Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Hestens helbred

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Kjenner du en fjordhest med sommereksem/annen kløe?
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Vilde
Moderator

Ble Medlem: 06 Mar 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 13 Juni 2013 - 12:48    Tittel: Kjenner du en fjordhest med sommereksem/annen kløe? Svar med Sitat

Minner på at jeg "samler" på fjordhester med kløe. Ikke på den måten at jeg ønsker dem på døra, men ønsker å vite hvem som klør, om de har fått påvist allergi og i så fall for hva. Navnene kommer ikke til å bli offentliggjort på noen måte, dette er bare et lite forskningsprosjekt fra min side. Har du en hest som har sommereksem eller lignende så send meg en melding med navn og avstamming.

Og vi kan godt ta diskusjonen om å "henge ut" hester i år igjen, men siden jeg hverken oppfordrer folk til å skrive navnet på hesten her eller tenker å gå ut med noen navn så er det kanskje unødvendig. Vi kan også godt ta diskusjonen om sommereksem er arvelig, men der har jeg funnet nok av vitenskapelige artikler som påviser dette. Og jeg er altså ikke bare interessert i hester med påvist sommereksem, jeg er også interessert i andre hester som klør.
rohirrim

Ble Medlem: 29 Apr 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 18 Juni 2013 - 11:46    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har en kløe-hest, ikke testet for allergi da!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Rakel

Ble Medlem: 06 Mai 2010

InnleggSkrevet: Onsdag 26 Juni 2013 - 15:53    Tittel: Svar med Sitat

Har kløe-hest, bruker vanligvis å kleie av seg øverst på halen og manen, men har aldri klødd seg til blods/sår.

MEN, i år har hun ikke klødd seg i det hele tatt - noen som har ei god forklaring? Klager ikke alså Laughing
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
sjobeng

Ble Medlem: 16 Mar 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 27 Juni 2013 - 14:21    Tittel: Svar med Sitat

ikke min heller! det KUNNE ha vært pga den kalde vinteren at insektene brukte litt lengre tid får de virkelig slo til, men da burde hun jo begynt å klødd til nå, og det gjør hun altså ikke. jeg skiftet for bevist, til noe med mindre sukker, for jeg hadde hørt det skulle hjelpe, og har ikke hesten på samme beite. om det er tilfeldig vet jeg jo ikke, men så lenge hesten ikke klør er jeg fornøyd Smile
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Hestens helbred Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet