Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Dressurridning

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Det er ikke gull alt som glimrer..... Gå til side Forrige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
KatrineH

Ble Medlem: 27 Mar 2006

InnleggSkrevet: Fredag 19 Mars 2010 - 8:50    Tittel: Svar med Sitat

ChristinPoik skrev:
Er faktisk noen interessante filmer på epona-tv fra clinicen det er snakk om her. Se den før dere dømmer den Smile

Christin, finner ikke noe jeg?
Må man logge inn for å se?
kae

Ble Medlem: 02 Mar 2006

InnleggSkrevet: Fredag 19 Mars 2010 - 9:32    Tittel: Svar med Sitat

Kathrine: Du må kjøpe abonnement for å få tilgang til filmene på Epona. Dette fordi siden er reklamefri og dermed ikke har noen reklameinntekter. Vel verdt pengene Smile

Har sett første del fra klinikken som er lagt ut, vet ikke om jeg skal le eller gråte når Andreas skal prøve å legge hesten foran lodd og fram til bittet og han mumler "det er dette som er så forpult vanskelig" og får det ikke til.. Han forsøker å gjøre det samme et par ganger til, uten nevneverdig suksess hvorpå hans kommentar er at hesten hans trives best med å gå bak lodd.

Min blogg på hest.no
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
ChristinPoik

Ble Medlem: 18 Des 2007

InnleggSkrevet: Lørdag 20 Mars 2010 - 10:11    Tittel: Svar med Sitat

Cassandre skrev:
Det jeg stusser over, er at sprangryttere har gjort dette i årevis, bare til høyre og venstre - men da var det ingen som brydde seg. Fordi man forventer at sprangryttere ikke kan ri hesten på bakken?

Rollkur har vært en omdiskutert treningsmetode i årevis, og sprangrytterne har nok ikke sluppet unna kritikken de heller.
Det som gjør at det blir sånn blest rundt rollkur/LDR og dressur handler vel mer om at hestene ikke ris etter de klassiske prinsippene som reglenen er fundamentert på. Dette blir jo spesielt da man i dressurkonkurranser skal vise hvor korrekt hesten er trent, etter de klassiske prinsippene. Gjennomføringen av øvelsenen skal skje etter disse. Når vi hører AH uttale at han må ri hesten LDR for at den skal få opp bakbena i piaffen... Hmm... Graverende misoppfatning og forståelse av øvelsen. Om man ønsker piaff med bakben og rumpe opp i været, med hestens vekt på framparten, må jo dette endres i reglementet dommerne forholder seg til....

Vet ikke om jeg gjorde meg forstått her, men slike feil er iallfall mer graverende i dressurverdenen enn i sprangverdenen, da dette under konkurranse blir to helt forskjellige måter å presentere sin ridning på... Selv om ridning er ridning, og spranghester seff skal ris like riktig som dressurhestene for sunnhet og holdbarhet. Men det er en annen diskusjon... Wink
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Dressurridning Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25
Side 25 av 25

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet