Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
Av |
Innlegg |
Rosendalsborken

Ble Medlem: 17 Mar 2006 Innlegg: 1917
|
Skrevet: Mandag 28 April 2008 - 19:39 Tittel: Fredrik Fjording AKA Feedts Frøymann |
|
|
Jeg lurer på hvordan det går med bajasen vår Fredrik Fjording. Vertfall het han det da han bodde i Kvinnherad. Han ble registrert Som Feedts Frøymann. Ulsblakk Valakk solgt til Norsk Fjordhestsenter. Lurer bare på hvordan det står til med ham. Det er sikkert noen i området som kjenner til ham. _________________
 |
|
Til Toppen |
|
Rosendalsborken

|
Skrevet: Søndag 04 Mai 2008 - 12:52 Tittel: |
|
|
Fikk aldri tid å snoke på fjordhestsenteret i helga. Er ikke Fredrikken vår der oppe lenger... ? En ulsblakk valakk, kort lugg og griseøyne... kan ikke ungår å se en hvit sak som det.. hehe _________________
 |
|
Til Toppen |
|
Soljo
Ble Medlem: 01 Feb 2007 Innlegg: 13 Bosted: Eid
|
Skrevet: Mandag 05 Mai 2008 - 22:31 Tittel: |
|
|
Frøymann stod ikkje så lenge på senteret før han blei solgt vidare. Husker ikkje i farta kor og kven han blei solgt til, men det skal eg sjekke ut  |
|
Til Toppen |
|
st. einar
Ble Medlem: 05 Mar 2006 Innlegg: 1006 Bosted: Eid
|
Skrevet: Mandag 05 Mai 2008 - 23:58 Tittel: |
|
|
Hvis eg ikkje huskar feil skulle han selgast til eit museum. Soljo kan nok sjekke det nærare opp  |
|
Til Toppen |
|
Caballo

Ble Medlem: 14 Jul 2006 Innlegg: 821 Bosted: Hordaland/Rosendal
|
Skrevet: Tirsdag 06 Mai 2008 - 9:09 Tittel: |
|
|
st. einar skrev: | Hvis eg ikkje huskar feil skulle han selgast til eit museum. Soljo kan nok sjekke det nærare opp  |
Åh, nei, stakkars! Skal de stoppe han ut montro?
Men vet du hva slags type museum det er? |
|
Til Toppen |
|
Soljo
Ble Medlem: 01 Feb 2007 Innlegg: 13 Bosted: Eid
|
Skrevet: Tirsdag 06 Mai 2008 - 11:30 Tittel: |
|
|
Frøymann blei solgt til Dei Heibergske samlingar i Sogn, nærare bestemt på Vestrheim i Kaupanger.
Er eit stort folkemuseeum som viser korleis folk i sogn har levd og budd fra mellomalderen og fram til i dag. Museumet driv også eit tradisjonelt gardbruk, og det er nok her Frøymann oppheld seg. I dei periodene museumet er stengt står han på ein privat stall. |
|
Til Toppen |
|
Rosendalsborken

|
Skrevet: Fredag 09 Mai 2008 - 1:14 Tittel: |
|
|
Bra dere ikke stoppet ut ham... Selv han sikkert hadde tatt seg fint ut i en monter.. hehe ... Men det var et raskt eierskifte synes jeg... to hester inn vips så er dem ute igjen... jaja... greit å få omsetning på dem... _________________
 |
|
Til Toppen |
|
-Ludvig-

Ble Medlem: 23 Jul 2009 Innlegg: 18 Bosted: Lærdal
|
|
Til Toppen |
|
|