Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Fjordhestpolitikk

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Lukking av stambok Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
aaseravn

Ble Medlem: 16 Okt 2006

InnleggSkrevet: Fredag 03 August 2007 - 21:41    Tittel: Lukking av stambok Svar med Sitat

Det har vore ein del snakk om lukking av stambok i det siste.

Kor/kven kjem denne ideen frå, og er det noko som gjeld berre fjordhest, eller?

Kan nokon forklare kva dette eigentleg inneber?
Har fått med at der vert kluss ved import av utanlandske fjordhestar, men kva konsekvensar får det for oss her i Norge?

Har fått dette forklart før altså, det må eg vedgå, men der er så mykje reglar og, ikkje minst, endringar av reglar etterkvart at det går litt i surr her.

Var i tvil om det er rett å leggja dette under fjordhestpolitikk eller om det kanskje burde ha vore under stammar og stamtavler. Reknar med at rette vedkomande flytjer dette om det ligg feil....
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Inger
Moderator

Ble Medlem: 15 Nov 2005

InnleggSkrevet: Fredag 03 August 2007 - 22:27    Tittel: Svar med Sitat

Eg synes dette temaet passer godt der det ligger, eg.

Fyrste gong eg høyrte om lukking av stambok var når det sto om det i eit årsmøtereferat (evnt haustmøtereferat), trur eg. Og året etter (?) vart det vel vedteke på årsmøtet at stamboka skulle lukkast.

Men det har vore lite (dvs ingen) informasjon om dette ut til lokallaga, verken i forkant eller i etterkant. Ingen høyring el, og ikkje tema på distriktslagsårsmøte el her i alle fall.

Lukking av stamboka innebærer vel det at både mor og far til ein hest som skal stambokførast må vere registrerte/stambokførde sjølv i den norske stamboka. (Det er vel her problemet med "utlendingane" kjem inn.)
Fram til no har det også vore slik at du kunne få blått pass på hest med ufullstendig morsstamme, og etter eit visst antall generasjonar kunne avkommet komme i stamboka og få rødt pass. Dette vil ikkje gå lenger når stamboka lukkast.

Eg synes denne lukkinga har vore for lite diskutert, og ikkje minst konsekvensane av den.

Enkelte andre raser har lukka stambok, men mange har det ikkje. Personleg synes eg best om den typen som n/l-hesten har: Ikkje lukka stambok, og tillatt med eigen ukåra hingst på eigne merrer....

Kven ideen om lukka stambok for fjordhest har kommet frå, det lurer eg også på....
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Ingvild
Administrator

Ble Medlem: 18 Jul 2005

InnleggSkrevet: Søndag 05 August 2007 - 16:40    Tittel: Svar med Sitat

Her er det jeg vet om lukking av stambok (ikke mye men...)

I årsmeldinga for 2005 (http://www.fjordhest.no/dokumenter/05arsmeld.pdf ), ligger også innkalling til Årsmøtet 2006, hvor lukking av stambok ble "diskutert":

Sitat:
Vedrørande sak 7:
Motteke frå Arne Presthus, oppfatta av styret som sak frå Hordaland Fjordhestlag.
A. Open/lukka stambok for fjordhest i Norge. Vurdering av fordelar/ulemper og konsekvensar for den vidare avlen.
B. Skal saker av denne art, samt endringar av Avlsplan, og saker av større økonomisk karakter vere årsmøtesaker? Fullstendig saksframstilling frå Arne Presthus samt ei innstilling vedteken mot ei stemme frå styret vert send med innkallinga til Fylkes- og Distiktslag.

Referatet fra årsmøtet 2006 (fjordhesten nr. 2-2006) står det følgende:

Sitat:
Sak 7A Lukking av stambok
Sak frå Hordaland Fjordhestlag ang. open/lukka stambok for fjordhest i Norge. Vurdering av fordeler/ulemper, og konsekvensar for den vidare avlen. Det var ingen som ba om ordet i saka.
Styret la fram følgjande framlegg:
Årsmøtet godkjenner styret sitt vedtak på sak 58/02 frå 10.02.2003 om lukking av stambok. Styret sitt framlegg vart samr. vedteke.

Sak 7B Årsmøtesaker
Hordaland Fjordhestlag reiste også spørsmål om saker av denne karakter, samt endringar av avlsplan, og saker av større økonomisk karakter skal vere årsmøtesaker. Der var ingen kommentar frå salen. Styret la fram følgjande framlegg: Styrte har merka seg innspel frå årsmøtet og vil ta det med i si vurdering i det vidare arbeidet. Styret sitt framlegg vart samr. vedteke.

Etter hva jeg kan huske hadde Arne Presthus planer om å si noe i denne saka, men han var forhindret fra å møte, og da var det ingen andre som tok ballen i hans fravær.

I følge referatet fra styremøtet de hadde før sommeren skal det komme en utgreiing av konsekvensene ved lukking av stamboka fra registerfører (Norsk Hestesenter). Så vi venter i spenning på denne utgreiinga.

Smile
Til Toppen
Vilde
Moderator

Ble Medlem: 06 Mar 2006

InnleggSkrevet: Mandag 17 September 2007 - 14:05    Tittel: Svar med Sitat

Noen flere enn meg som syntes av Birgit Mortensen fra Fjordhestlaget i Danmark hadde et strålende og tankevekkende innlegg i Fjordhesten? Ble sittende og klappe innvendig etter at jeg hadde lest ferdig Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
ekfurr

Ble Medlem: 04 Mar 2006

InnleggSkrevet: Mandag 17 September 2007 - 15:47    Tittel: Svar med Sitat

Eg synes ikkje innlegget var strålande i det heile tatt og uavhengig av om ein er einig i vedtaket eller ikkje; truslar om boikott trur eg har svært lite føre seg.
Til Toppen
Birgit Mortensen

Ble Medlem: 02 Mar 2006

InnleggSkrevet: Mandag 17 September 2007 - 18:22    Tittel: Svar med Sitat

Kære ekkfur – og andre, der deler dit synspunkt!

Min artikel var overhovedet ikke ment som en trussel, men alene som en orientering om, hvordan vi i Danmark og i flere af de øvrige EU-lande ser på jeres (hvem ’jeres’ så end måtte være) tolkning af begrebet ’en lukket stambog’. Det burde ikke overraske dig, at hvis det officielle Fjordheste-Norge mener, at alle andre lande producerer andenklasses fjordheste, så kan det ikke undgå at få konsekvenser for samarbejdet på tværs af landegrænser, både mellem Norge og et andet land og i FHI.

Det, der generer os i Danmark er ikke, at I ønsker en lukket stambog med alle hestene registreret (det har vore hovedstambogsheste været i flere år). Det er i langt højere grad det forhold, at I pludseligt afviser den svenske spidshingst 2006, fordi han ikke i alle generationer kunne føres tilbage til Norge. En afvisning, der er begrundet i en regeltolkning, som ingen i Norge har syntes, det var nødvendigt at orientere hverken Danmark, Sverige, Tyskland, Holland, Belgien – ja, jeg kunne fortsætte med alle fjordhestelandene – om. Derudover er det mit indtryk, at I også har glemt at orientere de fleste af jeres egne medlemmer om reglen. Det er dog et indenlandsk anliggende, som I selv må finde ud af, hvordan I løser, - men alligevel tankevækkende, når man kigger på det fra sidelinjen.

For ikke så længe siden lå det nye svenske fjordhesteblad i min postkasse. I Sverige nærer man heller ikke de hjerteligste følelser over for den norske model af en lukket stambog. I en artikel står bl.a.: ”Vi klarar oss utan Norge, men klarar sig Norge utan oss. Inser inte Norges Fjordhestlag att de förlorar mest själva på att tolka en stängd stambok så hårt.” I Tyskland er der også information på vej til medlemmerne, her var man i første omgang så optimistisk, at man troede, at drøftelserne på FHI-årsmødet ville få en positiv udgang, hvad de som bekendt ikke gjorde (jf. jeres bestyrelsesmøde-referat fra juni).

Jeg mener ikke, at nogle af disse lande truer, vi tager blot konsekvensen af en beslutning, hvis oprindelse fortaber sig i det uvisse.
Vi lever lige lykkeligt i Danmark, hvad enten vi sælger fjordheste til Norge eller ej, og vi kan i Danmark konstatere en øget interesse for at ride på fjordheste.

I Danmark underkender vi bestemt ikke betydningen af de blodlinjer, vi gennem årene har hentet i Norge. Nogle af de importerede hingste har haft en positiv indflydelse på vor avl, andre har hverken ’lagt til eller trukket fra’, andre igen har skuffet fælt, men sådan vil det vel altid være. Hingste- og hoppekåringer holder vi for at kunne frem til de dyr, vi tror, kan give den ønskede fremgang i vort avlsarbejde. Senere har vi obligatoriske afkomsvurderinger, hvor vi kan stoppe hingstens karriere som avlshingst, hvis afkommet ikke lever op til vort avlsmål. Det er vel også sådan at det gøres i Norge og i andre seriøst arbejdende fjordhestelande i Europa.

Mvh.
Birgit
Til Toppen
Lisbeth
Moderator

Ble Medlem: 17 Nov 2005

InnleggSkrevet: Mandag 17 September 2007 - 19:03    Tittel: Svar med Sitat

Jeg mener vi bør gjennomføre en lukking av stamboken, men synes måten vi gjør det på nå er helt feil. Å lukke stamboken for kun registrerte hester synes jeg er flott, slik bør det være i en raseorganisasjon. Men å utelukke alle hester som ikke kan tilbakeføres til norske gener i flere generasjoner enn vi kjenner flere av "våre egne" hester, det er en veldig bastant og ganske egoistisk avgjørelse. Jeg tror ikke Birgit mente boikott som en trussel, og skulle noen ha lyst til å gjøre det får det stå for dems regning, det er ikke en type handling jeg kunne stått for. Men jeg tror derimot vi kan oppleve at den norskoppdrettede fjordhesten mister interesse og omdømme i utlandet, og dermed kan vi havne i den situasjonen at stadig færre vil importere våre hester. I tillegg til at vi da ikke ønsker å ta del av mangfoldet av flotte hester i andre land. Dette er hva jeg kaller en skikkelig tap-tap situasjon, for Norge!

Vi må ikke sitte her på berget å tro at vi fremmer rasen ved å gjøre slike grep, som Anne-Karin skrev i Fjordhesten, resten av fjordhestverdenen greier seg faktisk helt fint uten oss. Enten vi liker det eller ei. Vi er nesten en minoritet på fjordhest, men siden fjordhesten er fra Norge har vi respekt hos de andre land som driver med rasen, enn så lenge. Men ved å foreta slike grep som vi har gjort nå vil vi fort miste den posisjonen. Vi kan sitte og slå moderstamboken i bordet så mye vi vil, det hjelper fint lite hvis det kun er oss som bryr oss om den.

Kan jo ta et lite skråblikk til tilsvarende situasjon for hund. For noen år siden ble Jack Russell Terrier en godkjent rase, og da skulle hundene mønstres inn og stamboken lukkes ved passende anledning. Når den ble lukket var det ikke slik at man bare skulle (inn?)avle på de individene som var mønstret inn. Selvfølgelig var det tillatt å hente inn hunder fra Sverige, Danmark, England, Australia og alle andre land med en godkjent JRT-standard. Dermed ble mange flotte championer importert , og tilførte masse godt blod til rasen. Men for uregistrerte individer var løpet kjørt den datoen boken ble lukket.

Tilbake til fjordhesten igjen så må man kunne finne en måte å gjennomføre en stamboklukking som ikke ekskluderer import og lån/leie av utenlandske hester. Dersom man hadde hatt en internasjonal mal på betingelser for registrering av hesten, så visste vi at alle hester hadde riktig avstamning. Og da mener jeg ikke nødvendigvis norsk, men renraset. I tillegg synes jeg man kunne bevege seg mot en felles måte å bedømme fjordhesten på, per idag eksisterer et utall av utstillingssystemer. Alt for å gjøre den globale fjordhesten så enhetlig og lett gjenkjennelig som mulig.

Jeg håper ikke våre internasjonale fjordhestvenner tror vi ikke synes deres fjordhester er bra nok for oss, vi ser jo hva importerte hester har oppnådd både i avl og bruk, og følger med på hva som skjer i andre land. Selv om det har vært mange, i mine øyne rettmessige, diskusjoner om preg og rasetype i de ulike landene, er det ingen tvil om at vi setter pris på og ønsker at rasen skal være interessant også på tvers av landegrenser. Før det er for sent må vi få ryddet opp i denne situasjonen der noen har gått inn for et vedtak som i utgangspunktet er fornuftig, men der man helt opplagt ikke har konsekvensutredet nok detaljer før man klubbet forslaget inn.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Ingvild
Administrator

InnleggSkrevet: Tirsdag 18 September 2007 - 5:24    Tittel: Svar med Sitat

http://www.fjordhest.no/artikkel.asp?ID=272
(Står også på trykk i Fjordhesten som kommer i postkassen i disse dager)
Til Toppen
Vilde
Moderator

Ble Medlem: 06 Mar 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 18 September 2007 - 6:24    Tittel: Svar med Sitat

Sitat:
Eg synes ikkje innlegget var strålande i det heile tatt og uavhengig av om ein er einig i vedtaket eller ikkje; truslar om boikott trur eg har svært lite føre seg.

Bare for å ha sagt det selv om det kanskje er litt utenfor diskusjonen så synes jeg at lukking av stambok er en god idé, men det er som andre og har sagt måten det gjøres på som jeg synes er litt betenkelig og jeg håper det kommer en oppklaring ganske fort.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
st. einar

Ble Medlem: 05 Mar 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 18 September 2007 - 7:57    Tittel: Svar med Sitat

Dette blir litt utanfor debatten, men eg er freista til å skrive eit lite tilsvar til formuleringa "andenklasses fjordheste". Det er tydelig at Birgit opplever at fleire i Norge har eit slikt syn overfor dansk fjordhest. Det kan ikkje nektast på at fjordhestane i Danmark og Norge er ulike. Slik eg ser det, er Danmark sterkare på bevegelsar enn oss, og vi er sterkare på fjordhestpreg (så lenge det varer). Eg har aldri vore i Danmark på hingstekåring, men opp gjennom åra har eg ikkje sett så få danske hingstar som har komt til Norge. Du må gjerne bli fornerma Birgit, men ingen av desse hingstane har imponert meg når det gjeld rasepreg. Det seier seg sjølv at fjordhestane i dei ulike landa vil bli ulik når ein ikkje har ein internasjonal vektlegging av eigenskapane. Det ville vere nokså naivt å tru at den internasjonale dommarhandboka, som vart underteikna for få år sidan, skulle gjere fjordhestane på dei ulike sider av landegrensene meir ensarta. Samarbeid gjennom FHI er flott, og eg ser absolutt positivt på det, men eg kan ikkje sjå at det har bidratt til at individa har blitt meir ensarta på tvers av medlemsnasjonane. Eg vil absolutt ikkje kalle utanlandsk avlsarbeid "andenklasses", og eg respekterer fullt ut arbeidet utlandet gjer for fjordhesten. Utanlands vert det gjort ein kjempejobb, og eg skal vere den første til å innrømme at utlendingane generelt for meg verkar langt meir profesjonelle i både avlsarbeid og marknadsføring enn vi er her heime. Men eg må tilstå at eg likar den norske fjordhesten best, nettopp på grunn av preget, og eg håpar verkeleg at norske oppdrettarar veit å verdsette preg når dei skal velge hingst til merra si, istadenfor å avle blindt etter f.eks. farge og bevegelsar. (Dette reknar eg med er ei ærlig sak å meine).

Når det gjeld lukking av stamboka ser eg på dette vedtaket som lite gjennomtenkt frå starten av, og eg ser liten verdi i å så godt som stenge landegrensene for import av dyr. Eg ser heller ikkje bort frå at vi no avlar oss så fast i dei same linjene her i Norge at det dessverre berre er eit tidsspørsmål før vi må ut av landet etter avlsdyr. Dei to hingstelinjene som dominerer no er altfor overbrukte i forhold til den vesle populasjonen vi har. Det har vel neppe vore så lite fjordhest i Norge på tusenvis av år. Eg vil gjerne seie til Birgit at eg forstår reaksjonen frå Danmark. Samtidig håpar eg Birgit vil vedkjenne seg at fjordhest i Danmark og fjordhest i Norge ikkje er heilt like. Kanskje, hvis eg er heldig, vil ho også vedgå at ho egentlig likar den danske fjordhesten best.
Til Toppen
Ingvild
Administrator

InnleggSkrevet: Tirsdag 18 September 2007 - 9:12    Tittel: Svar med Sitat

For å fortsette litt utenfor debatten:
Faktum er at flere og flere fjordhestjenter som ønsker å satse på Fjordhest-NM reiser til Danmark for å kjøpe seg konkurransehest. HVORFOR de gjør dette er ikke jeg den rette til å svare på, men jeg har jo mine teorier.
Jeg gjetter meg til at bevegelser, bruksegenskaper og det at de kan få en ferdig godt utdannet hest teller mye.

Uansett er dette noe vi i Norge bør gjøre noe med. Klart det finnes flotte brukshester med gode bevegelser i Norge, men tendensen er altså at disse jentene ikke gidder/kan å trene dem fram selv, og velger å importere. Pris er tydeligvis ikke en faktor, de bruker mye penger på en godt utdannet hest.

Hva dette har med lukking av stamboka å gjøre - jo, slik som det ser ut nå (også med tanke på det Michelle skriver i notisen jeg linker til lengre oppe) ser det ut til at disse ikke kan bruke sine nyinnkjøpte fjordhester til det de har kjøpt dem til - starte NM. Jeg har overhørt følgende kommentar til dette: "Til pass for dem", men jeg mener at vi bør kunne tilby det de etterspør før vi er så arrogante at vi sier slikt. Og det kan vi ikke per i dag. Ihvertfall ikke som jeg vet om.

Akkurat som Steinar mener jeg at preget er viktig. Men hvis de som kjøper hestene ikke synes det er viktig (?), har vi da feilet i å formidle hvordan en fjordhest bør være? Eller blir de blendet av de gode bevegelsene? Jeg bare spør....
Til Toppen
kathrine

Ble Medlem: 23 Jan 2007

InnleggSkrevet: Tirsdag 18 September 2007 - 9:53    Tittel: NM - og lukka stambok Svar med Sitat

Er et usedvanlig dårlig argument - Dette er regler som med et lite pennestrøk kan endres og som ikke vil ha NOE betydning for avl på fjordhest. Jeg har selv fjordhest med HVITT pass og får derfor ikke starte - kjipt - men sant......
Til Toppen
kathrine

Ble Medlem: 23 Jan 2007

InnleggSkrevet: Tirsdag 18 September 2007 - 10:34    Tittel: Re: NM - og lukka stambok Svar med Sitat

Overskrifta på innlegget mitt kom ikke med - så for ikke å bli misforstått:
NM - og lukka stambok
Er et usedvanlig dårlig argument - Dette er regler som med et lite pennestrøk kan endres og som ikke vil ha NOE betydning for avl på fjordhest. Jeg har selv fjordhest med HVITT pass og får derfor ikke starte - kjipt - men sant.....
Til Toppen
st. einar

Ble Medlem: 05 Mar 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 18 September 2007 - 10:39    Tittel: Svar med Sitat

Sitat:
Akkurat som Steinar mener jeg at preget er viktig. Men hvis de som kjøper hestene ikke synes det er viktig (?), har vi da feilet i å formidle hvordan en fjordhest bør være? Eller blir de blendet av de gode bevegelsene? Jeg bare spør....

En fjordhest utan fjordhestpreg kan etter mi meining fint erstattast med en kva som helst slags hest av kaldblodig rase. Lar folk seg blende av bevegelsar og ikkje lar seg fascinere av fjordhestpreg trur eg pent vi må henvende dei til å anskaffe seg ein hest av annan rase. Den dagen brukseigenskapar og bevegelsar har fått større vekt enn fjordhestpreget trur eg bestemt at vi har tapt.
Situasjonen i dagens fjordhestavl er, i og med at vi skal avle ein allsidig brukshest, at svært mange eigenskapar skal samlast i dei same individa. Hesten skal vere køyrehest, ridehest, ha godt lynne, god helse, funksjonelt eksteriør, gode rørsler, godt kjønnspreg og godt rasepreg. Dette meinar eg forsåvidt er ei heilt riktig satsing, men det betyr at vi avlsmessig skal "ha med oss" ei stor mengde eigenskapar når vi avlar hest. Som eg har hevda ved fleire høve før; legg vi for sterkt vekt på brukseigenskapar i avlen, vil dette automatisk gå på bekostning av andre eigenskapar. Det eg instendig oppfordrar folk om - særskilt no når vi står overfor ei form for generasjonsskifte i oppdrettarkrinsane - er at ein for all del ikkje må hige etter for rask avlsframgang. Vi kan rett og slett ikkje forvente at fjordhesten skal revolusjonerast på kort tid. Til fleire eigenskapar vi skal ha med oss i det enkelte individ, til lengre tid går det å avle fram ein populasjon av hest som vi er 100% tilfreds med. Derfor kan rett og slett ikkje brukseigenskapar, bevegelsar eller kva for helst slags andre eigenskapar få for stor vekt, uansett kor mykje enkelte konkuransesyttarar (som for øvrig er glimrande ambassadørar for rasen) måtte ønskje det. Vi må ha tolmod. Eg er svært misnøgd med utviklinga i norsk avl når det gjeld rasepreg og kjønspreg. Etter mi meining har kvaliteten på dette punktet vore relativt sterkt synkande dei siste ti åra, medan vi har sett ei positiv utvikling når det gjeld brukseigenskapar og bevegelsar (noko som på si side er kjempebra). Tek vi no mindre hensyn til type/preg, og er ikkje oppdrettarane meir kritiske på dette punktet enn mange er idag, trur eg vi snart står overfor den berømmelige gule rideponnien som like gjerne kunne vore sportsponny. Fjordhestavl er, etter mitt syn, å skunde seg langsamt. Mistar vi folk på vegen på grunn av dette, trur eg dessverre at vi berre må la dei gå.

Dette var ei avsporing av debatten, og eg ber om at verken Birgit eller andre danske kollegaer tek bodskapen i dette innlegget opp som ein direkte eller indirekte kritikk mot Danmark. Danmark gjer som Danmark finn best, og det er opp til dei å definere kva fjordhest som er mest funksjonell for deira bruk. Det må respekterast, men kva norsk avl angår meinar eg - ikkje minst på grunn av den etterkvart dramatisk vesle populasjonen - at det må arbeidast svært varsamt i avlen, utan "krav" eller forventingar om for store framsteg. Som fjordhestveteranen Kåre Myklebust skreiv i Fjordhesten for nokre år sidan; "Mistar fjordhesten preget er fjordhesten borte". Eg meinar denne enkle utsegna har mykje i seg, og at ho må takast omsyn til, ikkje berre på papiret, men også i praksis. Eg vert heit i panna når eg les om folk som vel hingst kun på grunnlag av grå, raudblakk eller ulsblakk farge, eller for den slags skuld av gode bevegelsar åleine. Eit slikt fokus trur eg er vanvittig uheldig. Det er sant at vi må gjere fjordhesten attraktiv for brukarane, men det viktigaste varemerket vårt vil aldri vere at vi kan konkurrere med andre rasar i dressurriding. Fjordhesten sitt fremste varemerke er preg. Avlar vi fornuftig vil vi, på sikt, få ein funksjonell fjordhest med gode rørsler og godt preg. Dessverre tar ting tid, og vi klarar det aldri dersom vi no - når fjordhesttalet er lenger nede enn det truleg nokongong har vore - gir full gass.
Til Toppen
ekfurr

Ble Medlem: 04 Mar 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 18 September 2007 - 10:55    Tittel: Svar med Sitat

Stiller meg fullt og heilt bak synspunkta til Steinar her.

Dei utanlanske avlsorganisasjonane har gjennom tidene hatt fridomen til å avle Fjordhest slik dei sjølve ynskjer.
Denne fridomen kjem jamvel med ei bakside, ved at landa sjølve vel korleis dei vil kva eigenskapar dei vil fremme i avlsmålet og vektlegginga av desse, vil nødvendigvis Fjordhestane i dei ulike landa utvikle seg i ei anna retning enn dei norske.
Å snakke om dei utanlanske Fjordhestane som annanrangs i denne samanhengen blir difor utan særleg meining; det blir som å seie at eit grønt eple er eit annanrangs raudt eple.

-At Norge har færre Fjordhestar enn andre land synast eg ikkje er relevant i denne diskusjonen, då det er kvaliteten heller enn kvantiteten som bør vere viktig for oss, såfremt at vi klarar å oppretthalde ein levedyktig populasjon innanlands.
Dette trur eg i dessutan er noko vi må klare sjølve og dette er noko som andre land nok ikkje kan hjelpe oss med.
-Det vil ikkje vere interessant (og eg snakkar for meg sjølv og ikkje på vegne av nokon) å spre Fjordhesten over heile kloden dersom han ikkje lenger representerer dei norske ideala; han vil i mine auge då ikkje lenger vere ein det ein kan kalle ein Fjordhest i ordet rette forstand.

Eg vil ikkje her ta stilling til korvidt avgjersla om å nekte den svenske hingsten å møte på utstilling i Noreg var riktig eller ikkje, då får ein, som Birgit seier i innlegget sitt i Fjordhesten ha tillit til at dei som er valde inn for å handheve lovar og regler er kompetente nok til å gjere jobben; elles kan dei jo sjølvsagt ikkje ha det mandatet!
Før ein går bastant går ut og seier om det er riktig eller feil, trur eg at tolkinga av ei lukka stambok og konsekvensane av dette bør offentlegjerast til fulle, slik at det iallefall ikkje herskar nokon misforståingar om vedtaket.

Intensjonen med kommentaren min til innlegget i bladet Fjordhesten om stamboklukkinga var at å snakke om boikott allereie på eit så tidleg tidspunkt, anten det er meint som ein trussel eller ikkje, trur eg at dersom ein vil få til ein diplomatisk prosess kan verke som ein raud klut for mange og gjere meir skade enn det er til gagn for Fjordhesten, både i Noreg og utlandet.

Sist endret av ekfurr den Tirsdag 18 September 2007 - 11:30, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Fjordhestpolitikk Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Side 1 av 4

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet