Logg InnBrukernavnPassord
Logg meg på automatisk hver gang    
Bli Medlem
Bli Medlem
Sjekk private meldinger
Sjekk private meldinger
Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Trening

Start Nytt Tema   Svar på Tema
Blir ikke hørt !
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Mi86

Ble Medlem: 01 Apr 2006

InnleggSkrevet: Lørdag 30 Oktober 2010 - 10:26    Tittel: Blir ikke hørt ! Svar med Sitat

jeg har da trent Bernard som nå er 7år siden han var åring, har både rid han inn og kjørt han inne. føler nå at vi har fått et veldig sterk bånd sammen og at vi samarbeider bra og får til mye. Bernard ble kjøpt av tanta mi men hun har hvert avhengi av hjelpen min siden hun ikke har så mye ork til å trene han så mye så vi ble enig om at vi skulle ha han sammen ve at jeg betaler skoing, utsyr og flis. Dette Har funket bra frem til nå.

Det som har skjed er at i siste tiden har min kusine som også bor på gården stadig skaffet nye ryttere til Bernard uten å spørre meg. Disse ryterne har hver unge å uerfarene så Bernard har fått gjøre hva han vil, det har gjort at han har fått tilbake mange av di uvanene jeg plokket av han når han var unghest som eks biting og sparking. får noen uker siden bet han ei lite jente på 5år i hode dette har han aldri gjort før Sad satte ned foten og sa til min tante og kusine at jeg vill ikke ha noen andre til å ri Bernard pga hans oppførsel, men da ble jeg kalt ego og at jeg ikke kunne reine med Bernard for meg selv. Jeg sa at så lenge jeg betaler på hesten så må jeg ha noe å si på hvem som bruker han og at jeg synes 4 stallhelpere på under 3 år er får mange. Men de ville ikke høre på meg di mente at det var ikke derfor han har begynt å bite så dem vil heller ansette en dyrevisker i steden for å høre på meg som har trent hesten i 6 år . så enden på visa er at jeg har pakket sakene og sakt takk for meg!
Er veldig lei meg fortiden pga jeg er veldig glad i Bernard skulle øsnke jeg kunne ta han med meg. han er en utrlig flått hest som gjør sitt beste når jeg trener han. får meg finnes det ingen bedre fjording en han og jeg synes han fortjener å ha det stabilt og rolig runt seg og ikke mange forskelige folk som gir han forskelige signaler Sad
Men er forsat i tvil om jeg skulle bare ha pakket sakene å dratt men samtideig føler jeg meg så tråkka på at jeg ikke klarte å vere i den stallen mer.
Hva ville dere ha gjort i denne sitvasjonen?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
MariYr

Ble Medlem: 04 Mar 2006

InnleggSkrevet: Lørdag 30 Oktober 2010 - 10:32    Tittel: Svar med Sitat

Så trist då. Sad
Når du ikkje er eigar av hesten har du diverre ikkje mykje du skulle ha sagt.(med mindre du har kontrakt som gjev deg myndigheit til å bestemme slike ting). Du får berre vente og sjå kva som skjer, kanskje dei byter meining etterkvart.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Lise

Ble Medlem: 08 Mar 2006

InnleggSkrevet: Lørdag 30 Oktober 2010 - 11:20    Tittel: Svar med Sitat

Dette var leit. Det er alltid veldig trist når jobben en har gjort ikke blir satt pris på, og det er vondt å forlate et dyr man er glad i og har sterke bånd til. Dersom det fortsetter som nå vil han vel fortsette å bite og tulle, og da blir de vel etterhvert lei av det. Så får du se hva som skjer - kanskje de velger å be deg komme tilbake, eller finner ut at de skal selge han. Og da kan du jo slå til.
Rosendalsborken

Ble Medlem: 17 Mar 2006

InnleggSkrevet: Lørdag 30 Oktober 2010 - 15:44    Tittel: Svar med Sitat

Synes du gjorde riktig å pakke sakene dine. Det hadde jeg også gjort viss jeg hadde følt meg tråkket på. Bare synd at du ikke kunne ta med deg hesten. Håper nesten at dem velger å selge hesten så du kan få kjøpt den.. Wink

Ble Medlem: 01 Apr 2006

InnleggSkrevet: Onsdag 03 November 2010 - 16:30    Tittel: Svar med Sitat

vel nå har jeg fått høre av hun som rir den andre hesten som står der at bernard ikke har blitt rid på 2 uker pga ingen tør å sette seg oppå han og at dem klarer nesten ikke ta han ut og inn . men tur ikke dem kommer til spørre meg om jeg vil kjøpe han eller komme tilbake det er dem forstålte til .
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
MariYr

Ble Medlem: 04 Mar 2006

InnleggSkrevet: Onsdag 03 November 2010 - 17:43    Tittel: Svar med Sitat

Kan du ikkje spørje direkte om du kan få kjøpe han eller ha han på heilfôr?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Fjordhest.net Forum Hovedsiden » Trening Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet