Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Trening

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Frossen bakke
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
anncan

Ble Medlem: 30 Jul 2008

InnleggSkrevet: Fredag 19 November 2010 - 11:38    Tittel: Frossen bakke Svar med Sitat

Hvor mye hensyn tar dere til at bakken er steinhard stort sett overalt? Jeg har jo barfothest med boots, så har gått ut fra at det er grei nok fjæring i bootsa til at jeg kan trave her og der bare jeg ikke overdriver. Men lurer på hva andre gjør? Kan vel ikke bare skritte hele vinteren? Rolling Eyes

Har også tenkt at jeg selv kan jogge en halvtime- tre kvarter på asfaltvei så hest uten metallsko burde kunne ca det samme hvis man starter rolig og øker gradvis? Ikke på asfalten men på like hard jordvei feks.. Men er samtidig veldig redd for å ødelegge bena da.. Er liksom steinhard bakke uansett hvor jeg rir nå, og ridebanen vår er frossen med massevis av spor og klumper så den er ganske ubrukelig for tida.
Jeg har en treningsbane, en jordvei rundt et jorde, som er flat men hard nå og har jogget litt med Lea rundt der.. Det har gått bra, hun har ikke fylt i bena eller vært varm dagene etter så regner med det er greit, men har litt urolige tanker i bakhodet likevel Laughing
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
KatrineH

Ble Medlem: 27 Mar 2006

InnleggSkrevet: Fredag 19 November 2010 - 11:46    Tittel: Svar med Sitat

Hesten min (fullblods) har trava på asfalt "hele livet". Med sko.
Traver ikke så mye på asfalt lenger (mest fordi ingen andre her gjør det), men har ingen/få begrensninger ved å trave på grusveier.
Som du sier, man kan ikke skritte hele vinteren igjennom, og så lenge man følger med på beina til hestene og ikke traver masse på hardt underlag hver eneste dag, tror jeg det går helt fint å holde litt tempo både på asfalt og harde grusveier.
anncan

Ble Medlem: 30 Jul 2008

InnleggSkrevet: Fredag 19 November 2010 - 11:56    Tittel: Svar med Sitat

Bra, det har liksom vært så fyfy å trave på hardt underlag, men travbaner feks er vel heller ikke veldig myke å løpe på.. Alt man gjør avhenger vel mest av tilvenning og opptrening, satser på å få trent kondis selv om det er hardt da Cool Og så så kaldt som det er å ri skritteturer i minusgrader Shocked
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vilde
Moderator

Ble Medlem: 06 Mar 2006

InnleggSkrevet: Fredag 19 November 2010 - 12:03    Tittel: Svar med Sitat

Trikset med traving på hardt underlag er vel å venne hesten gradvis til det så sener og sånt blir styrket. Også er det vel også viktig at hesten er god og varm når du setter i gang med å trave. Hos oss er det bittelitt snøføre om dagen, men ikke så det fjærer noe særlig, men skulle jeg bare skrittet på hardt underlag kunne jeg nesten lagt ridningen på hylla for vinteren. Men jeg tror de aller fleste hester har godt av å bli travet litt på hardt underlag, så fremt de er vant til det og varme altså.
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Trening Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet