brukshestar ein har, dess lettare er det å selje til ein fornuftig pris. Ev so går prisen opp og rasa vert "eksklusiv" dersom det er færre individ å ta av, men dette er ikkje ynskjeleg frå mangfaldet sitt synspunkt..

Såg ein stad i eit innlegg at nokon nemde stutterier: kanskje skulle til dømes norsk fjordhestsenter eller fjordhestgarden fått eit nasjonal stutteri-betegnelse? Der dei kan kjøpe inn nøye utvalde avlshopper, og velje dei mest passande hingstane med omhu? Så vil dyktige ridelærarar/ryttarar frå td hestelinja kunne arbeide med og utvikle desse føla til gode brukshestar? Vi burde jo kanskje (sidan fjordhesten er vårt nasjonalsymbol) ha eit ekte fjordheststutteri i landet? eller? Wink
Til Toppen
knapstaprinsen

Ble Medlem: 17 Mai 2006

InnleggSkrevet: Fredag 31 August 2007 - 9:36    Tittel: Svar med Sitat

men det er jo ikkje sikkert at den "beste" hoppa og den "beste" hingsten passer sammen , (om en kan sei det sånn). Er jo ikkje sikkert at det føllet - blir det beste igjen!Eller kommer i A-boka?!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
LivJorunn

InnleggSkrevet: Fredag 31 August 2007 - 10:25    Tittel: Svar med Sitat

Nei,sjølvsagt må jo folk velje hestane ut frå korleis dei passar saman, og om ei A-hoppe vil velje ein B-hingst, så må dei jo få lov til det. Men for å oppretthalde eit skilje mellom bøkene så må ein jo sette grensa for kvar bok ein kvar stad.

Eg trur nok dei fleste hopper vil kunne finne ein "topphingst" dersom dei ynskjer det, for det er vel i stor grad det som skjer i dag, med hesteslepp med inntil 50 merrer på.. det er ganske stort spenn i både beinkvalitet, farge, lynne og brukseigenskapar på kåra hingstar i dag òg, og det vil det då fortsette å vere. Men det blir lettare å kunne velje den hingsten ein sjølv ynskjer, for det vil bli fleire å velje mellom (til ulik bruk).

Dersom nokon tenkjer stamme etc så kan dei velje i A-boka, og om dei tenker brukshestar med td små eksteriøre feil kan dei velje i B-boka. Ved match av rett hoppe og hingst vil gjerne slike småfeil utbetre seg sjølv, og ein får eit godt avkom som kan vere ein flott ambassadør for rasa utad.

Og innan ei A-bok kan ein oppretthalde dagens system med 1-2-3premie på både hingstar og hopper. Då er det fortsatt i høgste grad interessant for gamlekarane som ynskjer å drive seriøs avl på heiltid, og dei har sjans på å få den kvite sløyfa utan at hesten har starta eitt einaste ridestemne.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Fjordhestpolitikk Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Side 3 av 7

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet