Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Sprangridning

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Lat Fjording og Sprang
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Pia & Odin

Ble Medlem: 04 Jan 2010

InnleggSkrevet: Mandag 04 Januar 2010 - 19:03    Tittel: Lat Fjording og Sprang Svar med Sitat

jeg er forrytter til to fordinger.. hoppa går med føll nå, så får ikke trent henne før etter hun føller i sommer.. men driver å rir vallaken.. han er 8år ca. og har veldig lyst til å ri sprang med de. problemet er at vallakken er ganske snublete. spesielt på tur. Shocked han liker heller ikke å ri noe særlig på bane, da vi som regel rir mest på tur. men har hoppet med de før. var ca 60cm, enkelt hinder. jeg lurer på hvilken trenings metoder dere har for å få han til å ville hoppe mere. også å trene muskler, da han er litt lubben. har mye skog, så i terrenget elsker han seg. da hopper han gladlig. men på bane. nei det er ikke like moro..
Cool Question
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
kooleragnhild

Ble Medlem: 13 Jan 2007

InnleggSkrevet: Mandag 04 Januar 2010 - 20:35    Tittel: Svar med Sitat

Min er også litt sånn som liker tur bedre enn bane, og det er jo ganske forståelig for oss mennesker også. F.eks. løpe på tredemølle vs løpe i naturen...da vil nok mange syns det er mer stimulerende mentalt/spennende å løpe i naturen.

Det jeg ville ha gjort er å utnytte det at han trives i naturen, og at lange klatreturer, naturlige intervaller o.l. kan gjøre bidra til slankinga og mer muskler.

Når det gjelder baneridningen er nøkkelen å motivere Wink Ri korte økter. Masse klapp og ros når han gjør det du ber om, og mange pauser! Det er ros for hester det Smile Å ha med en hest som synes det er steikendes morro med sprang virker som bidrar til mer arbeidslyst hos min.

Jeg har merket at denne formen for sprangtrening gjør at min nå gradvis får mer og mer lyst til å hoppe, fordi han ikke blir dausliten - eller får kjeft hvis han gjør noen klumse-feil. Men ros for at han gjør det riktige Smile Og hvis man varmer opp litt på tur, og rir en liten tur etterpå - virker det som han syns livet er herlig. Lykke til!
Pia & Odin

Ble Medlem: 04 Jan 2010

InnleggSkrevet: Mandag 04 Januar 2010 - 23:47    Tittel: Svar med Sitat

Tusen takk for svar.. jeg skal prøve dette hjelper, og håper på det beste Wink
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
baldirja

Ble Medlem: 10 Nov 2006

InnleggSkrevet: Søndag 07 Februar 2010 - 16:03    Tittel: Svar med Sitat

kooleragnhild skrev:
Min er også litt sånn som liker tur bedre enn bane, og det er jo ganske forståelig for oss mennesker også. F.eks. løpe på tredemølle vs løpe i naturen...da vil nok mange syns det er mer stimulerende mentalt/spennende å løpe i naturen.

Det jeg ville ha gjort er å utnytte det at han trives i naturen, og at lange klatreturer, naturlige intervaller o.l. kan gjøre bidra til slankinga og mer muskler.

Når det gjelder baneridningen er nøkkelen å motivere Wink Ri korte økter. Masse klapp og ros når han gjør det du ber om, og mange pauser! Det er ros for hester det Smile Å ha med en hest som synes det er steikendes morro med sprang virker som bidrar til mer arbeidslyst hos min.

Jeg har merket at denne formen for sprangtrening gjør at min nå gradvis får mer og mer lyst til å hoppe, fordi han ikke blir dausliten - eller får kjeft hvis han gjør noen klumse-feil. Men ros for at han gjør det riktige Smile Og hvis man varmer opp litt på tur, og rir en liten tur etterpå - virker det som han syns livet er herlig. Lykke til!

ENIG! Smile Du fikk frem gode poeng.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Sprangridning Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet