Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Eksteriør

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Rasetype og preg Gå til side Forrige  1, 2
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Kjellfrid

Ble Medlem: 06 Mar 2006

InnleggSkrevet: Onsdag 27 Mai 2009 - 18:24    Tittel: Svar med Sitat

På dette temaet håpar eg alle dei innbarka fjordhestfolka kan komme med litt forklaringar. For meg er det òg noko diffust og spesielt når kommentaren "nei, dette er noko ikkje alle greier å sjå, og det er ikkje alle som kan lære korleis eit godt preg er". Eg meinar at om det er så diffust at ein faktisk ikkje greier å forklare det er det kanskje på tide å formulere noko som gjer at folk greier å skjøne det? Dommarane bør jo ha gode retningsliner på kva som skal dømmast som godt preg og kva som ikkje er det.

Eg trur eg har kome til det punktet at eg kan plukke ut hestar med DÅRLEG type og preg, men å skilje dei over det har eg tydelegvis til gode Laughing (les den nedskribla katalogen min frå hingsteutstillinga).
Vilde
Moderator

Ble Medlem: 06 Mar 2006

InnleggSkrevet: Fredag 29 Mai 2009 - 7:39    Tittel: Svar med Sitat

Kjellfrid skrev:
På dette temaet håpar eg alle dei innbarka fjordhestfolka kan komme med litt forklaringar. For meg er det òg noko diffust og spesielt når kommentaren "nei, dette er noko ikkje alle greier å sjå, og det er ikkje alle som kan lære korleis eit godt preg er". Eg meinar at om det er så diffust at ein faktisk ikkje greier å forklare det er det kanskje på tide å formulere noko som gjer at folk greier å skjøne det? Dommarane bør jo ha gode retningsliner på kva som skal dømmast som godt preg og kva som ikkje er det.

Enig med deg. Skulle gjerne hatt noen med skikkelig greie på dette til å forklare.

kae skrev:
Vil tro at du kan finne en del definisjoner og nyttig info i avlshåndboka for fjordhest. Har ikke lest den selv, men burde nok ha tittet litt i den. Er vel der det blant annet står om at fjordhesten ønsket preg er små ører, tjukk pannelugg, mye hovskjegg, markerte ledd osv.

Jeg ville tro at det du nevner her er vel så mye rasetype som preg. Mulig dette er begreper som går litt over i hverandre?
pnit

Ble Medlem: 18 Mai 2007

InnleggSkrevet: Mandag 07 September 2009 - 9:54    Tittel: Svar med Sitat

tydlegvis er ikkje akkurat dei som kan svare på dette her inne. Er det nokon som kan ta med seg dette til dei som kan svare på det?
fleire som lurer her.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Lisbeth
Moderator

Ble Medlem: 17 Nov 2005

InnleggSkrevet: Mandag 07 September 2009 - 13:37    Tittel: Svar med Sitat

Noe av problemet med type og preg er at det er litt vage begreper. Man kan ikke måle det i cm eller kg, men det er en skjønnsmessig vurdering. De fleste som holder på med fjordhest ser om en fjordhest er svært dårlig eller svært god på type eller preg. Det er alle de "midt imellom" som er vanskelige. Og her skal det godt gjøres å få et fasitsvar, hvis det finnes noe. Det er beskrevet karaktertrekk i avlsplanen (hodets utforming, lengde på ører osv) som sier noe om åssen fjordhesten skal se ut, men den fysiske fortolkningen av dette kan man få like mange svar på som det er personer. Nettopp dette gjør at det alltid oppstår diskusjoner i etterkant av hingsteutstillingene, "skjønner ikke at den ble kåret" og "skjønner ikke hvorfor den ikke stod lenger frem i rekken"...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
AnneK

Ble Medlem: 09 Mar 2006

InnleggSkrevet: Fredag 30 Oktober 2009 - 14:42    Tittel: Svar med Sitat

Type og preg er vel blant dei tema som oftast blir diskutert, fordi det ikkje er målbart i cm eller andre mål, men blir vurdert utfrå skjønn og utfrå ein subjektiv ide om den ideelle hest inni hovudet. Avlsplanen gir ein god indikasjon på kva som er meint, men det er fortsatt ikkje målbart anna enn ved skjønn. Personleg har eg brukt... ja... ca 20 år med fjordhest-studering på utstillingar, NM og liknande og trur at eg no etterkvart er begynt å NÆRME meg ei brukbar oppfatning av kva som er "riktig" rasetype og preg. Men - eg oppdagar ofte at eg ikkje har fasiten eg heller - ein får vel berre halde fram med å studere... Så... veit ikkje om dette var avskrekkande eller oppmuntrande...? Trur at ein må sjå mykje hest over lengre tid - så vil ein etterkvart få ei forståing av det.

Klokare...?

- alt for fjordhesten -
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Eksteriør Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet