Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Utstyr

Start Nytt Tema   Svar på Tema
hva slags hodelag har dere? Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Vilde
Moderator

Ble Medlem: 06 Mar 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 27 August 2009 - 12:51    Tittel: Svar med Sitat

Dette var det beste jeg fant:

Har ingen gode forslag dessverre. Det beste er å se litt rundt og kjenne på læret, synes jeg da. Er litt dristig å bestille hodelag på nettet for da vet man jo aldri hva man får.
Kathrine!

Ble Medlem: 07 Jun 2009

InnleggSkrevet: Torsdag 27 August 2009 - 13:16    Tittel: Svar med Sitat

Takk for hjelpen, veldig fint å få se hodelaget "ordentlig"! Ja, er litt små - skummelt å bestille på nettet, men det er jo ofte det enkleste..! Men jeg tror jeg har fått skaffet et slikt Globus hodelag i full nå, så da får jeg teste om det passer bedre Smile Håper det! Så får jeg heller investere i en annen neserem jeg og Wink

Men om det er noen som vet noe om dette hodelaget fra hooks, så er jeg fortsatt interresert i erfaringer http://www.hooks.no/product.aspx?productid=300457&deptid=109&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Lelja

Ble Medlem: 28 Des 2010

InnleggSkrevet: Tirsdag 28 Desember 2010 - 22:03    Tittel: Svar med Sitat

Til min fjording har jeg et Chetak hodelag i str. Cob, men med pannereim i str. Full, og det samme gjelder det andre hodelaget mitt som også er i str. Cob med pannereim i str. Full. Så lenge jeg bytter om på pannereim så passer det kjempefint. Smile
Nina

Ble Medlem: 31 Jul 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 28 Desember 2010 - 23:16    Tittel: Svar med Sitat

Jeg kjøpte nettopp et på tilbud på Skoies, alle delene på hodelaget passet faktisk! Laughing Vanligvis må jeg bytte nesereimene med nesereim i cob, men her passet det knall. Er ikke så fan av bling, men heller det og et hodelag som passer i ålreit kvalitet!

Til Toppen
ToOoNe

Ble Medlem: 24 Apr 2007

InnleggSkrevet: Onsdag 29 Desember 2010 - 13:10    Tittel: Svar med Sitat

Tror ikke jeg har et eneste "komplett" hodelag...

Doffen er tjukk i hue og passer bare i full.. å finne et hodelag med romslig nok pannerem,samt bred nok neserem... mix & match det meste jeg har.
Vil ha panneremen så romslig at den ikke presser på øra.

Mest fornøyd med Döbert pannerem og en billig bred neserem påsatt et HL-nakkestykke Smile
Resten av sortemanget er bare rammel Laughing
Til Toppen
ToOoNe

Ble Medlem: 24 Apr 2007

InnleggSkrevet: Onsdag 29 Desember 2010 - 13:11    Tittel: Svar med Sitat

Vilde skrev:
Dette var det beste jeg fant:

.

Dette var pent!
Til Toppen
Andrea&Embla

Ble Medlem: 28 Mai 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 30 Desember 2010 - 20:56    Tittel: Svar med Sitat

Har et CH-hodelag str full, men det er egentlig alt for stort. :p Her på innerste hakk på alle, og nesereima henger bare og slenger. Bruker det mest på varmblodsen.

Denne sidepullen er spesialsydd til henne, så DEN passer i alle fall. :p

Dette er fra Börjes. Størrelse cob. har byttet ut pannereima med ei i full, men den er egentlig noe stor :p

Dette er megamikset av diverse deler. Nakkestykket er fra et kandarhodelag fra CH str full. Sidestykkene er fra et billighodelag fra Horze str cob. Pannereima er fra Hööks og str cob. Nesereima er kjøpt i utlandet og er str full. :p

Hanneck

Ble Medlem: 22 Mai 2006

InnleggSkrevet: Torsdag 30 Desember 2010 - 23:47    Tittel: Svar med Sitat

Eg har fleire hodelag, og har gjennom åra kjøpt mange billige "dritt-hodelag". Har kommet frem til at ein får det ein betaler for, billige hodelag er laga av lær som toler lite og fort blir stygt.
Derfor har eg eit hodelag eg bruker mest no, det er eit Stübben Imperial (trur eg). Kosta litt, men har vore kjempe-bra i dei 5-6åra eg har hatt da. På tross av dårlig stell og perioder det berre har hengt til pynt..

Sånn ser det ut:

Når eg skulle avgårde meg hingst til Eid i fjor tok eg meg råd til spesial-sydd utstillingshodelag, som eg også kjem til å bruke til køyring. Hodelaget er sydd av Nyby, og eg e kjempe-nøgd med det. Spesielt moro at ein kan bestemme farger og detaljer heilt sjølv. Liker godt at nesereima er "skikkelig", og ikkje berre festa via sidestykkene, og "øyre-frihet" på nakkereima kjem godt med på fjordinghodet Very Happy

Sånn er utstillingshodelaget:

Begge hodelaga er i str. cob. Litt kort pannereim på Stübben hodelaget, men ein kan jo få tak i fine pannereimer med litt blingbling, så det er jo lett å mikse og trikse litt Very Happy
Til Toppen
Linnar

Ble Medlem: 02 Mar 2006

InnleggSkrevet: Mandag 14 Mars 2011 - 12:36    Tittel: Svar med Sitat

Ser at det er veldig mange fjordinger som går med cob og full, så da er vel denna gampen min ganske så stor i hodet! Han må ha x-full i nesereim og pannebånd men full i sidestukker (resten av hodelaget)

bilde under viser kansje ikke så tydelig, men det beste bilde jeg fant, at nesteremma (i str x-full) er ikke på innerte hakket en gang..

og et bilde av hode hans med meg (som er 175) på siden.. Ikke så lite hode på lillegull=)

er det noen andre som han fjordinger med stort hodet?
Kjellfrid

Ble Medlem: 06 Mar 2006

InnleggSkrevet: Tirsdag 15 Mars 2011 - 19:49    Tittel: Svar med Sitat

Belinda: Vanleg engelsk hodelag med aschennasereim, type slingback, utan den nederste nasereima. Cob hodelag, med Full pannereim.

Blome: Vanleg engelsk hodelag med hannoveransk nasereim. Cob.
Cassandra

Ble Medlem: 24 Feb 2008

InnleggSkrevet: Torsdag 24 Mars 2011 - 16:02    Tittel: Svar med Sitat

Så mange fine hodelag! Very Happy

Jeg er egentlig veldig kresen på hodelag. De skal ikke være for brede og ikke for tynne. Jeg syns det er svært vanskelig å finne en nesereim som sitter godt nok. En som er pen og ikke i veien for bittet.

Hodelagene jeg bruker er et hodelag fra Heimer med bredere nesereim og et billig hodelag fra sverige med tynnere nesereim, også ett siste fra Chetak (?) som jeg syns er ekstremt pent! Begge de førstnevnte er i str full, og det siste i x-full. bruker også noen kryssnesereimer i både full og x-full. Cob hodelag kan ikke brukes på mine, det blir alt for trang og vondt gitt. (så viss noen trenger har jeg ett for salg, hehe)

Bilder:
Billig hodelag fra sverige str full, med kryssnesereim i x-full. Sitter veldig bra! Kunne nok vært i full, men passet bra nok i x-full.

Billig hodelaget fra Sverige, første gang vi prøvde det på. Er veldig fornøyd med både kvalitet og passform på dette. Str full.

Det svarte fra heimer med bredere nesereim. Har hatt hodelaget i 7år, veldig fornøyd med kvaliteten, lever i beste velgående! Syns bare at den blir litt bred, føler den går for langt ned mot bittet..

Dette hodelaget ELSKER jeg!! Kjøpte det på OHS og syns det er kjempe pent. Er i str x-full, og passer perfekt til Frøya. Litt kort i bittreimene til Lukas, så må lage et ekstra hull der så han også kan bruke dette fine.

JulieMarie

Ble Medlem: 09 Mar 2012

InnleggSkrevet: Mandag 02 April 2012 - 12:47    Tittel: Svar med Sitat

Perfekte tråden for meg som elsker alt av utstyr, og spesielt hodelag! Very Happy

Hodelag med nesereim+undernesereim fra Cheval, paddet nakkestykke+sidestykker fra globus, og en v-formet pannereim som er merkesløs. Bruker dette mest.

Bruker også dette hodelaget en del. Hodelaget er et Stubben limerick 3000. Hadde ikke bilde av det på fjordingen, men har bilde av min forrige hest med det.

Siste jeg bruker er et Dyon hodelag med GG pannereim, heller ikke bilde av dette på fjordingen, men på forrige hesten.

Har også 18 andre hodelag, som jeg bruker litt nå og da Smile
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Utstyr Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Side 4 av 4

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet