Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Fjordhestpolitikk

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Hvordan øke etterspørselen Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
knapstaprinsen

Ble Medlem: 17 Mai 2006

InnleggSkrevet: Onsdag 05 September 2007 - 13:09    Tittel: Svar med Sitat

Birgit Mortensen skrev:
Den 3. ds. skrev Inger bl.a.:
"Eg er heilt einig med deg i at vi ikkje bør hige etter ein blakk sportshest, og at prestasjonsavl er noko ein bør holde seg langt unna med fjordhesten. Det organiserte avlsarbeidet med fjordhest bør vere med hovedvekt på type og preg, for det er det som er spesielt med rasen.
I enkelte utland avler dei vel fjordhesten mest etter prestasjoner, og det fører jo til ein del mindre rasetypiske dyr."

Hvorfor har jeg mon en fornemmelse af, at ovenstående bemærkning om ’i enkelte utland’ er møntet på Danmark?
Har jeg ret i fornemmelsen, så er jeg imidlertid nødt til at sige til jer, at intet kunne være mere forkert end at vi avler efter præstationer i Danmark.

Sist endret av knapstaprinsen den Fredag 07 September 2007 - 9:17, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Kjersti

Ble Medlem: 02 Mar 2006

InnleggSkrevet: Onsdag 05 September 2007 - 17:30    Tittel: Svar med Sitat

rohirrim skrev:
veldig enig i den knapstadprinsen!!! jeg kunne godt ha tatt oppgaven å trene fram et par hingster jeg, med økonomisk støtte altså!!!hadde nok tjent fjordhesten det å få vist fram flere av de virkelig fine eksemplarene vi har!

Må sei meg enig i dette! Hadde ikkje hatt noko imot å trene fram eit par hingster eg heller!!
ekfurr

Ble Medlem: 04 Mar 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 06 September 2007 - 12:42    Tittel: Svar med Sitat

Korleis ein enn snur og vender på det så vil avlen av seg sjølv dra i ein eller annan retning; det er ikkje mogeleg å få han til å stå heilt stille.
Dette bør ein då freiste å gjere det beste utav ved at ein bevarer dei gode eigenskapane som ein vil behalde (m.a. Type og Preg) medan ein forbedrer andre.
Tidelegare har det t.d. vore typisk for ein Fjordhest å ha rørsler tilpassa tungt trekkarbeid (som ikkje er særs ynskjelege rørsler i sportssamanheng) men ein kan vel ikkje dermed seie at dette er noko vi ynskjer å bevare?

Når det gjeld kvaliteten på brukseigenskapane til ein Fjordhest er det ikkje berre eit funksjonelt og godt eksteriør som er nøkkelen til dette.
Evna til hesten til å bruke det gode eksteriøret sitt er òg av stor betydning og at ein hest har eit godt eksteriør er ikkje einsbetydande med at han er ein god brukshest. (Det er imidlertid ikkje noken motsetningar mellom desse eigenskapane, slik at ein kan avle for begge delar).

Birgit Mortensen skriv om at dei i Danmark har gått vekk i frå t.d. rideprøve som kvalitetskrav til dei Danske Fjordhestane avdi dei har oppdaga at ein 1-dags bruksprøve i denne samanhengen ikkje held mål.
Dette vil ikkje vere ei særs urimeleg slutning avdi ein 1-dags prøve i stor stor grad vil vere avhengige av miljøfaktorar og i liten grad gjenspegle genene til hesten.
Men, i staden for å avskrive bruksprøver fullstendig, burde ein då heller freiste å vidareutvikle og forbetre andre testformer, t.d. utvida bruksprøve som trass alt er eit verkty for testing av brukseigenskapar som i mindre grad er avhengig av miljøfaktorar.
-Testformer der ein kan måle hesten sin utvikling over tid heller enn prestasjonane på ein enkelt dag.

Dersom ein samanliknar med avl på andre husdyrrasar ser ein at sjølv om bruksområda er svært ulike, så er omgrepet brukseigenskapar mykje det same.
Brukseigenskapane til ku vil t.d. vere mjølkemengd, medan det hjå grisen er kjøtet vi er mest interessert i.
Hjå andre rasar skjer utvalet av avlsdyr med stor vekt på dei eigenskapane ein faktisk brukar dyret til. -Det vil såleis for ein avlsorganisasjon som avler fram t.d. mjølkekyr vere utenkeleg å berre legge vekt på eit godt eksteriør og droppe eigenskapen mjølkeproduksjon i avlsmålet.
På same måte synast det merkeleg å ikkje skulle vektlegge korleis hesten oppfører seg i riding og køyring når det er dette vi trass alt brukar hesten til.

For den Norske avlen sin del vil det i både avls- marknadssamanheng vere eit tilbakesteg å gå over til ein rein ekseriørmessig vurdering av dyret eller berre konsentrere seg om bevaring.
-Det vil ikkje vere mykje hjelp i om ein har sytt føre å bevare genmaterialet, dersom Fjordhesten likevel ender opp som ein museumsgjenstand.
Til Toppen
Birgit Mortensen

Ble Medlem: 02 Mar 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 06 September 2007 - 20:53    Tittel: Svar med Sitat

ekfurr skrev:

Birgit Mortensen skriv om at dei i Danmark har gått vekk i frå t.d. rideprøve som kvalitetskrav til dei Danske Fjordhestane avdi dei har oppdaga at ein 1-dags bruksprøve i denne samanhengen ikkje held mål.

Jeg har ikke udtrykt mig klart nok herover. Den rideprøve vi gik væk fra for måske 15 år siden var ikke en 1-dags prøve men en 5-minutters prøve, og den blev kun aflagt af hopper.

Når det drejer sig om hingstene, så havde vi 1-dags prøve fra 1971 og ca. 20 år frem. Herefter gik vi over til en 30-dages test, dvs. vi havde faktisk udvidede brugsprøver, før de blev indført i Norge. Vi gik over til denne 30-dages test bl.a. for at give hingstene ens vilkår, udelukke miljøfaktorer m.v. Ejerne fik besked om, at når hingstene blev indsynet, så skulle de nærmest kun være sadelvante, dvs. de skulle have samme udgangspunkt. I begyndelsen gik det vel meget godt, men det ændrede sig, efterhånden som årene gik. Nogle hingsteejere satte selv hingstene i tilridning forud for de 30 dage. De af dem, der var redet rigtigt og godt til, kunne formentlig have bestået prøven ved indsyningen, andre var nærmest var helt udslidte, når de blev indsynet pga. forkert og for hård tilridning, andre igen var næsten ’rå’. I de senere år kom der også stigende utilfredshed med selve forløbet af 30-dages testen, både blandt hingsteejere og i bestyrelsen. Derfor besluttede årsmødet i 2006 (efter forslag fra bestyrelsen) at gå væk fra 30-dages testen og tilbage til 1-dags prøven, dog i en anden form end tidligere, bl.a. nu med fremmedryttertest.

Vi er bestemt ikke uinteresserede i at få hestene brugt, men vi gør det under overskriften SPORT. I sommerhalvåret holdes der en 4-5 store fjordhestestævner, hvor ryttere og kuske konkurrerer på livet løs. I sidste weekend havde vi stævne med 147 deltagende fjordheste-ekvipager. Derudover holdes der en række mindre stævner.
Fjordhestestævner er utroligt populære, fordi fjordhestefolket sædvanligvis hygger sig sammen. Men det er jo ikke nok, at vi kan fortælle hinanden, hvilken fantastisk race vi har. Derfor opfordrer vi også vore ryttere til at komme ud i rideklubberne for at konkurrere med ’de langbenede’. Det er jo ikke mindst der, vi skal arbejde med at ændre folks opfattelse af fjordhesten som en lavbenet, tykmavet arbejdshest, der er bedst til at æde græs. Det er faktisk lykkedes rigtig godt for os, igennem de senere år har interessen for at ride fjordhest været stigende og mange nye er kommet til.

I 90’erne udviklede vi en terrænprøve, der udover at give hestene og deres ryttere en dejlig naturoplevelse, også er en temperamentstest.

Senest har vi udviklet en brugstest, hvor hesten efter ejerens valg kan gennemføre op til 9 moduler, to af dem er obligatoriske, nemlig mønstring og agility – ikke mindst agility er en rigtig god temperamentstest.

Selv om vi ikke har præstationsavl i Danmark, så interesserer vi os meget for at vise, hvad hestene kan præstere, og det både under rytter og for vogn. Der er blot ikke så meget fokus på det sidste, for fjordhestene har jo altid været kendt som fortræffelige køreheste. Det er i ridemiljøet, der har været rynket på næsen af fjordhesten.
Til Toppen
Ruthe

Ble Medlem: 05 Mar 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 06 September 2007 - 23:28    Tittel: Svar med Sitat

Birgit Mortensen skrev:
Vi er bestemt ikke uinteresserede i at få hestene brugt, men vi gør det under overskriften SPORT. I sommerhalvåret holdes der en 4-5 store fjordhestestævner, hvor ryttere og kuske konkurrerer på livet løs. I sidste weekend havde vi stævne med 147 deltagende fjordheste-ekvipager. Derudover holdes der en række mindre stævner.
Fjordhestestævner er utroligt populære, fordi fjordhestefolket sædvanligvis hygger sig sammen. Men det er jo ikke nok, at vi kan fortælle hinanden, hvilken fantastisk race vi har. Derfor opfordrer vi også vore ryttere til at komme ud i rideklubberne for at konkurrere med ’de langbenede’. Det er jo ikke mindst der, vi skal arbejde med at ændre folks opfattelse af fjordhesten som en lavbenet, tykmavet arbejdshest, der er bedst til at æde græs. Det er faktisk lykkedes rigtig godt for os, igennem de senere år har interessen for at ride fjordhest været stigende og mange nye er kommet til.

Jeg synes deres Fjordheste stevner virker veldig intressante, og har lenge ønsket å prøve å få til noe liknene i Norge. Vårt største problem her er nok de store og dyre transport etappene man må ha her for å komme oss rundt om i landet. De fleste spinker og sparer hele året for å reise til vårt årlige mesteskap. Det går jo fort en 10 000,- +/- bare på NM.
Så jeg tror godt nok at det ville bli for lite interesse dersom vi laget våre fjordhest stevner, nettopp pga dette.
Men kanskje tar jeg feil...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Dalsrud

Ble Medlem: 04 Apr 2007

InnleggSkrevet: Torsdag 06 September 2007 - 23:41    Tittel: Svar med Sitat

Bare lokal-lagene slår seg sammen litt, og planlegger/arrangerer sammen, hadde det nok gått helt fint.Hest er en dyr sport, det veit jo alle som driver med hest,men man må jo ikke starte alle stevnene...Jeg er for å få igang en cup med feks 5 stevner og en finale, der 2-3 runder er tellende, da må man jo ikke dra på de stevnene lengst bort. Cup-finalen kunne gått under NM.
ekfurr

Ble Medlem: 04 Mar 2006

InnleggSkrevet: Fredag 07 September 2007 - 10:45    Tittel: Svar med Sitat

Er fullt klar over at hestane blir brukt mykje til sport i Danmark.
Fjordhesten sin deltaking i sportssamanheng har (når ein diskuterer brukseigenskapar på eit reint avlsmessig plan) imidlertid ikkje så mykje med avlsdelen å gjere, iallefall her i Noreg, då det stort sett er einigheit om at det ikkje let seg gjennomføre å gjere sportsresultat meritterande som avlsdata, på ein standardisert og rettferdig måte.

Dersom ein ikkje har bruksprøver i fbm. utstillingar eller utanfor, vil det såleis i praksis føre til at det ikkje finnast nokon systematisk form for avl på brukseigenskapar.
1-dagsprøver (med eller utan framandryttar) er som før nemnt alt for usikre i forhold til at prestasjonane her i stor grad vil gjenspegle miljøet (t.d. "oppvekstvilkår, dagsform og tilfeldige omstendigheter i miljøet rundt prøva) og i liten grad genanlegga til hesten for køyring og riding.
-Det er svært sannsynleg at dersom ein ser på arvegraden til prøveresultatet, så vil denne vere forsvinnande liten og ein kan såleis rett og slett kutte ut denne forma for testing, då det i stor grad vil vere bortkasta tid og ressursar.

I ein test av lenger varigheit vil det framleis vere miljøfaktorar (som dei nemnt over) som spelar inn, men ein vil prøve å måle hesten si evne til å utvikle seg i over tid og ikkje nivået til hesten ved start og/eller slutt.

Birgit har mykje rett i at dersom hesten blir for mykje/for lite trena i forkant av testen, vil dette ha mykje å seie for korleis hesten presterer i testperioda. Ein er heller kanskje ikkje er nøgd med måten testen blir gjennomført per i dag, men det er ein kjend sak at eit system berre er godt nok til ein har funne noko betre.
Ein må slik heile tida vurdere om ein kan freiste å forbetre systemet og finne nye metodar og måter ein kan gjere testinga av hestane sine brukseigenskapar mest mulig lik og standardisert.

Kanskje kan det til og med vere hensiktsmessig at hestane ikkje trenast så mykje i forkant, berre leiast, køyrast lett eller longerast? Det er i tillegg mogeleg at ein kan forenkle testen ein del, ved å kutte ned på antal moment hesten skal igjennom.
Poenget er at sjølv om ein ser at eit system ikkje er perfekt, så kan ein prøve å gjere det betre eller finnne nye metodar, heller enn å kutte det ut fullstendig, når den avlsmessige tankegongen som dannar grunnlaget, trass alt er god.

Det er forøvrig kjekt å lese om korleis dei i Danmark oppfordrer ryttarane sine til å reise ut til rideklubbane for å konkurrere og vise kva for ein god brukshest Fjordhesten kan vere! Smile
Dette er noko som vi kan lære av her i Noreg og bli enno betre på!
Til Toppen
Lucinda
Administrator

Ble Medlem: 02 Nov 2005

InnleggSkrevet: Onsdag 24 Oktober 2007 - 19:20    Tittel: Svar med Sitat

Fant eit interessant innlegg på ei vip side

Sitat:
Skulle jo egentlig ha en Dressurhest da, en varmblods eller noe , Men da jeg kom til sommerferien å hadde prøvd ca 20 hester ga jeg nesten opp, de jeg hadde hatt lyst på hadde 3-4 grader i beina osv. . Men så var det jo Fjording NM på vallmyrene og fjordingene der var jo SÅ fine ! Hadde aldri sett fjordinger på den måten før lissom , men de her kunne jo alt, så jeg fikk skilleig lyst på fjording , så noen uker etter fant jeg da Prins som går LA dressur og 1m sprang Smile Noe som holdt veldig bra for meg:) Jeg dro til xxxx å prøvde han, fikk tatt bøyeprøve å alt var bra:)

maritparitogdegule

Ble Medlem: 01 Mar 2006

InnleggSkrevet: Onsdag 24 Oktober 2007 - 19:29    Tittel: Svar med Sitat

Ja dette var vel en av det hjelpsomme fra ridekubben som var med som dugnadsgjeng hele NM, kjempeentusiastiske hyggelige mennesker som vel fikk litt bakoversveis av de fine hestene Very Happy De begynte vel å lete etter fjordhest før NM var over Laughing helt supert synes vi her i Telemark Very Happy
Lise

Ble Medlem: 08 Mar 2006

InnleggSkrevet: Lørdag 27 Oktober 2007 - 17:08    Tittel: Svar med Sitat

Å, så fint, da! Da hjelper det altså å vise frem velridde, fine hester som faktisk kan brukes på samme måte som store brune!
Lucinda
Administrator

Ble Medlem: 02 Nov 2005

InnleggSkrevet: Lørdag 27 Oktober 2007 - 17:39    Tittel: Svar med Sitat

Lise skrev:
Å, så fint, da! Da hjelper det altså å vise frem velridde, fine hester som faktisk kan brukes på samme måte som store brune!

Ja eg trur det er meir viktig enn kva ein del innbiller seg. Også for å få folk til å kjøpe fjordhest til hobbybruk.

For å sei det slik så er ikkje det første gang eg høyrer kommentarer som dette. (Det eg klipte inn over her)
knapstaprinsen

Ble Medlem: 17 Mai 2006

InnleggSkrevet: Søndag 11 Mai 2008 - 23:49    Tittel: Svar med Sitat

Syns at det flott at det på utstillinga i år, ble vist (om lørdagen iallefall) : at kåra fjordinger også kan gå dressur og hoppe!
Atlså jeg mener- de som er kåret, kan brukes. Så man ikke skal kåre noen bare fordi de er gode i dressur eller sprang, men som ikke er ett kåringsemne (som det er foreslått tidligere)!
Veldig bra!! Fortsett med det!! Very Happy
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Fjordhestpolitikk Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Side 7 av 7

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet