Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Sprangridning

Start Nytt Tema   Svar på Tema
hva har skjedd??!
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Siri Falck Orstad

Ble Medlem: 06 Aug 2008

InnleggSkrevet: Mandag 13 Oktober 2008 - 14:58    Tittel: hva har skjedd??! Svar med Sitat

Viljar & jeg har stagnert veldig i sprang Crying or Very sad !
For ca 2 mnd siden hoppet vi uten problemer hele tiden 50 - 80 cm. Men så skulle jeg liksom være smart og starte med "begynnelsen" på ca 10 cm og da bråstoppet han.

Etter det har jeg på en måte følt meg "fanget" på banen eller jeg synes det liksom er litt trangt og jeg har altfor lite tro på oss Sad Når andre hopper med han går det bra og når jeg hopper med andre hester går det bra, men ikke oss to Sad Og det er jo vi to som skal klare det!
Merkelig, for i feltritt hopper vi opptil 1 meter! Skjønner ikke dette jeg... Håper vi kommer oss på "plass" igjen! Det var jo derfor jeg ville ha han, fordi vi klarte å hoppe så bra. Det er sikkert fordi jeg er så rar i utgangspunktet Crying or Very sad
baldirja

Ble Medlem: 10 Nov 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 22 Januar 2009 - 14:06    Tittel: Svar med Sitat

Sitat:
Viljar & jeg har stagnert veldig i sprang !
For ca 2 mnd siden hoppet vi uten problemer hele tiden 50 - 80 cm. Men så skulle jeg liksom være smart og starte med "begynnelsen" på ca 10 cm og da bråstoppet han.

Etter det har jeg på en måte følt meg "fanget" på banen eller jeg synes det liksom er litt trangt og jeg har altfor lite tro på oss Når andre hopper med han går det bra og når jeg hopper med andre hester går det bra, men ikke oss to Og det er jo vi to som skal klare det!
Merkelig, for i feltritt hopper vi opptil 1 meter! Skjønner ikke dette jeg... Håper vi kommer oss på "plass" igjen! Det var jo derfor jeg ville ha han, fordi vi klarte å hoppe så bra. Det er sikkert fordi jeg er så rar i utgangspunktet

Som du sikkert vet er det forskjell på å håppe 1 m i terrenget, og 1 meter bane på sprangbanen.. Kan være dere har fått en "nedperiode", om det før dette bare har gått opp og opp og oppover.
Jo høyere/mer teknisk bane, jo større krav settes det til ekvipasjen. Men det første du må finne ut er hvorfor han stopper ! Smile
Du sier det er trangt på banen, jeg vet ikke helt hvordan du mente det. Men jo høyere hinderene er/mer teknisk bane, jo "trangere" vil det jo bli. Du har mer å konstentrere deg om, og det settes høyere krav til galoppen til hesten. Ri for innstruktør! Er mye lettere å stå på bakken å se feil, enn å sitte på hesten å se feilene Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Sprangridning Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet