Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Kjøring

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Slagreim
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
mimi

Ble Medlem: 03 Okt 2007

InnleggSkrevet: Onsdag 23 Mai 2012 - 23:16    Tittel: Slagreim Svar med Sitat

Jeg holder på å kjøre inn 2-åringen min og har tenkt å kjøpe ei slagreim.Var inne på sidene til Skoies for å se om de hadde. Jeg har tidligere sett slagreim med 2 spenner og ender som slås rundt skjækene og festes i hver sin spenne. Slagreima til Skoies har bare ei spenne. Det ser ut som det er en slags løkke på hver ende av reima, men det er vanskelig å se på bildet akkurat hvordan det er laget. Er det noen som har erfaring med slagreima til Skoies og som kan forklare hvordan den festes til skjækene? Lurer også på om dette er et godt system.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
sjobeng

Ble Medlem: 16 Mar 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 24 Mai 2012 - 8:48    Tittel: Svar med Sitat

jeg bestilte reima du snakker om, men i posten fikk jeg en med åpning i hver ende, så enten er bildet feil, eller så sendte de meg feil reim (men jeg fikk jo sånn jeg ville ha Razz ). du kan jo ringe og spørre om de har typen med spenne på begge sider.
vonviggo

Ble Medlem: 18 Mai 2010

InnleggSkrevet: Torsdag 24 Mai 2012 - 13:43    Tittel: Svar med Sitat

Hei!

jeg har fått ei super slagreim fra Skoies for ei tid tilbake. Det er bare å ringe de og forklare! SÅ kan du få sendt med strikk til å holde reima skikkelig på plass også. Smile Min har spenner i begge ender.
Til Toppen
mimi

Ble Medlem: 03 Okt 2007

InnleggSkrevet: Torsdag 12 Juli 2012 - 10:05    Tittel: Svar med Sitat

Nå har jeg kjøpt meg slagreima med spenner i begge ender. Har aldri brukt slagreim før, så nå lurer jeg på hvor stram den skal være. Regner med at den skal ligge over det høyeste på krysset. Den skal jo ikke hindre hesten i å bevege seg naturlig og samtidig skal den hindre at hesten greier å komme seg opp med bakparten. Er det greit med ei hånd på høykant mellom slagreima og krysset?
Til Toppen
Toril

Ble Medlem: 03 Jul 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 12 Juli 2012 - 11:27    Tittel: Svar med Sitat

Ei hånd på høykant er nok i meste laget, husk at om hesten begynner å slå så strekker ting seg. Jeg måtte prøve meg fram på mi, heller stoppe å stramme/slakke om nødvendig. Jeg smetter og slagreima gjennom ryggreima omtrent på høyeste punkt slik at den ikke sklir fram eller bakover.
Travtrener Gunnar Gjerstad sa at den til å begynne med skal være så stram som mulig, at hesten skal kjenne den, men den skal jo ikke hemme bevegelsene.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Kjøring Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet