Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Trening

Start Nytt Tema   Svar på Tema
drittvinter!
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Brage4ever

Ble Medlem: 17 Jul 2008

InnleggSkrevet: Søndag 29 November 2009 - 13:17    Tittel: drittvinter! Svar med Sitat

syk hest + hårete hest + tentamener + syk rytter + stygt vær - ridehus = leieturer og dulling , og hest og rytter ute av form.

Denne vinteren skulle jeg og Brage trene hardt og bli superflinke sånn at vi kunne starte stevner etter jul. Jeg syns det ser litt mørkt ut nå. Først ble Brage syk, og vi har vært på leieturer og bare dullet. Så ble det drittvær deluxe, vi bor jo på vestlandet, kan vell ikke kreve noe fint vær.. og så nå er jeg syk, pluss at vi skal ha tentamener hele denne uken og neste. Thank you god.

Jeg får vell nesten bare håpe på at det blir fint vær de siste ukene fram mot jul og i juleferien, og at vi kan ri litt for tonje når Brage blir fin igjen. Nå har han jo fått vinterpels også. Grr, ubrukelige dekken Sad

Noen som har noe oppmuntrende å komme med?

http://hest.no/blogg/?bid=13190
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
KatrineH

Ble Medlem: 27 Mar 2006

InnleggSkrevet: Søndag 29 November 2009 - 13:26    Tittel: Svar med Sitat

Tror desverre ikke jeg kan oppmuntre med annet enn å fortelle at vi har hatt drittvær på Østlandet i lang tid nå vi også..
olding

Ble Medlem: 16 Aug 2008

InnleggSkrevet: Søndag 29 November 2009 - 15:52    Tittel: Svar med Sitat

for min del kan du berre sende vinteren nordover Wink her har vi berre minusgrader, men hadde vore kjekt med litt snø og Cool
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Brage4ever

Ble Medlem: 17 Jul 2008

InnleggSkrevet: Søndag 29 November 2009 - 16:06    Tittel: Svar med Sitat

olding skrev:
for min del kan du berre sende vinteren nordover Wink her har vi berre minusgrader, men hadde vore kjekt med litt snø og Cool

skulle gjerne sendt vår vinter oppover, for vi har ikke snø, vi har bare flom og storm Sad

http://hest.no/blogg/?bid=13190
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
olding

Ble Medlem: 16 Aug 2008

InnleggSkrevet: Søndag 29 November 2009 - 18:06    Tittel: Svar med Sitat

Brage4ever skrev:
olding skrev:

skulle gjerne sendt vår vinter oppover, for vi har ikke snø, vi har bare flom og storm Sad

hehe. kombinerar vi kuldegrader med storm og regn blir det bra Wink
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Caballo

Ble Medlem: 14 Jul 2006

InnleggSkrevet: Søndag 29 November 2009 - 19:32    Tittel: Svar med Sitat

Det er meldt sol eller opplett i 2 veke framover! Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
anncan

Ble Medlem: 30 Jul 2008

InnleggSkrevet: Tirsdag 01 Desember 2009 - 10:04    Tittel: Svar med Sitat

Nå kan det hvertfall bare gå oppover! Det ordner seg nok, vi har også bare regn og søle/gjørme overalt, skogen er nesten umulig å bruke fra nå til mai, så det blir asfalt-turer og ridebane uten tak med våt og tung grus. Så dere er ikke alene om å slite med treningen! Husk at skritteturer i friskt tempo er super trening selv om det er litt kjedelig og virker lite slitsomt Very Happy
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Mi86

Ble Medlem: 01 Apr 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 01 Desember 2009 - 17:26    Tittel: Svar med Sitat

Jeg er heldig å får leid en ridehal som jeg kan bruke så mye jeg vil, men det tar ca 30 min å ri opp ditt og Bernard er så innmarig skvetten i mørke, mandag får 1 uke siden så var jeg på vei hjem fra ridetimen plutselig knaket det i et tre da satte han i galåpp jeg glapp tøylene som hadde blit veldig glatte i regne og før jeg fikk tak i dem så bokka han så da datt jeg av å slo halebeienet og nakken. føler meg derfor veldig utrygg når jeg rir fortiden . har desv ikke hengerlappen ellers så hadde jeg jo kjørt opp . noen såm har gode råd ? Rolling Eyes
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
InaMGj

Ble Medlem: 14 Mai 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 01 Desember 2009 - 19:12    Tittel: Svar med Sitat

Tren der dokke er! Ri tur, tren dressur på tur, bøy og tøy, vass i snøen, masse bakketrening, ikkje tenk på vær og føre, og legg opplegget opp som det er! Vil ein ha konkuransehest må man ut uansett vær og trene, så da er det bedre å lå vere å tenke på kor håplaust det er no og heller tenke på kor mykje du får igjen for slitet i stevnesesongen! Eg har heller ikkje hall, bane fekk vi nett i haust, og eg og bur på vestlandet.. Bruker vinteren på å bygge mykje styrke, uthaldenhet og kondisjon, og då passer det bra med litt snø å jobbe iWink
Mi86

Ble Medlem: 01 Apr 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 01 Desember 2009 - 20:11    Tittel: Svar med Sitat

være har ikke stoppet meg tar bare på meg regene tøy. rir ca 2 timer 4 ganger i uken da er jeg på tur 1 time og på bane 1 time,itilig prøver jeg å legge til tommekjøring og bare turridning i di helgene jeg har fri ( men når snøen kommer får jeg ikke rid i skogen pga der er det skiløype). så hesten blir jo trent . det er det at jeg må ri i mørke såm plager meg siden hesten er så skvetten men biter tenna sammen å rir ut i mørke fårde men tar gjerne mot tips på åssen jeg kan få hesten mer trygg i mørke .
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
InaMGj

Ble Medlem: 14 Mai 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 01 Desember 2009 - 21:27    Tittel: Svar med Sitat

ri masse i mørket, sett han i arbeid, få konsentrasjonen hans, om han er konsentrert på deg vil han ikkje vere konsentrert på miljøet rundt seg.
Turid

Ble Medlem: 10 Apr 2006

InnleggSkrevet: Lørdag 05 Desember 2009 - 21:51    Tittel: Svar med Sitat

Her har vi snø, tatt frem rustningen, startet dressurteam på stallen og vi koser oss med isolert ridehus. Også har vi endelig ordnet dressurtrener og sprangtrener, pluss at vi skal ha kjørekurs 16-17 januar: ) Så jeg har barbert hesten og ligger i hardtrening til NM 2010!

Men det beste tipset mitt er å ikke gi opp. Før hadde ikke jeg hall eller noe sånn, så da var det hårete hest og sliten rytter som red rundt på den sølete banen uten å komme noen vei.. Bare tenkt postitiv!: )

Besøk:
www.aalerud-stall.com

Bloggen min på Hest.no
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Trening Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet