Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Avl

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Drektig hoppe - utseende og væremåte
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Tullami

Ble Medlem: 22 Mai 2009

InnleggSkrevet: Søndag 23 August 2015 - 19:11    Tittel: Drektig hoppe - utseende og væremåte Svar med Sitat

Hei Very Happy

Lurer på om dere merker forandring på hoppene deres etter bedekking?
Både utseende bak, ellers og form Smile
Mi syns jeg har blitt avlang på kjønnspartiet.. Var mer stram og opp før. Det er ikke "slapt", bare lengre. Hun er god og rund (feit ja..), men har fremdeles magen mer opp bak, før syns jeg hun så mere avslappa ut, mer hengevom Razz
Og en annen ting, hun tisser på turer Smile Det er noe hun aldri har gjort før, men nå har hun gjort det to ganger på tur Smile Er vel som med oss, tisser i hytt og pine når vi går gravide.. Razz

Vil bare høre andres erfaringer Very Happy
Mi var til hingst fra slutten av mai til 16.juni Smile
KatrineH

Ble Medlem: 27 Mar 2006

InnleggSkrevet: Mandag 24 August 2015 - 14:35    Tittel: Svar med Sitat

Jeg så ingen endringer på min i formen når hun var drektig (annet enn rundere mage etterhvert).

Men i oktober/november begynte hun å tisse mens vi var på tur (men ga seg igjen med det etter en måneds tid), og fra november av så skulle hun alltid stoppe ved møkkahaugen for å tisse eller bæsje når jeg leide henne ut til flokken etter trening.
Har lest at hopper drektig med hingsteføll kan få hingstete oppførsel pga testosteronet fra føllet, så jeg og et par til antok at det med møkkahaugen var en form for markering slik hingster kan gjøre. Og vi hadde helt rett, hun fikk et hingsteføll i juni i år Smile
Tullami

InnleggSkrevet: Søndag 30 August 2015 - 15:05    Tittel: Svar med Sitat

Så gøy Very Happy synes det er så spennende Very Happy har ikke merket tissinga før nå. Men fremdeles tidlig i svangerskapet, så får følge med henne å se om andre ting endrer seg Very Happy
natalievnk

Ble Medlem: 15 Jul 2008

InnleggSkrevet: Mandag 31 August 2015 - 2:01    Tittel: Svar med Sitat

Merket at formen på magen begynte å endre seg på min rundt desember det året hun gikk drektig. Væremåten var der mer endring i. Snille gode hoppa mi som alltid har vært harmonisk og lav på rang ble ei skikkelig merr, klatret oppover på rangen, endte nest øverst, jaget stakkars unghesten min til han hoppet gjerdet når han til slutt var stengt inne i et hjørne, jaget en annen så han satt på rompa og seilte gjennom gjerdet på isen senere på vinteren, for så å hoppe etter og jage han lenger unna (de hadde egentlig god plass i den paddocken til å komme unna og alt slikt). Med folk var hun stort sett grei da, fikk litt nykker etterhvert og ble mer egenrådig, men ikke problematisk mye. Der gikk det mer på å forsterke vil ikke ut i uværet staheten hvor hun stoppet i døra og at hun ble mindre arbeidsvillig etterhvert som hun ble større, da trappet vi ned treningen i takt med at hun gav beskjed om at det var tungt. Luggen ble forresten også lengre, og hun felte vinterpels fortere så sommerpelsen var fortere på plass Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
olding

Ble Medlem: 16 Aug 2008

InnleggSkrevet: Mandag 31 August 2015 - 8:01    Tittel: Svar med Sitat

Vår ventar 1 mai. No etter at ho blei drektig hsr ho begymt å bli veldig oppteken av føll. Den tidlegare chill hesten uansett situasjon sette igong med å stramme flesket når der var ett føl i nærheita under utstillinga no:-)
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Tullami

InnleggSkrevet: Onsdag 02 September 2015 - 20:16    Tittel: Svar med Sitat

Såpass ja Smile mi har ikke endra adferd, men har stort beite, tilgang til grovfôr i tillegg og utegang Smile gleder meg til tiden fremover Very Happy
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Avl Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet