Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Dressurridning

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Stevne/trenings mål for 2012?
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Heidi&Fønix

Ble Medlem: 05 Apr 2012

InnleggSkrevet: Mandag 16 April 2012 - 23:42    Tittel: Stevne/trenings mål for 2012? Svar med Sitat

Fant ikke tråd om dette, men hvis det eksisterer en allerede så er det bare til å slette/flytte alt etter som Very Happy

Men jeg kan hvertfall begynne:

Fønix er bare 4år og nylig innridd. Så våres mål for dette året er å starte alt som er av LC i distriktet. Han skal debutere allerede til helgen i Lc på hjemmebane Wink

Forhåpentligvis så er han blitt såpass stabil og sterk mot slutten av året, at det er bare til å gå rett opp i Lb + snuse på la på nyåret i 2013 Very Happy

Hva er deres mål for dette året når det gjelder trening/stevner?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
anncan

Ble Medlem: 30 Jul 2008

InnleggSkrevet: Tirsdag 17 April 2012 - 6:47    Tittel: Svar med Sitat

Lea er blitt hele seks år, men hun har slitt med kroppen (stiv av en annen dimensjon i bakparten, ble behandlet av veteropat) i hele fjor så vi er på LC nivå ca litt til. Målet er å starte LA til over 50% i slutten av året, for hun er i god form og frisk i kroppen igjen. Pr i dag er det kun venstregalopp som må skikkelig på plass, for av en eller annen grunn synes hun det er best å fatte høyre galopp samme hva slags triks jeg bruker. Men nå er det på gli og vi får til fler og fler venstrefatninger i løpet av en økt Laughing Når den er på plass klatrer vi raskt til LB såvidt jeg kan forstå Very Happy

Jeg har et ønske om fjordhest NM også, men i fjor gikk alt galt så i år tror jeg ikke jeg tør glede meg til det Rolling Eyes
Mange ting som skal klaffe, og særlig de dyreste tingene = bil og henger, sliter jeg med. Så inntil videre er det vanskelig å komme seg på stevne uansett, men jeg har da litt på gang for å få oss ut i verden Laughing

Gøy å høre om andre også Wink
Anette:o)

Ble Medlem: 09 Jun 2009

InnleggSkrevet: Onsdag 18 April 2012 - 9:10    Tittel: Svar med Sitat

Målet vårt er å ri LA til godkjent (helst litt mer en godkjent Wink ) Kansje til og med starte gremester dressur på NM...
Starte 70 cm sprang på stevne (japp, jeg er en skikkelig kylling når det kommer til å hoppeloppe med hest Wink ).

Og kansje kansje prøve å spenne guligen forran en vogn igjenn! (gikk ikke strålende sist vi kjørte, men instruktøren mente at gampen burde kunne kjøres igjenn... tenker hardt fortsatt, og ja er nok litt kylling når det kommer til kjøring også.. Razz )
Heidi&Fønix

Ble Medlem: 05 Apr 2012

InnleggSkrevet: Lørdag 12 Mai 2012 - 21:03    Tittel: Svar med Sitat

Nytt mål Very Happy

Stall K`s 4års cup på landsstevne i juni Shocked
Til Toppen
Kjersti

Ble Medlem: 02 Mar 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 15 Mai 2012 - 22:39    Tittel: Svar med Sitat

Stilig, Heidi! Lykke til! Very Happy
Gitmid

Ble Medlem: 17 Mar 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 15 Mai 2012 - 22:53    Tittel: Svar med Sitat

Vi har ikke noen konkrete mål, men vi har jo lyst å komme oss opp i LB, 90 cm og muuuligens middels??

Nå skal det siest at jeg ikke har ridd dressur på 4 år (grunnet to svangerskap og hest bort på for) men Lone har jo gått jevnt i sprang og dressur så lenge Julie hadde henne.

vi må finne sammarbeidsmodus og jeg må finne bortgjemte ridemuskler!
Så ser vi hvor langt vi kommer!

Lone er 9 i år Smile og 2 føll bak seg Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
kooleragnhild

Ble Medlem: 13 Jan 2007

InnleggSkrevet: Fredag 18 Mai 2012 - 22:17    Tittel: Svar med Sitat

Sylvfaks er blitt åtte år Shocked Og jeg som fortsatt innbiller meg at han er unghest... Vi hadde bra progresjon til 2010, da vi startet LA. Etter dette sto han borte på fôr et år, og det siste året har jeg hatt han hjemme. Har fått ridd alt for lite.

Så treningsmålet vårt er å:
- Trimme hesten fem dager i uka (tre selv og to hestepasser)
- Begynne så smått med dressuren igjen, slik at vi er tilbake der vi var en gang i løpet av året (ridebanebygginga begynner heldigvis her på mandag)

OG det overordna målet: Balansert hest og rytter som takler galopptravêr, priuetter og toer-bytter..... Laughing
Aina

Ble Medlem: 30 Mai 2012

InnleggSkrevet: Torsdag 31 Mai 2012 - 13:38    Tittel: Svar med Sitat

vel, nå måtte jeg ta meg selv i å tenke om vi er i 2011 eller 2012.... bare for å forklare det faktum at jeg lider av midlertidig demens, så skylles dette at jeg skal å se på en nydelig liten 2 års hoppe i morgen som kaaanskje blir min. Veeel, kan man skylle på "unghesttåka"?

Uansett...
Om denne lille frøkna blir i mitt eie så er målet for 2012 å la henne stå på beite så lenge som mulig,helst til utover høsten, før hun tas inn på stall. ( kunne godt ha tenkt meg løsdrift over vinteren men ser ut til at dette blir vanskelig)
Da er målet vårt og få på plass trygghet i all håndtering,miljøtrening, trening på å gå pent i hodelag og vike for press på bakken.
Enkel introduksjon av longering, og ikke minst et lite mål om å få plass tømmerkjøring på bane og på tur.
Det viktigste målet er vel forsåvidt å skulle kose seg sammen, ikke minst delta i alle de gledene det er å få en hest tilbake i livet igjen:)

Må si det er utrolig hyggelig å lese inne på dette forumet, dere virker som en fin gjeng, som vikelig gjør en glimrende jobb for å vise frem denne herlige rasen på beste måte Smile
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Dressurridning Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet