Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Forslagskassa, feilrapporteringer og hjelp

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Endre forumskall? Gå til side Forrige  1, 2
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Ronja-92

Ble Medlem: 01 Mar 2007

InnleggSkrevet: Onsdag 19 Desember 2012 - 9:00    Tittel: Svar med Sitat

Kjellfrid skrev:
men er biletopplastinga betre på t.d. equiforum? Dei foruma eg er på må ein lagre bileta ein anna plass og linke dit (så visast biletet i tråden altså), er det ikkje slik overalt på foruma?

Min erfaring tilsier at man kan laste opp bildene direkte fra pc'en. Dette gjelder vel de fleste forum? Bildene blir da lagt ut som trykkbare miniatyrbilder Smile
sjobeng

Ble Medlem: 16 Mar 2006

InnleggSkrevet: Onsdag 19 Desember 2012 - 10:50    Tittel: Svar med Sitat

jeg synes DE er tungvinte Razz er som regel størrelsebegrensinger så jeg må bruke evigheter på å redigere alle bildene -.-
Rosendalsborken

Ble Medlem: 17 Mar 2006

InnleggSkrevet: Onsdag 19 Desember 2012 - 12:25    Tittel: Svar med Sitat

Jeg liker forumet veldig godt slik det er. Har igrunnen ikke hatt store problem med bildenedlastning. Men ulempen er om du har bilder på fb og mappa har begrensninger eller om du bruke nettfora som blir lagt ned. Som feks den gamle nettbyen. Men om en vil kan en lagre bilder på photobucket øl. Om en ikke har eller vil bruke fb. Forøvrigt synes jeg at her finner jeg igjen debatter, slipper å scrolle ned alt uintr debatter for å finne frem.

Ble Medlem: 06 Mar 2006

InnleggSkrevet: Onsdag 19 Desember 2012 - 13:25    Tittel: Svar med Sitat

Ronja-92 skrev:
Kjellfrid skrev:
men er biletopplastinga betre på t.d. equiforum? Dei foruma eg er på må ein lagre bileta ein anna plass og linke dit (så visast biletet i tråden altså), er det ikkje slik overalt på foruma?

Min erfaring tilsier at man kan laste opp bildene direkte fra pc'en. Dette gjelder vel de fleste forum? Bildene blir da lagt ut som trykkbare miniatyrbilder Smile

Har du nokre døme på forum som har det slik? eg har altså ikkje vore borti det på noko forum.
julnil

Ble Medlem: 06 Apr 2011

InnleggSkrevet: Onsdag 19 Desember 2012 - 21:20    Tittel: Svar med Sitat

Jeg er en av adminene på equiforum, og på det halvåret vi har hatt dette oppe, har vi hatt lite spam, og det vi har hatt har vi klart å løse ved å endre rettighetene, noe som viste seg å være lettere enn jeg hadde trodd.

Bildeopplastingen der er veldig enkel, og man trenger ikke å laste dem opp i en egen photobucket først, ei heller blir bildene av dem små typen man må klikke på. Veldig enkelt.

Jeg tror man kan vinne tilbake medlemmer fra FB ved å bytte forumskall, slik at forumet ikke dør ut.

Ideen om å gå sammen med de andre norske rasene var veldig god, og er virkelig noe som bør vurderes. Admin for N/L-forumet var i kontakt med meg for ikke så lenge siden, da de hadde begynt å vurdere et skallbytte, og var interessert i det vi bruker på equiforum.
Det trenger ikke være en vanskelig og komplisert affære å gå sammen?
julnil

Ble Medlem: 06 Apr 2011

InnleggSkrevet: Tirsdag 25 Desember 2012 - 23:23    Tittel: Svar med Sitat

Om dere har lyst, så kan jeg spørre hun som er admin sammen med meg på Equiforum, om hun kan tenke seg å være med å endre dette forumskallet, og den tekniske biten av å drive forumet. Vi bruker ikke så mye tid på dette på EF i dag, så å gjøre det samme her skulle kanskje ikke være noe problem?

Regner med at dere er interessert i at databasen beholdes, så det må undersøkes isåfall, men kan være at forumet må starte på ny frisk med et nytt skall, det vet jeg ikke enda.

Hun har forresten også fjordhest Smile
Kjellfrid

Ble Medlem: 06 Mar 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 25 Desember 2012 - 23:30    Tittel: Svar med Sitat

Eg fortset å spørre: Men om alle bileta blir lasta opp til forumet, blir dei då liggande der? Det må no kreve uhorveleg med plass? (Eg har ikkje så greie på dette altså).
marrun

Ble Medlem: 22 Feb 2007

InnleggSkrevet: Torsdag 27 Desember 2012 - 10:15    Tittel: Svar med Sitat

Men, er det berre pga bildeopplastninga at det er ynskje om endring av forumet? Joda, det er litt tungvindt,men om ein set seg inn i det og lærer det,så er det da ikkje så tungvindt. Liker forumet eg Smile
Heidi&Fønix

Ble Medlem: 05 Apr 2012

InnleggSkrevet: Torsdag 23 Oktober 2014 - 0:36    Tittel: Svar med Sitat

2år siden siste kommentar her i denne tråden... er det planlagt å gjøre noe videre med forumet?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
KatrineH

Ble Medlem: 27 Mar 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 23 Oktober 2014 - 10:50    Tittel: Svar med Sitat

Slik jeg har forstått Ingvild tidligere, så er det ingen tanker om å endre forumet nei (uten at jeg har snakket med henne eller noen andre om det nå, eller vet for sikkert)

Personlig tror jeg kanskje vi må starte i andre enden. Først mer aktivitet, så endre forumskall når vi har vist at vi faktisk ønsker å bruke forumet...
NesStig92

Ble Medlem: 17 Jul 2007

InnleggSkrevet: Fredag 24 Oktober 2014 - 17:24    Tittel: Svar med Sitat

Synest forum er mykje meir spennende enn diskusjoner via fb feks. Tenker litt slik at skal man dra fb-brukerne over her, må man uansett få gjort noko som "frister" dei over. Smile [/list]
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Lise

Ble Medlem: 08 Mar 2006

InnleggSkrevet: Fredag 24 Oktober 2014 - 20:23    Tittel: Svar med Sitat

Jeg er medlem av et annet forum (bil) med høy aktivitet. En av grunnene til at mange bruker det tror jeg er at vi faktisk møtes fysisk en gang i året, noen oftere, og blir kjent. Mange opplever også å få god hjelp med ulike spørsmål og problemer, noe vi også gjorde her inne den gang det var mye aktivitet. Kunne det vært en ide med et forumtreff en gang årlig, f eks i forbindelse med NM?
Lisbeth
Moderator

Ble Medlem: 17 Nov 2005

InnleggSkrevet: Tirsdag 28 Oktober 2014 - 10:35    Tittel: Svar med Sitat

Det har vel vært et par forumsamlinger her også, bl.a. på Eid når mange uansett er samlet på en plass. Eid, NM og høstmøtet hadde sikkert vært lure arenaer for å forsøke å samle folk.

Jeg synes forum er mye bedre enn facebook for diskusjoner, bildedeling etc, men må bare innse at kampen mot fb er vanskelig å vinne Wink Det er for mange som foretrekker å bruke fb, og jeg merker selv at jeg kan glemme å logge meg på forumet i lengre periode til tross for at jeg foretrekker det fremfor fb på mange områder. Det er også lett å bare kaste seg på en diskusjon når man likevel er på fb for å surfe, og da kan det bli litt kunstig å skulle føre diskusjonen her inne i tillegg...
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
ToOoNe

Ble Medlem: 24 Apr 2007

InnleggSkrevet: Søndag 02 November 2014 - 17:21    Tittel: Svar med Sitat

Går det an å lage hurtiglink til forumet på FB siden da? Så er det iallefall enkelt å komme seg hit i forbifarten.

Jeg liker bedre diskusjoner/tråder på forum da det bli fryktelig vanskelig å finne igejn info på FB veggen. Men også jeg har veldig lett for å heller bruke fb - selvfølgelig også fordi det er der "det skjer" ....
Til Toppen
MariYr

Ble Medlem: 04 Mar 2006

InnleggSkrevet: Søndag 02 November 2014 - 19:54    Tittel: Svar med Sitat

Kan jo be admin på FB-gruppa om å legge link til forumet i klistra innlegg øvst.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Forslagskassa, feilrapporteringer og hjelp Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet