Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Hestens helbred

Start Nytt Tema   Svar på Tema
boots til en skadet høv,noen gode tips??
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
merethen

Ble Medlem: 10 Nov 2007

InnleggSkrevet: Fredag 30 September 2011 - 23:08    Tittel: boots til en skadet høv,noen gode tips?? Svar med Sitat

fjordingsen min er skadet under høven og trenger en vanntett boots så hun kan stå ute i luftegård ..hun har bare en "tøffelboots" nå som ikke er så slitesterk men holder vis det er tørt og fint ute..noen som har ett forslag til boots og eventuellt om det er noen som har tilsalgs:)

mvh merethe og hermantos datter:)
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
heljar

Ble Medlem: 06 Apr 2006

InnleggSkrevet: Fredag 30 September 2011 - 23:42    Tittel: Svar med Sitat

Davis har en vanntett sykeboots. Det går og an å bruke en kraftig plast nedi simpleboots, men da er det fare for at plasten ryker.

http://www.davismanufacturing.com/files/products/horse_boot.php
olding

Ble Medlem: 16 Aug 2008

InnleggSkrevet: Lørdag 01 Oktober 2011 - 0:05    Tittel: Svar med Sitat

Mi hadde hol i kråka i fjor. Løysinga var at eg brukte simple boots, som eg hadde frå før og var litt for store. Tok bandasje og nåke bomullsgreie rundt foten, skulle ha medisin inni kråka + at eg måtte unngå skit slik at det ikkje blei betennelse, hadde då gaffatape utapå slik at det ikkje blei vått. Fungerte veldig fint og ho gjekk ute på beite med dette i 7 daga og bytte bandasje ein gong.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Lise

Ble Medlem: 08 Mar 2006

InnleggSkrevet: Søndag 02 Oktober 2011 - 9:42    Tittel: Svar med Sitat

Har også brukt bandasje og gaffatape. Brukte da den bandasjen som er selvklebende. Hesten gikk på tørt beite. Ellers er Boabootsene gode og vanntette, så lenge ikke søla er så dyp at vannet går over kanten.
merethen

Ble Medlem: 10 Nov 2007

InnleggSkrevet: Søndag 02 Oktober 2011 - 16:49    Tittel: takk for svar:) Svar med Sitat

hun har ett sår inni sålen som skal gro så bruker fusidinsalve bomullsomslag selvklebende bandasje og gaffateip utenpå og en tøffelboots..er det noen som har brukt cavalloboots?? erfaring med disse tenkte også på simpleboots..
soldalsilja

Ble Medlem: 14 Apr 2008

InnleggSkrevet: Søndag 02 Oktober 2011 - 20:53    Tittel: Svar med Sitat

Har bare god erfaring med cavallo sine sport boots. Disse er lett å ta på og ta av uten at en må slite og dra som en gal, siden disse kan nesten åpnes helt opp. Disse er ikke tette da det er små hull på siden som gjør at vann blir drenert ut vist det kommer inni, men dette gjør jo også at vann kommer inn. Hadde eg måtte hatt boots på hesten min pga sykeomslag på hov hadde dette helt klart vært bootsen eg hadde valgt.

Har også et par cavallo sportboots størrelse 2 til salgs vist det kan være av interesse Wink
Til Toppen
olding

Ble Medlem: 16 Aug 2008

InnleggSkrevet: Søndag 02 Oktober 2011 - 21:38    Tittel: Re: takk for svar:) Svar med Sitat

merethen skrev:
er det noen som har brukt cavalloboots?? erfaring med disse tenkte også på simpleboots..

Er denne typen eg brukte. Kom inn litt vatn, men pga tapen så gjekk det ikkje gjennom og inn til bandasjen.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Hestens helbred Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet