Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Kjøring

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Kvalifisering til middels maraton
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
SiljeKath

Ble Medlem: 16 Jul 2009

InnleggSkrevet: Onsdag 25 April 2012 - 14:35    Tittel: Kvalifisering til middels maraton Svar med Sitat

Hei.
Nå har jeg lest KR opp og ned, og håper jeg har forstått det riktig. Jeg skal prøve å kvalifisere meg til NM senior, og trenger da å ha gjennomført en godkjent middels maraton.

Kan jeg starte middels maraton som enkeltkonkurranse så lenge jeg har to godkjente lett maraton? Eller kan man bare starte maraton om det er i DMP sammendrag? (Jeg har deltatt i 3 lett DMP, men bare en som er godkjent med 50% i dressur).

Ifølge KR slik jeg forstod det kan man kvalifisere seg til middels i enkeltkonkurranser eller sammendrag. F.eks kan to lette presisjoner kvalifisere til middels presisjon og man kan starte middels presisjon som enkeltklasse. Det samme vil vel da kunne gjelde for maraton og dressur?

Håper dere skjønner hva jeg mener, og takk for svar!

PS: hvis jeg ikke får kvalifisert meg med godkjent middels maraton, kan jeg uansett delta i lagkonkurransen siden denne ikke krever gjennomført middels på forhånd?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Sofia og Øivind

Ble Medlem: 26 Aug 2011

InnleggSkrevet: Onsdag 25 April 2012 - 20:07    Tittel: Svar med Sitat

Du har nok tolket reglene riktig. Etter det som står der kan du etter to godkjente enkeltkonkurranser i lett starte den enkeltkonkurransen i middels.
Nå er det sånn at de aller fleste stevner må du starte DMP sammenlagt, vet ikke noen stevner (utenom fjordhest-NM) der man kan starte bare maraton.
Du må nok derfor starte sammenlagt lett med godkjent dressur først og deretter kan du starte sammenlagt middels.
Evt kjøre en lett dressur som enkeltkonkurranse dersom du har godkjent i maraton og presisjon fra før og deretter en sammenlagt middels.

Akkurat hva du kan starte på Fjordhest-NM har ikke jeg greie på.

Mvh Sofia
Til Toppen
Lucinda
Administrator

Ble Medlem: 02 Nov 2005

InnleggSkrevet: Onsdag 25 April 2012 - 21:28    Tittel: Svar med Sitat

Så lenge du har kvalifiseringa i orden i henhold til to lette kan du uansett starte middels maraton klassen på fjordhest NM og ja du kan da starte maraton for lag da lag ikkje er kvalifisering til.

For senior må du har fullført ein middels maraton klasse først ja. (Uten å bli eliminert eller att du trekke deg)
KatrineH

Ble Medlem: 27 Mar 2006

InnleggSkrevet: Onsdag 25 April 2012 - 22:40    Tittel: Svar med Sitat

En venninne av meg hadde det problemet i fjor.
Hun hadde startet to lett DMP, men kun den ene dressuren til over 50 %.
Hun meldte seg på en middels DMP for å kvalifisere seg til senior, men fikk ikke lov til å starte, siden den ene dressuren ikke var i orden. Og hun fikk ikke lov til å "dele opp", og starte lett dressur og middels maraton. Følgelig måtte hun da starte Lett DMP da, startet Middels maraton på NM, men ikke i senior-sammendraget.
SiljeKath

InnleggSkrevet: Fredag 04 Mai 2012 - 15:24    Tittel: Svar med Sitat

KatrineH, da må jeg som venninnnen din starte en lett DMP og kan ikke "bare" kjøre en til lett dressur som enkeltkonkurranse slik Sofie og Øyvind foreslår?
Til Toppen
KatrineH

InnleggSkrevet: Fredag 04 Mai 2012 - 18:52    Tittel: Svar med Sitat

Om det er et stevne du kan starte som bare inneholder dressur, og eventuelt presisjon, så kan du kjøre bare dressuren for å få den godkjent.
Vi hadde desverre ikke det alternativet. I hvert fall ikke tidsnok til å få gjort noe med det...
Solo

Ble Medlem: 09 Aug 2008

InnleggSkrevet: Fredag 04 Mai 2012 - 19:54    Tittel: Svar med Sitat

Men hvis et kjørestevne går over 2 dager. Kan hun da starte Lett dressur, og hvis hun får den til over 50%, så starte middels dressur, og middels presisjon samme dag? Og dagen etterpå starte middels maraton?

Da vil hun vel klare å kvalifisere seg til senior NM på ett kjørestevne, hvis de klarer lett dressur til over 50 % Smile
Stine&heggvin

Ble Medlem: 23 Aug 2006

InnleggSkrevet: Fredag 04 Mai 2012 - 21:08    Tittel: Svar med Sitat

Solo skrev:
Men hvis et kjørestevne går over 2 dager. Kan hun da starte Lett dressur, og hvis hun får den til over 50%, så starte middels dressur, og middels presisjon samme dag? Og dagen etterpå starte middels maraton?

Da vil hun vel klare å kvalifisere seg til senior NM på ett kjørestevne, hvis de klarer lett dressur til over 50 % Smile

Men du må ha 2 godkjente lett dmp før du kan kan starte middels dmp

Heggvin og Balder, en gammel og en fremtidig stjerne.
Til Toppen
Solo

Ble Medlem: 09 Aug 2008

InnleggSkrevet: Fredag 04 Mai 2012 - 22:03    Tittel: Svar med Sitat

Stine&heggvin skrev:
Solo skrev:

Men du må ha 2 godkjente lett dmp før du kan kan starte middels dmp

Tusen takk, da tror jeg at jeg skjønner! Smile Så man kan ikke "sette sammen" resultatene fra forskjellige stevner.

Bare å reise på mange kjøreturer da Silje! Heier på dere! Smile
Lucinda
Administrator

Ble Medlem: 02 Nov 2005

InnleggSkrevet: Lørdag 05 Mai 2012 - 7:35    Tittel: Svar med Sitat

Solo skrev:

Man må ha to lett dressur til 50% før man starter middels dressur. Man må ha to lett preisjon godkjent før middels presisjon og man må ha to lett maraton før man starter middels maraton. Resultatet må være godkjent her og. Dvs ikkje eliminert eller trukket.

Man kan gjøre dette på forskjellige stemner. Dvs sette sammen godkjent dressur frå eit stemne og maraton frå eit anna, men man må ha to av alle før man starter Middels dmp.

Men skal man f.eks berre ha middels presisjon så holder det å starte kun presisjon. Man må ikkje starte maraton i lett for å få gjøre det.

Sist endret av Lucinda den Lørdag 05 Mai 2012 - 7:37, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Sofia og Øivind

Ble Medlem: 26 Aug 2011

InnleggSkrevet: Lørdag 05 Mai 2012 - 7:37    Tittel: Svar med Sitat

Jo, for kvalifisering til middels kan man bruke resultater oppnådd separat eller sammenlagt. Dvs sette sammen resultater. Når du skal kvalifisere til vanskelig må du ha to godkjente middels DMP.

Om man kan starte lett dressur på et stevne for så å gå videre til middels DMP på samme stevne er vel ikke så lett, kanskje opp til arrangøren det. De fleste DMP stevner åpner ikke for å starte bare enkeltkonkurranser og det er jo heller ikke gitt at lett dressur går før middels.

Mvh Sofia
Til Toppen
KatrineH

InnleggSkrevet: Lørdag 05 Mai 2012 - 9:41    Tittel: Svar med Sitat

stevner med DMP åpner sjelden for at man kan starte enkelt-konkurranser ja, så det er opp til arrangør...
Toril

Ble Medlem: 03 Jul 2006

InnleggSkrevet: Lørdag 05 Mai 2012 - 21:59    Tittel: Svar med Sitat

På stevnene til Førde Køyre- og Rideklubb har vi alltid åpne klasser i dressur og presisjon. Her er det og veldig vanlig å starte DMP i en klasse og presisjon i klassen over. Som arrangør er det ikke merarbeid å ha stevnet med åpne klasser Smile Vi skal ha stevne neste helg, så det er bare å melde seg på Smile
Til Toppen
SiljeKath

InnleggSkrevet: Mandag 18 Juni 2012 - 21:45    Tittel: Svar med Sitat

Tusen takk for alle gode svar! Very Happy
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Kjøring Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet