Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Dressurridning

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Dressurkommentarer på fjordhest Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Athen

Ble Medlem: 24 Apr 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 29 Januar 2008 - 22:35    Tittel: Svar med Sitat

thlayli skrev:

Men det må da være lov å være kritisk til en person som legger ut sine meninger offentlig, når man ikke er enig? Eller?

Her må eg seie meg einig. Når man er ein offentleg debatant , må man og kunne diskutere fagleg innhald i det som blir satt fram. Utan å begynne med personlege karakteristikkar sjølvsagt (noko som heller ikkje var tilfelle?)
Ingvild
Administrator

Ble Medlem: 18 Jul 2005

InnleggSkrevet: Onsdag 30 Januar 2008 - 6:09    Tittel: Re: Dressur kommentarer på fjordhest Svar med Sitat

olav skrev:
Enig med st.einar.Det er vanskeleg nok å få nokon til å ta på seg oppgåver, i kva slag aktivitetar det måtte vere,om dei ikkje attpå skal verte utsett for slike omtaler i eit offentleg forum.Kvar er moderatorer?

Innlegget til Cassandre har vært tatt opp på moderatorforumet, og vi har kommet til at vi ikke skal moderere det. Kielland er en offentlig person, som fritt kan si sine meninger i et offentlig fora, og da må han regne med at hans meninger/lære blir satt på prøve/diskutert. Akkurat slik som andres treningsmetoder blir diskutert. Enhver må selv få velge hvilke treningsmetoder man skal velge, og et nyansert syn på saken kan ofte gjøre det enklere å velge rett metode. Uten at jeg har sagt at Kiellands metode er feil.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Heidi&Fønix

Ble Medlem: 05 Apr 2012

InnleggSkrevet: Tirsdag 21 August 2012 - 1:18    Tittel: Svar med Sitat

Både en trist og morsom tråd som jeg drar opp igjen ...

Hvordan føler folk at de blir dømt nå? 4år etter at siste innlegg ble skrevet i denne tråden Shocked

Jeg selv føler at fjordingen min og jeg blir positivt mottatt på dressur banen. Han har til nå på gangarter fått 7`ere på alle stevner vi har ridd på og med gode tilbakemeldinger. Han scorer bra på bakbeinsaktivitet og taktfastehet. Med tiden når han blir sterkere og får mer rutine (han er bare 4) så håper jeg at han får se 8 tallet etter endt dressurprogram.
Sist stevne red vi til 69,5% og ble nr.2 i klassen Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
anncan

Ble Medlem: 30 Jul 2008

InnleggSkrevet: Torsdag 23 August 2012 - 6:34    Tittel: Svar med Sitat

Ja her var det mye rart Surprised Har inntrykk av at dette er blitt bedre? Jeg har hvertfall ikke opplevd noe lignende på stevner eller treninger (enda Laughing ) og bare fått oppmuntrende kommentarer heldigvis Very Happy Og jeg har startet endel stevner uten venstregalopp i år, for å få stevnetrening i gang. Det jeg har sett da er veldig forskjellig dømming på feil galopp. Har hørt med en dommer og fått vite at man skal få 2-4 poeng for å utføre øvelser i feil galopp, men likevel fått 0 på det av flere dommere. Litt teit å irritere seg på siden jeg vet det er uheldig at hun fatter feil og holder feil galopp, men ofte utgjør de få poengene jeg mister urettmessig såpass at jeg får unødvendig dårlig prosent Laughing (De dømmer det som rytterfeil stort sett)

Uansett hadde jeg nesten forventet kommentering på at jeg rir fjording uten venstregalopp, men ingen har liksom hånet det. Bare jeg selv Laughing
Nå er endelig venstregalopp på plass så håper jeg slipper ubehøvla kommentarer resten av vår "karriere"..
LivJorunn

Ble Medlem: 02 Mar 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 23 August 2012 - 8:07    Tittel: Svar med Sitat

Rir du feil galopp ei heil øving skal du ha "0". Då er øvinga "ikkje vist" Smile Det beste er å bryte av og fatte rett galopp med ein gong ein oppdagar at hesten går i feil galopp, då kan du berge ein høgare karakter, men neppe over godkjent "5".
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Ida&Linndi

Ble Medlem: 31 Mar 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 23 August 2012 - 13:36    Tittel: Svar med Sitat

Eg lærte på DDA-kurs at du ikkje treng å gi 0 for å vise ei heil øving i feil gallopp. Om hesten går den ridevegen den skal, og gallopperar kan ein faktisk få 1 eller 2, fordi du har klart å ri ridevegen og i rett gangart (sjølv om det er feil gallopp). Men godkjent med feil gallopp får du ikkje. Om galloppen blir retta med ein gong, kan ein få 4.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Ida&Sjurmann

Ble Medlem: 14 Okt 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 23 August 2012 - 15:16    Tittel: Svar med Sitat

Det kommer helt ann på hvilken dommer som dømmer. Men om rytter prøve å rette opp i feilen går det på hestens lydighet. Prøver rytter ikke å rette opp i feilen går det på rytteren. du kan få fra 0 til 4 på denne øvelsen, for den kan være flere momenter som spiller inn.
KatrineH

Ble Medlem: 27 Mar 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 23 August 2012 - 21:25    Tittel: Svar med Sitat

Ser det også varierer hva man får på feilfatning. Som regel har jeg fått 4, men plutselig på et stevne møtte jeg en dommer som gav 1. Gir veldig stor forskjell på sluttprosenten....
sjobeng

Ble Medlem: 16 Mar 2006

InnleggSkrevet: Fredag 24 August 2012 - 11:30    Tittel: Svar med Sitat

jeg har sett en dommer som konsekvent gav 0 hvis hesten fattet feil galopp og rytteren ikke skiftet. når de så kom på "andre siden" og gjentok dette fikk de enda en 0. kommentar på øvelsen var "ikke vist". da er det jo egentlig en feilridning, og i følge kr kan man ikke gi 0 for en feil man tidligere i programmet har gitt 0 for uten å blåse.
KatrineH

Ble Medlem: 27 Mar 2006

InnleggSkrevet: Fredag 24 August 2012 - 14:30    Tittel: Svar med Sitat

Forresten, eneste gangene jeg har fått 0 på galopp var i et program hvor hesten konsekvent fattet feil på den ene hånden. Jeg avbrøt, fattet på nytt, feil igjen, avbrøt fattet på nytt, feil. Og da gav jeg opp siden galoppbiten straks var ferdig uansett, så da ble det 0. Helt rettferdig selvfølgelig Wink
Cassandre

Ble Medlem: 19 Des 2006

InnleggSkrevet: Lørdag 25 August 2012 - 6:49    Tittel: Svar med Sitat

Her skal hvilken øvelse du rir spille inn:
Er øvelsen "B- venstre arbeidsgalopp", skal 0 gies hvis den ikke fatter riktig.
Er øvelsen "B- venstre arbeidsgalopp, 2 runder på storvolte" er også voltene en del av øvelsen og skal bedømmes, så man skal få 1-4. Dersom man ikke prøver å rette galoppen skal dette trekke ned mot 1-2. Synes at dommere bør gi noen poeng, hvertfall i LC og LB...

Vi leide inn Øivind Ødemotland til å holde en dressurclinic i OAFL, superflink, hyggelig og forklarte masse. Anbefales!
anncan

Ble Medlem: 30 Jul 2008

InnleggSkrevet: Søndag 26 August 2012 - 15:06    Tittel: Svar med Sitat

Nå har jeg startet noen stevner i LC uten venstregalopp på plass, og fått flere 4'ere enn 0'er faktisk. Snille dommere da Laughing Idag var jeg på stevne i tro om at venstregalopp faktisk endelig var på plass, men neida. Kjempeartig når det er sånn. Men brøt og fattet feil tre ganger og fikk 4 på alle øvelsene i galopp med kommentaren "går feil galopp. Synd!" Likte kommentaren, det ga meg liksom ikke helt tapt følelsen Laughing
Forresten brøt hun av høyregaloppen (som vi vanligvis for 6 eller 7 på) for å sprutbæsje litt også så det var der vi fikk 0! Dritskuffa og fornøyd på samme tid jeg Laughing

Følte meg ikke uglesett pga gulingen jeg red på heller, selv om jeg ikke så noen andre gule der Very Happy
Heidi&Fønix

InnleggSkrevet: Torsdag 06 September 2012 - 22:05    Tittel: Svar med Sitat

Er jo kjempe positivt at folk ikke "rakker ned og ler" av disse skjønne gule lengre, hvertfall ikke i den grad som tidligere Very Happy Tyder på at rasen vår blir mer sett på som hest/ponni nå, og ikke som en feit, stridig tønne med 4bein Wink
Til Toppen
Heidi&Fønix

InnleggSkrevet: Lørdag 03 November 2012 - 22:39    Tittel: Svar med Sitat

vil bare legge til at min gule fikk kjempe fine kommentarer av dommeren (DD2) etter dagens stevne Wink
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Dressurridning Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5
Side 5 av 5

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet