Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Eksteriør

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Eksteriøret på denne?
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
monaB

Ble Medlem: 25 Apr 2007

InnleggSkrevet: Torsdag 02 Juni 2011 - 22:00    Tittel: Eksteriøret på denne? Svar med Sitat

Står ikke helt riktig, for han var ganske opptatt av å snu seg etter meg når jeg gikk rundt ham for å knipse...

Frambein:

Gurine

Ble Medlem: 09 Des 2006

InnleggSkrevet: Lørdag 01 Oktober 2011 - 21:50    Tittel: Svar med Sitat

Ser ingen har svart deg, så da får eg svare Smile

Han er uttafor utstillings hold, meir mat og meir musklar så trur eg ikkje denne er så dum. Har du nye bilder av han no?

Beina fra sida, ser fine ut. Frambeina framante, ser noko uttåa ut.
ei god ramme i han utifra desse bildene Wink
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
olav

Ble Medlem: 08 Sep 2007

InnleggSkrevet: Mandag 17 Oktober 2011 - 18:46    Tittel: x beint Svar med Sitat

Har leite fram Hovpleie og hovbeslag av Lars-Erik Magnusson og siterer frå denne:
Tåvid stilling medfører omvendte belstningsforhold og slitasje av hoven i forhold til tåtrang stilling.Ibevegelse fletter ofte en hest med beina i denne avvikende beinstillingen.Overrullingen skjer på tåas innside dersom den uttående stillingen forekommer sammen med en forøvrig rett beinakse.Kombinasjonen tåvid og fransk stilling (dvs.at beinaksen ovenfor koden er rett,men vridd),er meget vanlig,spesielt på varmblodige travere og ponnier.
Ettersom kneet,på samme måte som skulderen,i sin helhet er vridd,kommer dette til å styre fotens landing,belastning og overrulling.Hoven belastets mest på innsiden og på drakten,mens slitasjen skjer på den ytre tåa og sidedelen.Beinets flettende bevegelser gjør at foten lander på yttersiden ,mens tyngden under belastningfasen føres over på innsiden.Overrullingen skjer deretter på yttertåa.På grunn av skoens slitsje ,kalles disse hestene ofte "diagonalbelastet".De samme hestene er ofte" knegangere"et uttrykk på travbanen for hester som slår seg på innsiden ev knærne i raskt trav.Sitat slutt.
Omsettaren har stokka om på begrepet padling og fletting,dette har eg i sitatet "retta"på.
Forelesaren vår,oblt. Halvorsen, meinte at ein ekstremt fransk stilling kunne betegnast marktrang-tåvid.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
monaB

InnleggSkrevet: Fredag 11 November 2011 - 7:28    Tittel: Svar med Sitat

Ja, eg har vel nokre nye bilde, men no i det siste har han gått ned i vekt igjen etter ein periode med laus mage. Han er uttåa ja, og litt rar i knea. Hugser ikkje kva hovslagaren min kalte det, men et eller anna med vridning i kneet? Eg er ikkje heilt sikker... Det ser ut til å rette seg opp litt no, og det er ikkje noko som plager han.
monaB

InnleggSkrevet: Fredag 11 November 2011 - 7:32    Tittel: Svar med Sitat

Ingen oppstillingsbilete diverre...Men dei forrige bileta er frå juni, desse er frå september.

monaB

InnleggSkrevet: Fredag 25 November 2011 - 19:37    Tittel: Svar med Sitat

Dytter litt på denne i håp om svar Razz
anni

Ble Medlem: 19 Feb 2007

InnleggSkrevet: Tirsdag 29 November 2011 - 22:25    Tittel: Svar med Sitat

Vanskelig å si ut i fra bilde, men slik jeg ser det.. Godt markert manke, kort overlinje og hellende kryss. Fine vinkler på bakbeina. grov overgang hode-hals, men trolig fin nakke (kanskje litt kort?) og pent ansatt hals. ¨Må se bilde forfra fra halsen og ned for å se beinstilling og bakfra (løft vekk halen for å se det bak).
Hellende kryss er ofte bra for bevegelsene selv om det eksteriørmessig ikke er så ønskelig.
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Eksteriør Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet