Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » NM og Nordisk

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Kostnader i forbindelse med NM
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Heidi&Fønix

Ble Medlem: 05 Apr 2012

InnleggSkrevet: Lørdag 19 Mai 2012 - 17:59    Tittel: Kostnader i forbindelse med NM Svar med Sitat

Hvor mye må en regne med at det koster å delta under NM? Da tenker jeg oppstalling, overnatting, fôr til hesten og meg, osv. (Lisens og slikt har jeg fra før av.)

Leker med tanken på å ri 4års BUF i år, men må jo nesten være der hele uken dersom jeg skal ri både dressur og sprang (kjøring kan jeg ikke...) Shocked
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
KatrineH

Ble Medlem: 27 Mar 2006

InnleggSkrevet: Lørdag 19 Mai 2012 - 19:00    Tittel: Svar med Sitat

För til deg og hesten må du jo ha uansett, så det føler jeg går utenom.

Vil anbefale deg å ta en titt på hjemmesiden fra tidligere års NM, for å se priser for meetingsavgift(oppstalling) og klasser. Pris avhenger av hvor mange og hva slags klasser du starter Men for en 4-åring er det selvsagt begrenset hva du kan starte.
Også må du betale frakt av hesten da, hvor mye det blir avhenger av vhor du bor.

Det koster å starte NM (som alle andre store stenver). Men det er veldig veldig gøy Very Happy
Lenelovbak

Ble Medlem: 29 Jul 2010

InnleggSkrevet: Fredag 01 Juni 2012 - 19:47    Tittel: Svar med Sitat

I følge proppen som ble lagt ut nå i kveld :

Meeting : 500 ,-
Oppstalling: 1500,-

+ xtra spon
+ start avgift
OSV....
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Heidi&Fønix

Ble Medlem: 05 Apr 2012

InnleggSkrevet: Mandag 25 Juni 2012 - 21:46    Tittel: Svar med Sitat

Hmmm.... En ting er selve stevne avgiftene, de har jeg fått kontroll på. MEN alt utstyr jeg "må" kjøpe nytt da Laughing Kan ikke komme med hullete ridebukser og dele-hodelag, så det er her utgiftene kommer merker jeg Shocked
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
KatrineH

Ble Medlem: 27 Mar 2006

InnleggSkrevet: Mandag 25 Juni 2012 - 21:49    Tittel: Svar med Sitat

Men det måtte du jo kjøpt uansett (til vanlige stevner), og kan bruke leeenge etter at NM er over Wink
Lisbeth
Moderator

Ble Medlem: 17 Nov 2005

InnleggSkrevet: Søndag 01 Juli 2012 - 23:14    Tittel: Svar med Sitat

Du har noen grunnutgifter som kommer på uansett, noe kan man til en viss grad styre selv. Transportutgifter trekker opp dersom stevnet er langt unna. Blir også dyrere om man koster på seg høy standard på boforhold og måltider. Dyrt å spise alle måltider ute hver dag, fremfor å handle på Kiwi og lage de fleste måltider selv. Men man må nok regne med at NM gjør et ganske stort innhugg i lommeboka uansett hvordan man vender på det. Mener å huske jeg havnet på bortimot 10.000 kr da jeg startet på Eid i -06. Men valgte da å bo på hotell, jeg foretrekker gode boforhold, privat dusj og god seng under så langvarig stevne. Er det fint vær blir man svett, slapp og sliten, er det dårlig vær blir man stiv, frossen og gjennomvåt. Da er ikke telt og fellesdusj det som frister Wink

Man må ta høyde for transportutgifter, startkontingenter, vet.avgift, meetingavgift, oppstalling (+evt flis), depositum (dette får du igjen men må ha pengene), fôr dersom man ikke har det med, rytterfesten + egen kost og losji. Mange dekker kost og losji for hestepasser/groom.

Også har du utgifter som rytterlisens, hestelisens, medlemskap i NRYF-klubb og ride-/kjøreutstyr man må ha i henhold til KR, men dette er jo utgifter en aktiv ekvipasje må påregne uansett om man starter NM eller ikke.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Lise

Ble Medlem: 08 Mar 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 03 Juli 2012 - 17:37    Tittel: Svar med Sitat

Når det gjelder utstyr så er det jo masse pent brukt, tilogmed ubrukt utstyr til salgs på nettet. Tror mange har litt for mye penger og shopper svart rundt seg, og så må de rydde opp av og til og selger det de ikke trenger.
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » NM og Nordisk Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet