Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Trening

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Hest som ikke liker barn .
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Mi86

Ble Medlem: 01 Apr 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 26 Juli 2012 - 20:46    Tittel: Hest som ikke liker barn . Svar med Sitat

Hei hesten min liker ikke barn . Her om dagen hadde hun som har han på for med sønnen sin til stallen. Han ble med henne inn på beite da tok hesten løpefart mot gutten med øra bakover. Han stoppet når hun snakket til han. Men dette er jo skummelt. På den gåren han voskte opp var det altid mange barn. Jeg så et parr eppesoder der jeg så en gutt som spylte ned hesten min med kalt vann mens han sto på bosken . En annen gang var det noen gutter som sparket bal på han mens han sto på beite. Jeg lurer på om det kan vere grunnen til at han ikke liker barn ? når han sto på denne stallen var det en epesode der han nappet til en unfe på 2 år jeg var ikke tilstede så hvet ikke hva som kjedde men han kan ikke ha bitt hart siden gutten ikke hadde merke. Det jeg hørte om denne episoden at en mann hadde gått inn på beite med gutten på armen så hadde hesten nappet

Jeg flyttet hesten til en roligere stall han hadde da kontakt med barn flere ganger han viste da ikke tegn til å vere sinna og dem fikk lov til å børste og klappe han uten problemer jeg passet jo på at barna var rolig runt han. Har nå satt han bort på for pga liten tid . Virker som han trives der han står nå og hun som har han er veldig flink med han så har ikke lyst til at hun skal slutte med han .

Hva hadde dere gjort i denne sitvasjonen ? Han er ellers en fin fjording på 9år . Han kan brukes til kjøring, sprang,dresur feltritt og er fin på tur. Ikke noe problem å frakte og han er snill mot andre hester.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
anncan

Ble Medlem: 30 Jul 2008

InnleggSkrevet: Torsdag 26 Juli 2012 - 21:29    Tittel: Svar med Sitat

Syns det høres som at han ikke likte episodene fra forrige gården hvertfall (forståelig nok), og prøver å beskytte seg selv litt nå tilfelle det blir mer "plaging".. For hvis dette skjedde mens du så på, hva skjedde da du ikke var der? Kanskje han ble ofte plaget av barn, som ikke nødvendigvis var ment som plaging fra barnas side.
Siden han stoppet da hun snakket til han, så kan det jo hende han kan lære at barn ikke er plagsomme?

Skjønner jo hvis hun som har han på for blir skeptisk til å fortsette med han, og det er veldig vanskelig å vite hva man hadde gjort selv.. men jeg tror alt kan endres med litt jobb, så jeg ville tro han blir kjent med sønnen hennes og godtar hvertfall han med litt forståelse og godbiter Laughing Men selvsagt skummelt hvis det skjer noe!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Lise

Ble Medlem: 08 Mar 2006

InnleggSkrevet: Lørdag 28 Juli 2012 - 10:58    Tittel: Svar med Sitat

Du får ta en prat med henne som har han på for og forklare at han har blitt plaget av barn tidligere og derfor kan være skeptisk til barn, og at hun derfor ikke bør la barn være sammen med han uten oppsyn. Hvis han får gode opplevelser med sønnen hennes vil han kanskje bli trygg på han. Det bør også stå et skilt utenfor gjerdet om at man ikke må gå inn til hesten(e) alene.
Mi86

InnleggSkrevet: Lørdag 28 Juli 2012 - 15:13    Tittel: Svar med Sitat

Hun hvet om det . Sa i fra den dagen hun så på han at han ikke er barnehest. Men han var ikke alene sammen med hesten hun var der. Jeg også tenkte på å venne han til barn på en possetiv måte eks første gangene et barn hilser på han så kan dem kam med en bøtte med epler og gulllerøtter til han . Klappe han lit å så gå bort fra han. Jeg bor ikke så langt unnav der han står så jeg har mulighet til å hjelpe til.Trur ikke han gjør det for å vere onskapsfull men pga han er usikker å forsvarer seg selv.
Til Toppen
Lise

Ble Medlem: 08 Mar 2006

InnleggSkrevet: Lørdag 28 Juli 2012 - 18:00    Tittel: Svar med Sitat

Ja, når han vet at små mennesker har vært slemme mot han, så er det naturlig å være skeptisk til og kanskje forsvare seg mot små mennesker. Sikkert en god ide å la noen av dem gi han noe godt og gi han gode opplevelser!
Mi86

InnleggSkrevet: Lørdag 28 Juli 2012 - 19:49    Tittel: Svar med Sitat

Han har aldri hvert agresiv mot barn når jeg har hvert inærheten. Hvet ikke om det har noe med at han stoler så mye på meg at han føler seg tryg når jeg er der.
Til Toppen
Ronja-92

Ble Medlem: 01 Mar 2007

InnleggSkrevet: Fredag 28 September 2012 - 12:19    Tittel: Svar med Sitat

Huff, leit at hesten har hatt sånne opplevelser.

Holder forøvrig med resten her, om å gjøre det hele til positive opplevelser. Ville nok ikke latt barn være alene rundt ham, men sørget for at de gangene barn(a) var til stede, skal være utelukkende positive.
Mi86

InnleggSkrevet: Tirsdag 02 Oktober 2012 - 20:28    Tittel: Svar med Sitat

Nå har det jo endret seg. Hun som hadde han var ikke inntresert i å prøve venne han til barn. Hun skaffet seg en ny hest før hun sa opp avtalen med meg og satte han på et beite med lite mat. Så derfor har jeg solgt han til ei veldig koselig voksen dame som har drevet med sprang i mange år . Men som nå ønsket seg en hest hun kunne bruke til mye forskelig og kose seg med . Hun har barn på 9 og 11 år . Begge har rid , stelt og kost seg med han uten noen problemer . Ny eier er bare fornøyd med han og koser seg masse med han Smile Jeg kan komme å besøke han når jeg vil. Det er en lettelse siden det var en tung avgjørlese .
Til Toppen
anncan

Ble Medlem: 30 Jul 2008

InnleggSkrevet: Torsdag 04 Oktober 2012 - 8:39    Tittel: Svar med Sitat

Så bra, det løste seg jo greit høres det ut som Very Happy
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Trening Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet