Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Trening

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Trening av drektig hoppe.
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
TinaBJ

Ble Medlem: 08 Mai 2006

InnleggSkrevet: Søndag 04 September 2011 - 18:07    Tittel: Trening av drektig hoppe. Svar med Sitat

Lurer på hvordan man skal gå frem når det kommer til trening av drektig hoppe.

Noen som vil dele noen tips/råd? Smile
merethen

Ble Medlem: 10 Nov 2007

InnleggSkrevet: Onsdag 07 September 2011 - 21:53    Tittel: bevegelse gjør godt:) Svar med Sitat

det er de 3 første og de 3 siste mnd du må være forsiktig med treninga ..hoppen har veldig godt av og bevege seg..men la det gå på hennes premisser..jeg husker før i tiden at vi red fjordinghoppene helt frem til føllinga..og ville de løpe fikk de lov til det..men vi presset de ikke til og løpe..i vill tilstand løper jo hestene i flokk..så de tåler mere enn vi tror..
hoppen min har vært så uheldig og skadet seg under hoven..så hun må stå i luftegården frem til vinteren..men jeg tenker når jeg skal begynne og ri henne igjen blir det skritte/travturer ..hun trenger mosjon og litt kondis før fødselen inntreffer:) lykke til ihvertfall eg gleder meg til og bli tante:D hehe...
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
KatrineH

Ble Medlem: 27 Mar 2006

InnleggSkrevet: Onsdag 07 September 2011 - 22:49    Tittel: Svar med Sitat

Som vi sier på mennesker: Å være gravid er ingen sykdom.
Jeg vil tro det gjelder for dyr også.

Jeg ville brukt hesten rimelig som normalt, men lyttet litt ekstra nøye til om hoppa selv ikke har lyst. Noen hopper synes det er greit å trenes hele drektigheten, mens andre hopper vil være i fred.

Men jeg skal innrømme at jeg aldri har hatt drektig hoppe da, men dette er i hvert fall slik jeg ville tenkt.
TinaBJ

Ble Medlem: 08 Mai 2006

InnleggSkrevet: Onsdag 07 September 2011 - 22:59    Tittel: Svar med Sitat

Tror at jeg skal prøve på en rolig opptrening og se om June gir noen tegn underveis i opptreninga, hun veier jo nesten 100kg for mye nå etter en mnd på beite med helt fri. Så starter ikke rett på der vi var før "ferien". Gir hun ingen og koser seg med å bli brukt skal, hun brukes også Very Happy

Håper virkelig å få slanket henne i løpet av vinteren, greit å være i ok form til følling.
Tullami

Ble Medlem: 22 Mai 2009

InnleggSkrevet: Torsdag 08 September 2011 - 19:59    Tittel: Svar med Sitat

Fått hørt at du skal bruke hesten som normalt fra første stund, men ikke ri sprang Smile Så er det bare å ta det roligere de siste 2-3 mnd Smile Har brukt hoppa mi til alt, utenom sprang siden hun var til hingst i mai Smile
Lise

Ble Medlem: 08 Mar 2006

InnleggSkrevet: Søndag 11 September 2011 - 17:41    Tittel: Svar med Sitat

Min hoppe ble brukt frem til de siste 3 ukene før følling. Etterhvert ville hun ikke løpe, og da fikk hun lov til å bare skritte på tur, og til slutt gikk ikke gjordene rundt henne, så da ble det fri.
Lucinda
Administrator

Ble Medlem: 02 Nov 2005

InnleggSkrevet: Søndag 11 September 2011 - 20:22    Tittel: Svar med Sitat

Tren som normalt dei første månadane. Sprang av lett karakter er helelr ikkje noko problem. hestenane hopper og spretter no om dei er i paddock og. Eg starta no sprangstemne og med mi dei første månadane.

Det viktigaste er egentlig å lytte til hesten. Mi vil gjerne etter kvart ikkje galoppere og so vert det kun skritting og det bruker ikkje være noko problem å sjå når ho ikkje orkar det heller. Ca 1 mnd før følling so er det heilt stopp her i gården. Før juletider er det stort sett ingen begrensninger. (da med følling i mai)
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Trening Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet